36.000 kilo illegaal vuurwerk in beslag genomen.

Wie zegt dat ze raar opkijken? Wie zegt dat ze die container nu pas hebben laten komen? Wie zegt dat ze de risico's niet kennen? Ik denk dat ze gewoon dikke schijt hebben aan alles en geld belangrijker vinden. Dat je vroeg of laat nat bent weet iedereen en toch waagt men over het algemeen de gok steeds opnieuw. Puur om er zelf beter van te worden.. Zo een laag IQ hebben ze dus vast niet..

Als ik een handelaar was, had ik het zeker weten anders aangepakt.
Je hebt je zaakjes gewoon niet in orde als dit spul eind november pas binnen komt.
Raar opkijken weet ik niet en de risico's kennen ze vast wel, maar als je een goede handelaar bent, dan zorg je dat je spul niet in beslag genomen wordt.

Oh maar wacht, dat is wel gebeurd, dus ga ik af dat ze niet zo heel handig zijn in handelen.
Ik begrijp overigens wel de kick en de gok hoor, maar het is en blijft veel geld en als ze je pakken (dat gebeurd zeker) dan ben je wel echt heel zwaar de luul hier in NL.

Edit, aangepast.

Als ik een handelaar was, had ik het zeker weten anders aangepakt.
Je hebt je zaakjes gewoon niet in orde als dit spul eind november pas binnen komt.
Raar opkijken weet ik niet en de risico's kennen ze vast wel, maar als je een goede handelaar bent, dan zorg je dat je spul niet in beslag genomen wordt.

Oh maar wacht, dat is wel gebeurd, dus ga ik af dat ze niet zo heel handig zijn in handelen.
Maar misschien weet jij hier meer vanaf, aangezien je bij Royal werkt en hier leuk op reageert.

Ik werk niet bij Royal en ik weet verder niks over deze zaak en wie zegt dat er iets mis is bij Royal? Ook zit ik hier op het forum gewoon als liefhebber dus ik heb gewoon het recht om in persoon te reageren. Ik reageer alleen omdat er zoveel gespeculeerd wordt en mensen doen alsof ze weten waar het over gaat.. En dat is niet alleen in dit topic. Het lijkt hier af en toe wel een bejaardentehuis hoe er gepraat wordt..

Ik werk niet bij Royal en ik weet verder niks over deze zaak en wie zegt dat er iets mis is bij Royal? Ook zit ik hier op het forum gewoon als liefhebber dus ik heb gewoon het recht om in persoon te reageren. Ik reageer alleen omdat er zoveel gespeculeerd wordt en mensen doen alsof ze weten waar het over gaat.. En dat is niet alleen in dit topic. Het lijkt hier af en toe wel een bejaardentehuis hoe er gepraat wordt..

Daarom, zie mijn edit.
Ik had niet zo moeten reageren, daarom had ik mijn post zo snel mogelijk aangepast.
Excuses voor het kinderachtige gedrag.
Liet mij zelf een beetje leiden door de argwaan in de eerdere posts.

Zojuist op het nieuws bij RTV Drenthe gezien, dat het om de eigenaren van low budget vuurwerk in Emmen gaat. Ook werd gemeld dat de verdachten ook verdacht worden van deelname aan een criminele organisatie.

En in de reguliere winkels in Nederland (of desnoods België en Duitsland) zijn geen spectaculaire cakes te vinden eind van het jaar.. :bonk: Nee van mij hoeft dat allemaal niet vuurwerk kopen of een verlaten parkeerplaats of via via..

Dat zie je goed. In Belgie is het tegenwoordig allemaal eenheidsworst met een aantal mooie cakes, maar die mooie zijn vaak uitverkocht en/of mag je niet kiezen omdat er ook ander spul uit de serie verkocht moet worden. In Nederland heb je kwalitatief heel mooi vuurwerk, maar vaak zijn het te weinig schoten waardoor veel Nederlandse potten voor mij te langzaam zijn (Pietje van de hoek van de straat wil langer genieten van zijn potje van E50,- dus maken we em langzamer) Fatsoenlijke honderd(+) blokjes hebben we hier bijna niet en als ze er al zijn wordt de prijs kunstmatig hoog gehouden ..

is niet van lowbudget ik ken de mensen persoonlijk ik loop dagelijks bij die loods
en die loods staat zeker 1 a 2 km van de bewoonde wereld zonde van al het vuurwerk

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Wel grappig dat men in het laatste filmpje zegt dat de legale vuurwerkbranche strengere eisen wil voor de import van vuurwerk en zwaardere straffen op de handel in illegaal vuurwerk.

