500gram Duitsland 2010

moontan

VWC lid
Als ik de berichten op het Duitse feuerwerk.net mag geloven komen in dit jaar 2010 de eerste 500 gram cake,s in Duitsland op de markt.
Op de komende spielwarenmesse zullen de eerste cake,s van Nico en Weco worden gepresenteerd.
Dit gaat natuurlijk een interessante ontwikkeling worden.
Het zou kunnen betekenen dat ook Lesli in de toekomst aan Duitsland gaat verkopen.
Duitsland waar de prijzen van het vuurwerk vele malen goedkoper zijn.

Hier het topic op feuerwerk.net:

http://www.feuerwerk-forum.de/showthread.php?t=26476

Het is inderdaad een intressante ontwikkeling.
Wat ik ook begrepen hebt is dat Weco een machine heeft ontwikkeld van €600.000.
Om in Duitsland zelf batterijen te produceren in hun eigen fabriek.

Is die flash dan zo bijzonder?
Word alleen maar gebruikt voor de break..wat siervuurwerk betrefd.. ik heb een aantal Duitse 200 grams potten mogen aanschouwen en die vond ik echt niet verkeerd

Is die flash dan zo bijzonder?
Word alleen maar gebruikt voor de break..wat siervuurwerk betrefd.. ik heb een aantal Duitse 200 grams potten mogen aanschouwen en die vond ik echt niet verkeerd

Voor de meeste mensen blijkbaar wel want het merendeel van de ( bij ons) verkochte cakes bevatten flash.
Voor de Aldi en Lidl prijzen zijn bijna alle cakes mooi voor het geld.

whaha net als vorrig jaar zijn ze er weer verdomde vroeg bij!
en als ik het goed begrijp is het ditjar tog ook 500grams in deutsland?

Op de Spielwarenmesse in Nurnberg in februari presenteert de firma NICO de 485 grams cake Out of Limits met 6 soorten effecten en 36 schoten.
En Weco komt eind deze maand al met informatie over de nieuwe producten 2010-2011 waaronder de 500 grams cake,s

Hoeveel gram per tube en welke diameter mogen er dan in die cakes?
En mogen ze daar ook doorlontpaketten van maken?

2ikshvm.jpg

Op 29 januari om 9.00 uur maakt Weco haar assortiment voor 2010 bekend. Klik hier voor de countdown.
Hieronder de specificaties van de door Fred eerder genoemde 500-grammer Out of Limits:

Naam : Out of Limits
Importeur: Nico
PTS: ca. 485 gram
Schoten : 36
Kaliber: 30 mm

Effecten : 6

1. Rode sterren met zilveren glitter
2. Gele sterren met groene glitter
3. Groene sterren met gouden glitter
4. Gouden sterren met groene glitter
5. Zilveren sterren met rode glitter
6. Finalesalvo: Gouden chrysanthemums

Schietvolgorde: In salvo's van 6, steeds na 5-6 sec. begint het eerstvolgend salvo
Stijghoogte: ca. 40 m
Brandduur: ca. 30 - 35 sec.

Met dank aan Paul 68 van Feuerwerk-Forum

Ben reuze benieuwd naar de kwaliteit en natuurlijk prijs! als er extreem lage prijzen zijn ga ik naar duitsland toe, ben die prijzen en prijsstijgingen hier beu.

goed nieuws om die zo te horen:rolleyes: wil dit jaar voor het eerst een keer is wat gaan halen in Duitsland en dan komen er net dit jaar de 500-grammers op de markt:D

Zou wel een klap voor de Nederlandse vuurwerkbranche zijn, als de media hier wat aandacht aan schenkt gaan de Nederlanders massaal naar Duitsland:bye:

kan nu al niet wachten, ben heel erg benieuwd wat de prijzen zullen worden. Ik weet al wel dat de Nederlandse vuurwerkimporteurs er een goed voorbeeld aan zullen hebben:p met hun belachelijke prijzen:angry:

Ben benieuwd naar de prijs.
Als deze laag is en de cakes zijn goed dan zal een groot gedeelte in duitsland besteed worden :yes:

Back
Bovenaan