36.000 kilo illegaal vuurwerk in beslag genomen.

En in de reguliere winkels in Nederland (of desnoods België en Duitsland) zijn geen spectaculaire cakes te vinden eind van het jaar.. :bonk: Nee van mij hoeft dat allemaal niet vuurwerk kopen of een verlaten parkeerplaats of via via..

Niemand is roomser dan de paus ;)

Tis iig een royale hoeveelheid die ze nu te pakken hebben.
Enerzijds zonde, anderzijds kan ik er niet rouwig om zijn. Risico van het vak.

Misschien moeten we niet gaan speculeren als er niet meer bekend is?

Wie zegt überhaupt dat er een Nederlandse importeur bij betrokken is. Het kan ook een winkel o.i.d zijn.

Als er een importeurs code RFC op de doos staat kun je wel nagaan welke 35 jarige enschedeer is aangehouden.
De meeste freaks kennen de code wel

Laatst bewerkt:
Jammer idd, maar waarom zoveel vuurwerk aan het einde van het jaar, ze hadden het beste eerder kunnen distribueren. Mrgoed ik sta altijd aan wal en kan best goed sturen.

Ik lees: vuurwapens, cash en 4 auto's in beslag genomen ...
Dan denk ik niet meer aan kruimelwerk maar echte criminelen. Goed dat ze gepakt zijn dus wat mij betreft.

Denjo.
kameraad van mij heeft een vader die bij de politie zit, helaas is hetgeen wat jij zegt niet waar.
ik weet wat hij elk jaar besteld aan vuurwerk, en als ik dan zie wat hij in huis heeft (ja ook illegaal).
dit komt grotendeels bij zijn papa weg.

Is dit een stoere opmerking of een onzin opmerking?
De tijden dat meneer Agent het in beslag genomen vuurwerk mee naar huis neemt zijn voorbij.
Deze verhalen zweefden rond in de tijd dat Bex nog leefde...
Tegenwoordig kan men niet meer zomaar even wat vuurwerk meenemen.
Natuurlijk zou het best gebeuren, maar iedereen een doosje meenemen is natuurlijk te overdreven voor woorden.

Het is gewoon zo dat meneer Agent orders opvolgt.
Dit is hartstikke illegaal en mensen moeten niet raar opkijken als het in beslag wordt genomen.
Natuurlijk een vangst van 40-50 kilo is triest, maar hier spreken we niet zomaar over een aantal kilo's.

Nee, in dit geval moet ik gewoon zeggen dat de agenten keurig hun werk gedaan hebben.
Het is strafbaar en we hebben wetten en regels.

Mwah, stel dat er wel "een" importeur bij betrokken is, dan kun je het voorbeeld van Cafferata nemen om te zien hoeveel jaar het nog duurt voor het eventueel zo'n bedrijf de das omdoet.

Dit zegt nog helemaal niets en om meteen een importeur in zwart daglicht te plaatsen gaan wij hier ook niet toestaan.
nou als wie staat voor de legale handel in het algemeen heeft hij wel een punt,maar als je iemand specifiek aanwijst zonder bewijzen kan dat niet en op dat punt ben ik het met jou eens

Denjo.
kameraad van mij heeft een vader die bij de politie zit, helaas is hetgeen wat jij zegt niet waar.
ik weet wat hij elk jaar besteld aan vuurwerk, en als ik dan zie wat hij in huis heeft (ja ook illegaal).
dit komt grotendeels bij zijn papa weg.

Als je goed leest, dan zie je ook dat ik zeg dat het wellicht nog kan gebeuren, maar dat heus niet elke agent een doos vuurwerk mee naar huis neemt.

