300 kilo vuurwerk gevonden door de FIOD.

Mooi dat ze gepakt zijn. Zo te horen waren het geen lieverdjes. Dit soort vuurwerk moet niet zomaar te verkrijgen zijn.

Volgens mij is vuurwerk niet de hoofdzaak in dit onderzoek. Maar omdat het december is, wordt dat natuurlijk de kop van het artikel.

Misschien wonen jullie bij verschillende voetbal veldjes????????

Hahahaha een beetje humor maakt bijna al dat gezeik over onze passie weer goed
635909947146841652682455648_tumblr_mhbjndCN3T1rlx9l7o1_400.gif

Leg dan ook eens uit waarom er bij mij op het voetbal veldje vele verschillende maten shells zonder buis gewoon op de grond worden afgestoken...

Zoals Bombone vermeld, gaat iemand die dit spul kan bemachtigen dit echt niet op de grond afsteken. Snap daarom je bericht niet helemaal.

Ben na het lezen van het artikel gelijk opzoek gegaan naar een "geldhond" het liefst 1tje die me aan 55.000 cash kan helpen. Mocht je een nestje weten? Stuur a.u.b. een PB

Zoals Bombone vermeld, gaat iemand die dit spul kan bemachtigen dit echt niet op de grond afsteken. Snap daarom je bericht niet helemaal.

dat een aanname die in de praktijk en vele filmpjes op internet niet waar blijkt te zijn. Zowel jij, ik en Trombone hebben geen enkele weet van waar dit vuurwerk terecht komt en zolang er dus geen garantie is dat dit veilig gebeurd door iemand met een diploma en ervaring moet dit spul gewoon afgepakt worden. Zie je dat niet in dat ben je wat mij betreft gewoon medeplichtig aan het verzieken van de vuurwerk traditie ;)

Nou ik kan mij in veel hierboven vinden maarrrrrrrrrrr de eerste plaats verzieker is toch de politiek/overheid wat mij betreft.

dat een aanname die in de praktijk en vele filmpjes op internet niet waar blijkt te zijn. Zowel jij, ik en Trombone hebben geen enkele weet van waar dit vuurwerk terecht komt en zolang er dus geen garantie is dat dit veilig gebeurd door iemand met een diploma en ervaring moet dit spul gewoon afgepakt worden. Zie je dat niet in dat ben je wat mij betreft gewoon medeplichtig aan het verzieken van de vuurwerk traditie ;)

Hahahhahaahhha
Dus iedereen die alleen al denkt dat iemand zonder ervaring en diploma, illegaal vuurwerk ook op een correcte manier af kan schieten, is medeplichtig aan het verzieken van de vuurwerktraditie? Het wordt steeds mooier :D

Hahahhahaahhha
Dus iedereen die alleen al denkt dat iemand zonder ervaring en diploma, illegaal vuurwerk ook op een correcte manier af kan schieten, is medeplichtig aan het verzieken van de vuurwerktraditie? Het wordt steeds mooier :D

lekker je eigen interpretatie eraan geven , toppie.

Blijf maar lekker ontkennen dat illegaal vuurwerk in verkeerde handen geen groot probleem is. Zo ben je inderdaad deel van het probleem.

Nou wie hier de langste heeft weet ik niet:frusty: maar als ik puur op de begin post reageer vraag ik mij toch af of ze nu ze 2 mensen hebben gepakt ze toch ook de grote vissen gaan zoeken.
Moet toch mogelijk zijn om de oorsprong te vinden????

lekker je eigen interpretatie eraan geven , toppie.

Blijf maar lekker ontkennen dat illegaal vuurwerk in verkeerde handen geen groot probleem is. Zo ben je inderdaad deel van het probleem.

Scheeld dat legaal vuurwerk in de verkeerde handen niet gevaarlijk is... kuch nee. Net zo gevaarlijk, al niet gevaarlijker. Afgelopen jaarwisseling veel legaal en illegaal afgestoken, waarvan legale cake's uit het niks een mortarburst hadden, legale singleshots die op de grond knalden in de tube, Nederlandse kleine cake's die massaal omvielen verderop in de straat, en een Nederlandse pijl die volgens de regels werd ontstoken en niet hoger dan 3 meter kwam.

