490 vuurwerk pakketten in beslag genomen.

Goede zaak dat dit soort vuurwerk gevonden wordt door de politie als je het mij vraagt.

De manier waarop het verzonden wordt heb ik sowiezo weinig goede woorden voor over. Je zadelt anderen op met jouw vuurwerk.. dat kan nooit de bedoeling zijn.

Goede zaak dat dit soort vuurwerk gevonden wordt door de politie als je het mij vraagt.

De manier waarop het verzonden wordt heb ik sowiezo weinig goede woorden voor over. Je zadelt anderen op met jouw vuurwerk.. dat kan nooit de bedoeling zijn.

Niks aan toe te voegen. Ik sluit me hier volledig bij aan

Ik zelf heb weinig problemen met mensen die illegaal vuurwerk afsteken, al doe ik dit zelf niet door diverse redenen zoals een eigen huis en een goed beroep, kan ik er wel degelijk van genieten als ik dit de lucht in zie gaan.
Wat mij wel tegen de borst stoot is dat je met het bestellen van vuurwerk met de post, hoe klein het risico dan misschien ook is, je het risico wel bij iemand anders legt.
Ik ben van mening dat wanneer jij het 'risico' neemt illegaal vuurwerk te kopen en af te steken je dit risico niet bij anderen kan en mag leggen, zij kiezen hier immers niet voor.
Ik wil nog net niet zeggen dat het goed is dat dit in beslag is genomen, maar ik wil iedereen wel vragen om eens goed te bedenken dat je bij het verzenden van vuurwerk via een postpakket anderen opzadelt met het eventuele risico.
Dit lijkt mij niet de bedoeling.

Wat is het verschil tussen het opzadelen van de postbode en het opzadelen van de buren?

Wat is het verschil tussen het opzadelen van de postbode en het opzadelen van de buren?

Voor mij is er geen verschil Scav..
Dat is dan ook de reden dat ik (en m'n neus groeit niet) ik nog nooit illegaal vuurwerk heb gehad ;)

Nederland biedt spul dat mooi genoeg is. Vind 't zelf daarom onnodig.

Je probeert zo min mogelijk mensen san het gevaar bloot te stellen ook je buren

Ja maar als ik lees dat(ook mensen hier op het forum) gewond zijn geraakt of nare ervaringen hebben met buren die illegaal vuurwerk hadden.
is het dan niet beter om gewoon te zorgen dat dit helemaal uit het straatbeeld verbannen word.

Puur uit veiligheid van iedereen

Ik heb zelf ook nog nooit illegaal vuurwerk gehad en ik ben ook fel tegen illegaal vuurwerk op de openbare weg.

Ook ik vind het echt wel prachtig om te zien prof spul,mooie shells.

Maar het is nu eenmaal verboden.

Dan moeten we ook maar wat doen aan de binnenlandse verstuuring van cat1 vuurwerk valt in het niets bij hierboven besproken maar is toch ook iets waar de postbode niet om vraagt.

Alleen maar goed toch dat dit word onderschept?
Het kan beter onderschept worden dan dat er onwetende kinderen van 13 mee lopen.

Eerst even ter verduideling. Ik ben zeker niet voor illegaal vuurwerk en al helemaal niet voor het verzenden hiervan.

Maar ik vind het toch zo hypocriet van allemaal mensen hier dat ze zo tegen illegaal vuurwerk zijn terwijl ik 100% zeker weet dat ze het zelf ook eens af hebben gestoken en hiervan hebben genoten.

Ook het argument dat het naar minderjarige wordt verzonden slaat nergens op. Ten eerste heb je een adres nodig waar je het naar moet verzenden wat een minderjarige niet heeft, en ten tweede heb jee internet bankieren nodig wat je ook pas vanaf je 18e mag hebben. Dus als je vuurwerk via internet wil bestellen heb je als minderjarige toch echt toestemming nodig van je ouders en ligt het dus echt aan de opvoeding.

Hierbij lijkt het mij ook niet echt verstandig om als liefhebber hier negatief op te reageren aangezien vuurwerk hierdoor alleen maar slechter in het nieuws komt.

Eerst even ter verduideling. Ik ben zeker niet voor illegaal vuurwerk en al helemaal niet voor het verzenden hiervan.

Maar ik vind het toch zo hypocriet van allemaal mensen hier dat ze zo tegen illegaal vuurwerk zijn terwijl ik 100% zeker weet dat ze het zelf ook eens af hebben gestoken en hiervan hebben genoten.

Ook het argument dat het naar minderjarige wordt verzonden slaat nergens op. Ten eerste heb je een adres nodig waar je het naar moet verzenden wat een minderjarige niet heeft, en ten tweede heb jee internet bankieren nodig wat je ook pas vanaf je 18e mag hebben. Dus als je vuurwerk via internet wil bestellen heb je als minderjarige toch echt toestemming nodig van je ouders en ligt het dus echt aan de opvoeding.

