30-04-2012: Rotterdam

Mijn verslag, films en foto's volgen nog.
Stap net binnen van een super dag.
1 foto wilde ik alvast plaatsen. Jongens, bedankt!!!

img6671a.jpg

Zaten enkele mooie combinaties bij.
Het goud-blauw en goud-rood vond ik mooi. Die spinners to salute bak was echt onwijs gaaf in die show! Dat vond ik wel een echt goed uitgevoerde versie van spinners to salute, super!

Zaten enkele mooie combinaties bij.
Het goud-blauw en goud-rood vond ik mooi. Die spinners to salute bak was echt onwijs gaaf in die show! Dat vond ik wel een echt goed uitgevoerde versie van spinners to salute, super!

Vertel mij wat, wat een blok zeg, ging recht voor onze neus af, op een paar meter. Dat was echt het moment dat ik een stap achteruit deed.

Leuke foto's hierboven.

Ik plaats er ook even 2, in de middag verslagje.
In de avond filmpjes.

En hou Stefan maar in de gaten, ism met Martijn en Jappy komt hij met een zeer leuk filmpje!

Laatst bewerkt:
Mijn verslag dan maar.

Het begon goed, ik kon het allemaal wel vinden, maar het was verbouwd dus het zag er daar anders uit dan op google maps.
Zoeken naar ingang van het terrijn dan maar, nee het gaat niet lukken.

Martijn dan maar gebeld en gevraagd hoe en wat. Die was daarna een stukje terug gereden om mij de goeie weg te wijzen. Bedankt daar nog voor.

Aangekomen was niemand er nog.
Mike een berichtje gestuurd waar ze waren en ze waren dus onderweg.
Het spul kwam apart, een paar min eerder en even later waren Jappy en Stefan er ook. En natuurlijk de jonens van katan, Mike en Sven.

Het werd allemaal gecontroleerd of het wel wel correct was, wat er geleverd werd.
En ja hoor alles was OK.

cx94.jpg

Het opbouwen kon beginnen. We gingen in tweetallen werken.
En kregen te horen wat we nou precies moesten doen.

Karton 3'' ging open en laden maar. Het ging allemaal erg snel.
Ook Stefan en Jappy waren allemaal geweldig bezig.
Mike die had nog lekker wat muziek opgezet. Zonnetje was aanwezig.
En de tijd vloog.

3496tf8.jpg

2s1kdnq.jpg

Het ponton kwam ook. En na een heleboel gedaan te hebben ging er al een heleboel aan boord.
Nu kwam het was moeilijkere, alles verbinden.

hvz1hx.jpg

Veel op pyroclocks, en natuurlijk elektrisch.

Iedereen was lekker bezig. Finale moest een knaller worden.
En dat werd het ook, lekkere finale opgebouwd.
Leuk idee was dat trouwens Mike, zag er zo geweldig uit!

2nhdst5.jpg

2mosdqe.jpg

250jujr.jpg

Jappy en Martijn gingen even wat eten halen.
Dat smaakte goed, en de laatste dingen werden afgemaakt.

We waren lekker optijd klaar, dus hadden we de tijd op genoeg foto's en filmpjes te maken. En overleggen hoe alles nou gefilmd zou worden.

Alles werd goed aangesloten. En het werd al rustig donker.
Het kwam steeds dichterbij.

351e4cx.jpg

1z3tfdj.jpg

Dit is het blok die jij zo goed vond Danny, en wij ook:D

En voor we het wisten, gingen we al varen.

21kz8yg.jpg

352rqxs.jpg

15ojtp4.jpg

Mike en Sven, ready to start.

Het ponton werd goed gelegd. Lettend op windrichting enzovoorts.
Overal werd goed over nagedacht. Top jongens!

3....2....1... en Mike drukt het eerste knopje in.
3 saluts en een paar siershells, ringen onder andere.

Het bleef maar doorgaan, klein moment rust, wat goed is.
En het ging verder.

Finale was goud waard, wat een knallen en spul.

4'' inmortal rain, ook paars ervan was een top spul!
Ringen die knalde ook als een malle.

En de thunderstorm, geen woorden voor.

Allemaal geweldig.

Finale salvo's gingen ook
En het geklap en geschreeuw was hoorbaar.

Mijn zwager, zus en zusjes van mijn zwager stonden langs de kade.
mensen waren allemaal aan het schreeuwen en klappen volgens hun, ook tijdens de show.
Dus dat zegt al genoeg.

6oinpj.jpg

Terug varen naar onze opbouw plaats en het opruimen kon beginnen.
Een paar shells gingen niet af, onstekers gingen goed af, maar waarschijnlijk is er geen zuurstof bijgekomen.

