500 kilo illegaal vuurwerk gevonden in Zelhem en Andelst, vijf arrestaties

Scav

VWC Moderator
Forumleiding
694

ZELHEM/ ANDELST - Vijf mannen uit Zelhem en Andelst zijn de afgelopen dagen aangehouden op verdenking van handel in illegaal vuurwerk. De politie vond in verschillende huizen in beide dorpen in totaal 500 kilo illegaal zwaar vuurwerk, waaronder 36 mortieren en 19 nitraten.

De drie verdachten in Zelhem van 72, 63 en 39 jaar handelden samen in illegaal zwaar vuurwerk. Zij zijn op 14 december aangehouden na een anonieme tip. In huizen aan de Pluimersdijk en de Kampweg in Zelhem werd illegaal zwaar vuurwerk gevonden. Een woordvoerder van de politie kon woensdagmiddag niet zeggen hoeveel precies. Twee van de verdachten zijn inmiddels weer vrijgelaten, de derde zit nog vast.

In hetzelfde onderzoek kwam de politie gisteren uit aan de Hoofdstraat in Andelst, waar nog eens twee mannen werden aangehouden. Een van hen is een 23-jarige man uit Andelst, de identiteit van de ander is nog niet bekend. In een woning in het dorp bleken mortieren en nitraten te liggen.

De politie vermoedt een verband tussen de twee zaken maar de precieze link is nog onderwerp van onderzoek.

Ze pakken de grotere handelaren goed aan, goed voor het behoud van onze hobby.
Jammer van het mooie vuurwerk, want dit is wel erg mooi spul om naar te kijken.

Ze pakken de grotere handelaren goed aan, goed voor het behoud van onze hobby.
Jammer van het mooie vuurwerk, want dit is wel erg mooi spul om naar te kijken.

Grotere handelaren? Laat me niet lachen man. 500kg is niks.
Dit lijkt eerder een handelaartje wat losse doosjes verkoopt voor hollywoodprijzen.

Ja kan blijven roepen dat dit beter is voor het behoud van onze hobby maar geloof je nu echt dat de handel in vuurwerk ooit zal stoppen? Alles wat illegaal is en waar flink geld mee verdient kan worden zal altijd verhandelt blijven worden. Drugs, alcohol, tabak, namaak kleding... zo kan je nog wel even doorgaan.

Grotere handelaren? Laat me niet lachen man. 500kg is niks.
Dit lijkt eerder een handelaartje wat losse doosjes verkoopt voor hollywoodprijzen.

Ja kan blijven roepen dat dit beter is voor het behoud van onze hobby maar geloof je nu echt dat de handel in vuurwerk ooit zal stoppen? Alles wat illegaal is en waar flink geld mee verdient kan worden zal altijd verhandelt blijven worden. Drugs, alcohol, tabak, namaak kleding... zo kan je nog wel even doorgaan.

Ik vindt 500kilo best veel. het is een schakel in het geheel, en er zullen inderdaad best grotere jongens zijn.

Ik zou bijna zeggen dat alles wat betrekking heeft op vuurwerk geschikt is wat in Nederland niet geschikt is/zijn zijn de CONSUMENTEN. Nou niet gelijk aan mijn kerstpiek trekken :pen met de illegaal truck komen kijk maar naar de cat1 klussers nee echt ongelofelijk hoe de consumenten door de keuring komen:wink:

Back
Bovenaan