Wanneer je er nog steeds in gelooft dat illegaal vuurwerk niet veilig is, en legaal wel, dan ben je kei en kei schijnheilig. (Niet gericht op jouw maar over het algemeen heel vwc die bijna zo denkt.)

Maar dat gaat over het vuurwerk zelf natuurlijk en niet over hoe je er mee omgaat.

Kan je wel vertellen dat die italiaanse cilinders echt niet bij een onwetend iemand terecht komen, kosten een behoorlijke duit meer dan een standaard shell die een kind op de grond pleurt. Daarnaast kan zo iemand ook bijna niet zulk spul bemachtigen. Helemaal sinds die grote speler met Italiaans spul uit de handel is. Maar jij zal dat wel beter weten want je zit tenslotte in dat wereldje :)

Laatst bewerkt:
Dit is geen spul voor een amateur.Dit moet je proffesioneel opslaan en proffesioneel ontsteken.
Dus een goede actie dat dit in beslag is genomen.

Scheeld dat legaal vuurwerk in de verkeerde handen niet gevaarlijk is... kuch nee. Net zo gevaarlijk, al niet gevaarlijker. Afgelopen jaarwisseling veel legaal en illegaal afgestoken, waarvan legale cake's uit het niks een mortarburst hadden, legale singleshots die op de grond knalden in de tube, Nederlandse kleine cake's die massaal omvielen verderop in de straat, en een Nederlandse pijl die volgens de regels werd ontstoken en niet hoger dan 3 meter kwam.

Wanneer je er nog steeds in gelooft dat illegaal vuurwerk niet veilig is, en legaal wel, dan ben je kei en kei schijnheilig. (Niet gericht op jouw maar over het algemeen heel vwc die bijna zo denkt.)

Maar dat gaat over het vuurwerk zelf natuurlijk en niet over hoe je er mee omgaat.

Kan je wel vertellen dat die italiaanse cilinders echt niet bij een onwetend iemand terecht komen, kosten een behoorlijke duit meer dan een standaard shell die een kind op de grond pleurt. Daarnaast kan zo iemand ook bijna niet zulk spul bemachtigen. Helemaal sinds die grote speler met Italiaans spul uit de handel is. Maar jij zal dat wel beter weten want je zit tenslotte in dat wereldje :)

Als jij op een proffesionele manier vuurwerk wilt stoken waarom doe je het dan niet zoals het hoort via de regels qua opslag in een bunker.vergunning om op een terrein mogen stoken etc etc.Dan is het ook niet meer illegaal en ben je goed bezig.
Zulke eisen stellen ze niet voor niks denk dan ook nog eens aan de verzekering.
Je kunt het nederlandse vuurwerk wel slecht praten en het buitenlandse goed maar ga dan in het land van herkomst stoken als je het niet eens bent met de regels hier!

@Vuurwerkpatje: legaal vuurwerk dan ook maar verbieden? Want het is gevaarlijk in verkeerde handen.. Zo redeneert de overheid.. Als de verkeerde mensen aan de macht komen na maart gaan we daar ook naartoe: het geleidelijk verbieden van categorieën en families.

@Rene_vuurwerk: Ik denk dat er hier velen zijn die dat wel zouden willen. De regels in dit bekrompen landje zijn echter niet toereikend. Om nog maar niet de spreken over de kosten die het met zich mee brengt. De techniekers in omliggende landen lachen zich de ballen uit de broek om die achterlijke regels hier.

Er is geen alternatief, geen gecontroleerde middenweg voor hobbyisten. Dat zou wel een prima alternatief zijn. Vooral voor de mensen die het hele jaar met vuurwerk bezig zijn. Het zou zo in het rijtje schietsport, airsoft, raketbouw en RC vliegen passen al was het maar tot en met F3..

Laten we het hier wel gezellig houden en het niet op de man af spelen, bedankt.

