31 december open?

Ik ga de 30ste naar duitsland , maar dit is dan natuurlijk de laatste verkoopdag , betekent dit dat er de laatste verkoopdag niet meer aangevuld zal worden ? Anders blijven ze zitten met veel restanten , en ik vind het een beetje zonde om 3 uur te rijden voor artikelen die er dan toch niet meer zullen zijn.

ik vroeg het daarom ook, ik werk al jaren in een vuurwerkwinkel en het leek me nou eens leuk om naar een andere vuurwerkwinkel te gaan,
maar dat wordt lastig, alleen belgie open , althans daar lijkt het op.

Voor mensen die in een verkooppunt werken is dit natuurlijk heerlijk, gewoon fris en fruitig beginnen aan je vuurwerk. ik ben er blij mee.

Aah, oké. Iemand die dit wel met zekerheid weet?

In Duitsland zijn op zondag de 31e de vuurwerkwinkels gesloten. Ook daar geldt dat vanaf de 28e je vuurwerk kunt halen.
Mochten er winkels op zondag open zijn, dan zijn dat uitzonderingen op de regel.

Waarom zou je als vwwinkel open gaan op de 31e? als je alleen maar cat 1 mag verkopen? Je kan ook geen bestellingen aannemen voor de volgende dag of iets dergelijks. In mijn ogen maak je dan alleen maar onnodig kosten?

Waarom zou je als vwwinkel open gaan op de 31e? als je alleen maar cat 1 mag verkopen? Je kan ook geen bestellingen aannemen voor de volgende dag of iets dergelijks. In mijn ogen maak je dan alleen maar onnodig kosten?

En dus zijn de meeste vuurwerkwinkels die dag dan ook ook dicht. De instanties hebben ook nog eens extra controles aangekondigd op de naleving van het zondags-verbod. Het is echt de moeite niet waard. Daarnaast zijn de meeste winkeliers na die 3 dagen ook behoorlijk gaar hoor!!

Wel maken veel mensen zich druk of iedereen het wel op tijd weet dat er de 31e geen verkoop is maar dat is vooral een taak van de winkelier als je het mij vraagt. Die weet als geen ander hoe hij/zij zijn/haar klantenkring het beste kan bereiken. In ieder geval staat het inmiddels op veel websites, webshops en zal het ook in alle folders staan.

Back
Bovenaan