36.000 kilo illegaal vuurwerk in beslag genomen.

densta

VWC lid
ASSEN - De politie heeft ruim 36.000 kilo illegaal vuurwerk in beslag genomen. De verdachten komen uit Emmen en Ter Apel.

Het gaat om drie hoofdverdachten van 26, 38 en 48 jaar oud. Zij importeerden vermoedelijk illegaal vuurwerk uit China. Dit deden ze via België en Polen. De verdachten wilden het vuurwerk in Nederland verkopen. Naast het drietal is ook een 35-jarige man uit Enschede opgepakt voor betrokkenheid bij de aflevering van een container met vuurwerk.

De politie doorzocht in totaal twaalf locaties in de provincie. Naast het vuurwerk zijn vuurwapens, contant geld en personenauto's in beslag genomen.

Het vuurwerk bestaat onder meer uit lawinepijlen, vlinders en zogenoemde flowerbeds. Dat is vuurwerk van de zwaarste categorie. Het vuurwerk was opgeslagen op een locatie waar in de directe omgeving mensen en dieren verbleven

Bron: http://m.rtvdrenthe.nl/nieuws/politie-pakt-handelaren-illegaal-vuurwerp-op

Is wel een optelsom van verschillende inbeslagnemingen, die leidden naar deze personen. Werd op de radio aan toegevoegd dat dit lui zijn die ook met legaal vuurwerk werkten. Luister ook bij de link.

Ben benieuwd welk legale merk we straks niet meer kunnen kopen dan. Want dat zijn grote jongens wanneer je 36000 kg. kunt importeren.

Misschien moeten we niet gaan speculeren als er niet meer bekend is?

Wie zegt überhaupt dat er een Nederlandse importeur bij betrokken is. Het kan ook een winkel o.i.d zijn.

Hoezo staat er in het artikel dat het vermoedelijk om illegaal vuurwerk ging, een beetje persoon ziet dat toch in een oog opslag ? Maar de hoeveelheid is inderdaad heel bizar te noemen en de aanpak door een complete container te laten komen is wel heel resoluut en zitten hier naar mijn mening niet de kleine heren achter.

Hele containers importeren is hoe de grote illegale handel al jaren werkte. Ik hoop dat deze gasten heel hard worden aangepakt en ja er zitten gewoon in het legale circuit rotte appels die dit soort praktijken er bij doen. Niets nieuws ook, dat gebeurde 20 jaar geleden ook al. Las ergens in een stuk van de politie ook dat het moeilijker werd de handel te achterhalen, maar dat er voor het grote deel vanuit werd gegaan dat legale handelaren ook hun contacten gebruikten voor de illegale handel. Was niet altijd gezegd dat zei het dan ook zelf doen, maar de contacten worden dan wel gebruikt.

Zo, de politie kan weer aardig knallen dit oud en nieuw. Ik denk dat elke agent wel een flowerbed meekrijgt dit jaar...

Ow jee, maargoed dat de boel daar niet ontploft is... Een beetje een lawinepijl met een stanleymes open snijden... Nog niet zo gek lang geleden vertelde het nieuws nog dat er pakketjes vanuit Polen konden ontploffen bij het openmaken met een mes... :bonk:

Goed, verder denk ik dat het goed is dat dit soort grote handelen worden opgepakt en dat ze de mensen die naar BE of DE gaan om een paar potjes te halen lekker met rust laten!

Sonde van die all seasons blokjes.@ rocketfreak eerder vermelden ze ook dat vuurwerk schokgevoelig is. Maar vervolgens zie je ze bij inbeslag namens met dozen gooien. Dus de zogenaamde vuurwerkteams neem ik al lang niet meer serieus.

Vuurwapens lees ik ook, mhh.

Zonde van t vuurwerk, maar 28.000 met onder andere 1.1G spul wat opgeslagen staat op een plek waar mensen en dieren komen. En waarschijnlijk niet in een bunker.
Het zal niet misgaan, maar dit is een van de eerste berichten dat ik 't prima vind dat ze gepakt zijn.
Ben wel benieuwd welke legale dealer of winkelier ermee te maken heeft. Zulke grote hoeveelheden daar zal vast een grote winkel of importeur bij horen, maar dat blijft speculeren en daar lijkt het me niet het goede moment voor.

Zo, de politie kan weer aardig knallen dit oud en nieuw. Ik denk dat elke agent wel een flowerbed meekrijgt dit jaar...

Is dit een stoere opmerking of een onzin opmerking?
De tijden dat meneer Agent het in beslag genomen vuurwerk mee naar huis neemt zijn voorbij.
Deze verhalen zweefden rond in de tijd dat Bex nog leefde...
Tegenwoordig kan men niet meer zomaar even wat vuurwerk meenemen.
Natuurlijk zou het best gebeuren, maar iedereen een doosje meenemen is natuurlijk te overdreven voor woorden.

Het is gewoon zo dat meneer Agent orders opvolgt.
Dit is hartstikke illegaal en mensen moeten niet raar opkijken als het in beslag wordt genomen.
Natuurlijk een vangst van 40-50 kilo is triest, maar hier spreken we niet zomaar over een aantal kilo's.

Nee, in dit geval moet ik gewoon zeggen dat de agenten keurig hun werk gedaan hebben.
Het is strafbaar en we hebben wetten en regels.

Sonde van die all seasons blokjes.@ rocketfreak eerder vermelden ze ook dat vuurwerk schokgevoelig is. Maar vervolgens zie je ze bij inbeslag namens met dozen gooien. Dus de zogenaamde vuurwerkteams neem ik al lang niet meer serieus.

Ik geloof dat huidig vuurwerk wrijvings bestendig hoort te zijn?

Waarom zijn er mensen blij? Ik ben helemaal niet blij. Deze mensen nemen risico om ons te voorzien van spectaculair vuurwerk. Het gaat om goed bekende producten. Dadelijk zijn die ineens niet meer te krijgen, en dan? Nog steeds blij?

En in de reguliere winkels in Nederland (of desnoods België en Duitsland) zijn geen spectaculaire cakes te vinden eind van het jaar.. :bonk: Nee van mij hoeft dat allemaal niet vuurwerk kopen of een verlaten parkeerplaats of via via..

Back
Bovenaan