500 kilo vuurwerk aangetroffen in rijtjeshuis Harderwijk

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
3200x1800a.jpg

In een rijtjeshuis in Harderwijk is de politie bezig met het weghalen van zo'n 500 kilo vuurwerk. Het vuurwerk werd per toeval gevonden door de brandweer, die was afgekomen op een melding van een keukenbrand.

Het gaat volgens de politie om zowel professioneel als (illegaal) consumentenvuurwerk. De Explosieven Opruimingsdienst Defensie (EOD) helpt de politie bij het veilig weghalen van het vuurwerk.

De bewoner van de woning aan de Leembergerhout is opgepakt.

https://nos.nl/artikel/2398260-500-kilo-vuurwerk-aangetroffen-in-rijtjeshuis-harderwijk

Volgens mij is dat niet afgeplakt, maar een flapje van de jas van die man.

Ben wel benieuwd wat het professionele vuurwerk inhoudt, pijlenpakketje?
En, illegaal consumentenvuurwerk? Het is illegaal, of het is consumentenvuurwerk, maar tegelijkertijd lijkt mij toch wat lastig.

Volgens mij is dat niet afgeplakt, maar een flapje van de jas van die man.

Ben wel benieuwd wat het professionele vuurwerk inhoudt, pijlenpakketje?
En, illegaal consumentenvuurwerk? Het is illegaal, of het is consumentenvuurwerk, maar tegelijkertijd lijkt mij toch wat lastig.

Ik kan me (helaas) genoeg consumentenvuurwerk bedenken wat in NL illegaal is. Een knallertje met 0,5gr zwartkruit zou in de rest van europa legaal consumentenvuurwerk zijn maar in NL is het dan illegaal. net zoals vuurpijlen, rollen, singleshots, etc etc :sad:

Back
Bovenaan