Je zegt nu iets wat ik echt onzin vind.
Ik heb nog nooit illegaal vuurwerk gehad of afgestoken. Dus je kan het hypocriet vinden maar niet iedereen is hetzelfde.

Wat betreft over jongeren ik zeg ook niet dat het verzonden word naar kinderen ik zeg beter dan dat een onwetend jongetje van 13 er mee loopt.

Laten we eerlijk zijn we weten allemaal dat ouders geen controle meer hebben op hun kinderen (dat is ook meteen de kern van het vuurwerk probleem)

En we weten allemaal ook dat de meeste ongelukken gebeuren met kinderen onder de 16 in combinatie met vuurwerk.

Ps.. met de zin waar jij iets 100% zeker iets weet. Doe jij nu niet hetzelfde als mensen die anti vuurwerk zijn. Die weten ook alles mooi te vertellen over iedereen.

Hierbij lijkt het mij ook niet echt verstandig om als liefhebber hier negatief op te reageren aangezien vuurwerk hierdoor alleen maar slechter in het nieuws komt

Als wij niet reageren dan gebeurt er niks mee.. ik veroordeel illegaal vuurwerk ja heb ik altijd al gedaan.. ook het vandalisme met vuurwerk,vuurwerk in combinatie met alcohol.

Dus ik zeg er zeker wat van

490dozen is wel een gigantische hoeveelheid. Moet een serieuse organisatie zijn geweest dat hier achter zit..

Lees je eigen post nog eens vent. Of wellicht moet je eerst die van wigster nog eens lezen. Want je reactie raakt kant noch wal.

Waarom word iemand hypocriet genoemd als hij op latere leeftijd inziet dat hij verkeerd bezig is (was) met illegaal vuurwerk,en vervolgens iemand anders te laten inzien dat wat die gene nog doet dat dat fout is.Tijden veranderen,de maatschappij veranderd,ik weet wel dat vroeger had niemand problemen met wat ze nu illegaal vuurwerk noemen,vroeger was het vuurwerk uit bels ( België ) heel normaal,later is de kvk regeling gekomen en zelfs toen was het heel gewoon als je een bedrijfje had ging je naar België om vuurwerk te halen.De problemen zijn in mijn ogen begonnen door de cobra's,en dan niet zo zeer dat die hard knallen maar meer de hoeveelheid dat je letterlijk op elke hoek van de straat die dingen kon (kunt) kopen. Vroeger had je ook harde knallen de super vlinder bijvoorbeeld maar die kon de jeugd niet kopen of er moest iemand mee gaan die ouder was,er zat enige controle op wie iets kocht in België. Nu is het alleen maar mogelijk uit de illegale handel en dan maakt het niet uit aan wie je het verkoopt, als het maar verkoopt.
Op die manier krijgt de jeugd het te pakken en als je 10 van die dingen hebt afgestoken terwel je nog een zooi van die dingen hebt ga je iets zoeken om het weer interessant en stoer te maken,en het slopen is geboren,de negatieve aandacht van de media er bij,de aandacht op YouTube van de filmpjes,het makkelijk kunnen laten zien via de mobile telefoon. enz enz
Alles in het kader van kijk eens hoe stoer ik ben.

Mijn mening is als je voor andere goede raad hebt,omdat je misschien zelf die fouten al hebt begaan of het van een andere kant bekijkt en dingen ziet die een ander niet ziet je dat gewoon moet kunnen uiten. Ik heb zelf nooit wat gesloopt met vuurwerk,wel in de goede ouwe tijd groter vuurwerk gehad,en ja dat was mooi en heb daar van genoten. Maar tijden veranderen ik heb al heel wat jaartjes geen illegaal vuurwerk gekocht en zal het ook nooit meer kopen,ik wil niet een van die gene zijn die het verpest heeft voor zijn eigen kinderen en zal het ook nooit toestaan dat mijn kind illegaal vuurwerk koopt,ben ik dan hypocriet? ik heb toen ik 18a 19 jaar oud was met mijn net gekochte wagen 140 km per uur tegen het verkeer in gereden,als ik daar nu aan terug denk kan ik alleen maar met mijn hoofd schudden,en ben ik blij dat er niks gebeurd was. Moet ik dat toelaten bij mijn kind als zij dat wil gaan doen? want ik heb het ook gedaan, en als ik zeg dat zij het niet mag ben ik hypocriet? kan ik niet volgen. Ze zeggen wel eens verstand komt met de jaren, maar dat is ook zo.

Dus voor die gene die nu nog illegaal vuurwerk en vooral de zware klappers koopt kan ik maar een ding zeggen je bent het aan het verknallen voor je nageslacht. En nu kan je denken *** toch niet man maar zal deze post over 4 maanden een bumb geven en dan praten we weer verder. Maar denk dat er weinig gezegd gaat worden dan.

En voor ik vragen ga krijgen wat is er dan allemaal,laten we zeggen dat het een voorgevoel is.

Back
Bovenaan