Ik krijg bij het lezen van het bovenstaande een beetje het idee dat men de markt ernstig wil controleren. Op dit moment zijn er bijvoorbeeld maar zeer weinig importeurs die een fatsoenlijk blok leveren en als je dan zo'n blok importeert moet je als eindgebruiker alsnog illegaal bezig gaan om de verschillende potten in dat blok door te lonten (iets dat in Nederland verboden is) De keuze in dit soort blokken is dermate klein dat men ook kunstmatig de prijzen hoog kan houden. (En ook dat zien we bij meerdere importeur gebeuren op dit moment)

Daarnaast wil men de straffen omhoog gooien? Zijn ze helemaal gek geworden? Iemand die illegaal vuurwerk in het bezit heeft en/of dit verhandeld wordt vaak al zwaarder gestraft dan iemand die aan kinderen zit, mensen verkracht of zelfs doodslag pleegt ... Hoezo scheve straffen?

Hier nog een stukje uit de krant van vanochtend.

Emmen en Ter Apel zaten op vulkaan

Politie neemt 28 ton levensgevaarlijk vuurwerk in beslag

Emmen/Ter Apel Twee bedrijfsterreinen in Emmen en Ter Apel zijn de afgelopen weken door het oog van de naald gekropen. Eerder deze week vond de politie daar 28.000 kilo levensgevaarlijk illegaal vuurwerk. In Emmen lag 24 ton in een niet beveiligde loods op een bedrijventerrein waar ook wordt gewoond. De andere vier ton was in een schuur in Ter Apel opgeslagen. Justitie wil de exacte plaatsen niet bekend maken. De partij is in het illegale circuit enkele honderdduizenden euro;s waard. Het is met afstand de grootste partij illegaal vuurwerk die dit jaar in ons land is ontdekt. Het record stamt met 90 ton uit 2009 en staat op naam van Noord-Holland.

Er zijn vier mannen aangehouden, die worden gezien als hoofdverdachten. Ze zijn 48, 26, 38 en 38 jaar oud en wonen in Emmen en Ter Apel. Hen wordt deelname aan een criminele organisatie verweten. Ze zijn opgesloten. In Enschede is een 35 jarige handlanger ingerekend. Hij zou een container vuurwerk hebben afgeleverd. Volgens Justitie had de 28 ton vuurwerk, waaronder lawinepijlen, een gigantische explosie kunnen veroorzaken omdat er voor de opslag geen veiligheidsmaatregelen waren getroffen.

"Een klein vonkje kan al voldoende zijn om een stuk vuurwerk te laten ontbranden", zegt een woordvoerder van Justitie. En daardoor vliegt dan direct de hele partij in één klap de lucht in, verzekeren deskundigen. Het vuurwerk komt uit China en werd via België en Polen naar ons land gehaald. De hoofdverdachten zijn actief in de legale vuurwerkhandel en gebruikten volgens Justitie hun netwerk om ook de verboden explosieven aan de man te brengen. Bij huiszoekingen heeft de politie vuurwapens, duizenden euro's en vier auto's in beslag genomen. Begin november nam in hetzelfde onderzoek de Koninklijke Marechaussee al acht ton verboden vuurwerk in beslag bij de grensovergang Zwartemeer. De partij zat in een vrachtwagen met Nederlands kenteken die uit Duitsland kwam en officieel tuingereedschap vervoerde.

Listig
Om de opslagplaatsen geheim te houden liet de vuurwerkbende kopers de sleutels van hun auto afgeven aan een koerier. Die reed dan met de wagen naar het pakhuis, laadde de bestelling in en bracht de auto terug naar de klant.

Bron: Dagblad van het Noorden (papieren krant)

Kijk dit is zonde maar kom op mensen 8/9 jaar cel ( laaste filmpje ) je kan beter iemand omlegen dan handel

Gaat negens meer over echt

Gr Zwitsal

Inderdaad, er was laatst een man getrapt door een voetbalspeler en is later overleden. Die man van de trap kreeg 3 jaar. Boehoe zeg.
Maar zonde , illigaal is illigaal. Het risico is er gewoon en je moet het maar met de straffen doen die je krijgt. Maar ik vind de tv wel weer heel erg triest dat ze op zo'n manier angst aanpraten.

Back
Bovenaan