Er word gesproken over een legaal netwerk.
Wat ze bedoelen is ze zijn bekend met importeren en controles lijkt mij.
dat bedoel ik ik heb vroeger rond gewandeld in het nachtleven zeg maar(en daar wil ik het maar bij laten)maar wat ik wel kwijt wil is dat deze grootschalige handel niet in het vermogen ligt van zomaar de simpele ziel van om de hoek.zelfs de mensen die met grote vrachtwagens consumentenvuurwerk gaan halen in belgie hebben het geld wel maar niet de middelen en kennis om zoiets op te zetten.dit zware vuurwerk komt met containers tegelijk nederland binnen via legale handel

dat bedoel ik ik heb vroeger rond gewandeld in het nachtleven zeg maar(en daar wil ik het maar bij laten)maar wat ik wel kwijt wil is dat deze grootschalige handel niet in het vermogen ligt van zomaar de simpele ziel van om de hoek.zelfs de mensen die met grote vrachtwagens consumentenvuurwerk gaan halen in belgie hebben het geld wel maar niet de middelen en kennis om zoiets op te zetten.dit zware vuurwerk komt met containers tegelijk nederland binnen via legale handel

Kan me in heel dit bericht vinden, heb ook wel wat ervaring van wat dingetjes gehad. Ligt nu gelukkig achter me, maar hiervoor moet je de kennis en contacten hebben.
Zit een veel grotere organisatie achter dit soort dingen dan dat er normaal gedacht wordt, dus dit zijn of bekende koppen uit de legale handel of dit zijn beroeps.
Aangezien het voor de beroeps niet heel aannemelijk is in de vuurwerkhandel te gaan zal het om het eerste gaan.

@Dinkydau.
Inderdaad jammer dat het in beslag genomen is.
Maar komop man! Ik ben een verre van wat als persoon, maar 28000 kilo in een loods dichtbij mens en dier met onderandere 1.1G spul.
Zal wel niet mis gaan, maar daar zou ik niet vrolijk van worden.
En ik kan je vertellen dat ik van veel dingen vrolijk wordt, met veel punten van de wet het niet eens ben en leef en laat leven.
Vind het deze keer echt niet erg dat ze gepakt zijn, er gaan miljoenen rond in het illegale circuit dus het 'spul' zal heus wel voor handen blijven.
Beter dat ze af en toe een grote klapper pakken dan non-stop pubertjes met 2 pakken nitraten.
En al doe ik niet aan dit spul puur omdat ik niet gepakt kan/wil worden, kan ik er ontzettend van genieten en ben ik pas bij de succubus gaan twijfelen over de vraag is dit vuurwerk.
Ik ben dus ook geen felle tegenstander van dit vuurwerk.

Het is niet leuk dat het opgerold is en dat het mooie vuurwerk nu niet te koop is bij handelaren, maar het is ook niet bepaald slim.
Wat van IQ hebben deze gasten?
Een container binnen laten komen met 36.000 kilo en dan raar opkijken zeker als het gevonden wordt?
Dit spul moet je dan een paar maanden eerder laten komen, maar ja, niet iedereen denkt zeker aan het risico-gehalte wat men in november/december heeft.

Het is niet leuk dat het opgerold is en dat het mooie vuurwerk nu niet te koop is bij handelaren, maar het is ook niet bepaald slim.
Wat van IQ hebben deze gasten?
Een container binnen laten komen met 36.000 kilo en dan raar opkijken zeker als het gevonden wordt?
Dit spul moet je dan een paar maanden eerder laten komen, maar ja, niet iedereen denkt zeker aan het risico-gehalte wat men in november/december heeft.

Wie zegt dat ze raar opkijken? Wie zegt dat ze die container nu pas hebben laten komen? Wie zegt dat ze de risico's niet kennen? Ik denk dat ze gewoon dikke schijt hebben aan alles en geld belangrijker vinden. Dat je vroeg of laat nat bent weet iedereen en toch waagt men over het algemeen de gok steeds opnieuw. Puur om er zelf beter van te worden.. Zo een laag IQ hebben ze dus vast niet..

Dat is inderdaad vaak het probleem. De verleiding van het grote en snelle geld wint het van het verstand. Vroeg of laat val je door de mand en moet je op de blaren zitten.

Back
Bovenaan