Als jij op een proffesionele manier vuurwerk wilt stoken waarom doe je het dan niet zoals het hoort via de regels qua opslag in een bunker.vergunning om op een terrein mogen stoken etc etc.Dan is het ook niet meer illegaal en ben je goed bezig.
Zulke eisen stellen ze niet voor niks denk dan ook nog eens aan de verzekering.
Je kunt het nederlandse vuurwerk wel slecht praten en het buitenlandse goed maar ga dan in het land van herkomst stoken als je het niet eens bent met de regels hier!

Denk dat je die vraag zelf wel kunt beantwoorden.

Daarnaast heb ik het over de veiligheid van het legale en illegale vuurwerk, (was je opgevallen als je misschien iets beter mijn comment had gelezen) Niet de plek waar iemand, of ik, het stook. Puur om even duidelijk te maken dat het legale vuurwerk niet zo veilig is als velen hier denken, maar die ondertussen wel uitspraken hebben over hoe gevaarlijk illegaal vuurwerk wel niet is. En dat is schijnheilig gedrag.

Patje heeft gesproken!

Als je die reacties hebt gelezen onder dat artikel, je krijgt er gewoon rare neigingen van. Zegt een zo'n domme lul: verbieden die handel. Derp dit is al verboden.

Ik ben het er ook mee eens dat dit vuurwerk niet legaal moet worden. Want jantje vdb gaat er mee stunten en hoppa daar komen de negatieve berichten. Maar je mag de mensen die dit wel afsteken niet afkeuren als idioten ofzo want de meesten kunnen er prima mee om gaan.

Denk dat je die vraag zelf wel kunt beantwoorden.

Daarnaast heb ik het over de veiligheid van het legale en illegale vuurwerk, (was je opgevallen als je misschien iets beter mijn comment had gelezen) Niet de plek waar iemand, of ik, het stook. Puur om even duidelijk te maken dat het legale vuurwerk niet zo veilig is als velen hier denken, maar die ondertussen wel uitspraken hebben over hoe gevaarlijk illegaal vuurwerk wel niet is. En dat is schijnheilig gedrag.

Dat illegale vuurwerk is over het algemeen een stuk zwaarder dus dan is de conclusie dat het daardoor potentieel gevaarlijker is toch niet zo gek ?

Dat illegale vuurwerk is over het algemeen een stuk zwaarder dus dan is de conclusie dat het daardoor potentieel gevaarlijker is toch niet zo gek ?

Dat is wel erg kort door de bocht natuurlijk, want is iets gevaarlijker omdat het meer kruit bevat? Of ligt het meer aan het soort vuurwerk, tijdsduur van de vertraging ( niet te kort maar ook zeker niet te lang! ) , hoe er met het vuurwerk word omgegaan, kwalitatief vuurwerk enzovoort.

In de zin van wanneer er een flash knaller in je hand zou afgaan ( hoe dit zou moeten gebeuren is mij een raadsel, daar zou je je best voor moeten doen lijk me? ) en hoe meer flash de knaller bevat, hoe meer kracht dus hoe meer schade het aanricht.. daar moet ik je zeker gelijk in geven.

Ik ben persoonlijk zeker voor het legaliseren van Cat 3 vuurwerk, dit zou zeker bijna al de illegale handel tegen gaan. Waarom categorie 4 producten kopen als je in categorie 3 al genoeg leuke spullen hebt? Cakes tot 1000gram met maximaal 40 gram effect lading en t/m 4/8 gram flash ( daar kan je hele leuke effectspreiding of leuke salutes mee maken ). Vuurpijlen tot 200gram(!) effectlading en 10 gram flash ( soort van kleine lawinepijlen ). Singleshots tot 40gram effectlading en 4/8gram flash. Matten t/m 250gram flash, dus 20.000 klappers en 500 shots chainthunders. En flash knallers tot 5 gram hoeft voor mij niet persé, maar dat is gewoon persoonlijk. Op deze manier is groter vuurwerk importeren niet eens meer interessant en zullen de mensen al hun vuurwerk in ons eigen land halen.

Back
Bovenaan