450 kg illegaal vuurwerk ontdekt

ilvan

VWC lid
YERSEKE - Dinsdagavond heeft Politie Zeeland drie woningen en twee loodsen in Yerseke onderzocht op de aanwezigheid van illegaal vuurwerk.

In een van de woningen en de twee loodsen is ongeveer 450 kilo illegaal vuurwerk aangetroffen. Het gaat om zeer gevaarlijk klasse 1.1 en 1.3 vuurwerk wat afkomstig is uit België.

Er is nog niemand aangehouden. De politie heeft de zaak in onderzoek.

Laatst bewerkt:
Er wordt toch geen 1.3 G meer in België verkocht? 1.1 zeker niet.

Ik zou willen dat de berichten in de krant iets meer feiten bevatten..

(er moet trouwens nog kg bij in de titel :D)

Er wordt toch geen 1.3 G meer in België verkocht? 1.1 zeker niet.

Ik zou willen dat de berichten in de krant iets meer feiten bevatten..

(er moet trouwens nog kg bij in de titel :D)

Wat dacht je van vuurwerk wat onder de toonbank verkocht wordt? Dat is vaak 1.3G en 1.1G ( zoals lawine pijlen) Verder zijn sommige nitraten, waaronder knallers van Alpeco met KvK ook 1.3G

Maar ook vuurpijlen vallen onder 1.3G

Dankje RedBaron. Ik wist niet dat vuurpijlen 1.3 waren. Weet jij toevallig hoe het met NL vuurpijlen zit? Zijn die allemaal 1.4 of ook 1.3?

En die onder de toonbank verkoop is natuurlijk ook illegaal in België. In dit artikel wordt gesuggereerd dat in België gewoon vrij 1.1 te verkrijgen is.

Dankje RedBaron. Ik wist niet dat vuurpijlen 1.3 waren. Weet jij toevallig hoe het met NL vuurpijlen zit? Zijn die allemaal 1.4 of ook 1.3?

En die onder de toonbank verkoop is natuurlijk ook illegaal in België. In dit artikel wordt gesuggereerd dat in België gewoon vrij 1.1 te verkrijgen is.

in Nederland vallen ook veel vuurpijlen onder 1.3G, voornamelijk de grote vuurpijlen, zoals de bolpijlen, 45grams pijlen vallen onder 1.3G. men kan de classificatie terug brengen naar 1.4G met die kooien er om heen. veel producten worden geclassificeerd via de UN Default list. Een internationale lijst waar vuurwerk artikelen op staan en in welke klasse ze vallen. Hier wordt zo links en rechts wel eens op afgeweken. Zoals de V-Power van Weco, een profblokje. In Belgie is hij 1.4G, maar in Duitsland is hij 1.3G geclassificeerd. De belgen houden de UN default lijst aan.. Maar Duitsland heeft iets andere standaarden.

feit dat er in het artikel over. 1.3 en 1.1 gepraat wordt zal wel te maken hebben met het geen er op de kartons gestaan heeft.

Back
Bovenaan