Voor de rest, alles goed afgegaan.

Opruimen was best snel gebeurd, en even nagepraat.

Dat was het dan, thuis aangekomen, helemaal voldaan geslagen.

Jongens, allemaal bedankt voor zown geweldige, onvergetelijke dag!
Hopelijk kunnen we dit nog een keer over doen. Ik zeg ja!:D

Mike en Sven, geweldig jongens, ga zo door. Geniet er van.
En mogen jullie nog meer van zulke geweldige shows in elkaar zetten.
En wie weet weer met ons.

Compleet filmpje komt vanavond waarschijnlijk.

zo ik ben ook weer wakker! en meteen maar even het verslag online gooien :)

om 8 uur ging de wekker, en ik was meteen klaar wakker. Vandaag zouden we naar Rotterdam gaan om mee te helpen met de opbouw van het koninginnedag vuurwerk. Om half 10 had ik met stefantvs afgesproken. Dus na een ontbijtje en een warme douche was het om kwart over 9 tijd om op de fiets te stappen richting stefan. Na een kwartiertje fietsen stond ik bij stefantvs voor een dichte deur, meneer was niet thuis! Hij had blijkbaar in de chat gezet dat ik om 10 uur moet komen. Gelukkig kwam hij iets over half 10 thuis zodat ik we nog even naar boven zijn gegaan en op de bank nog even een sigaret gerookt. Rond 10 uur was het tijd om te vertrekken, zijn we in de auto van zijn vriendin gestapt en naar Rotterdam gereden. Ondertussen had steef een bericht van mike gekregen wat we naar de Loydkade moesten komen. Eenmaal daar aangekomen was er nog niets te bekennen. Stefan moest nog even afscheid nemen van zijn vriendin en nadat ze weg was gereden kon het grote wachten beginnen. Lekker in het zonnetje, sigaretje erbij maar nog steeds geen busje van Katan en ook geen Lesl of Shell-Martijn. Ondertussen werd het later en later en stuurde Mike een berichtje dat ze er om kwart over 11 zouden zijn en dat wij in plaats van op de loydkade te staan, naar de lekstraat moesten komen. Lekker dan, in de zon met al je troep nog een kleine 20 minuten lopen. Dus na een kleine wandeling door "Rotterdam Ghetto" kwamen we dan aan bij de lekstraat en daar stonden Lesl, Shell-Martijn, Mike en Sven al de busjes leeg te halen. Snel even voorstellen, spullen wegleggen en gelijk de handen uit de mouwen gestoken. Eerst de kartonnen uit de bus en uit het tweede busje de rekjes. Sven heeft ons toen een beetje uitgelegd wat de bedoeling is en stefantvs en ik zijn toen een paar rekjes gaan vullen en Martijn en Lesl ook een paar rekjes. De sfeer was erg gezellig en het werk liep voorspoedig. tussendoor werden de nodige foto's en filmpjes gemaakt en voor we het wisten liep het tegen 2 uur en was het tijd om de rekken op het ponton te tillen. nadat alles op de goede plaats stond kregen we een kleine spoedcursus pyroclocks aansluiten en werden alle rekken voorzien van pyroclocks. Ondertussen werden ook al de fieldboxen neergezet, draden getrokken en ontstekers aangesloten. Na dit alles begon het al tegen 5 uur te lopen en werd het tijd om een hapje te gaan eten. Martijn en ik zijn naar de snackbar gereden om voor iedereen patat te halen en bij terugkomst met ze allen een vette hap naar binnen gewerkt en daarna weer verder met de laatste klusjes. Rond 7 uur was alles klaar en kon het lange wachten beginnen, iets over 10 zouden we weg varen richting de kermis dus we hadden nog wel even. Sven had nog even contact met de groep in Vlaardingen en ook daar liep het werk gestaag alleen hadden ze een te kort aan plakband en ty-wraps. Stefan en Sven zijn toen even die kant op gereden en wij zijn lekker van het weer gaan genieten. blikje drinken er bij, foto'tje hier, foto'tje daar, filmpje maken, ouwehoeren, sigaretje roken, nog meer ouwehoeren. Ook maar even bekeken waar we het beste de camera's konden plaatsen en Sven en Stefan kwamen rond 9 uur terug met een mcflurry achtig iets van de de KFC. De zon was ondertussen ook al aardig weg aan het trekken en de wind begon wat meer aan te wakkeren zo koelde het snel af en begon het toch tijd te worden om een jas aan te trekken. na een snelle laatste check was het tijd om de zwemvesten uit te delen, camera's te controlleren en de posities onder de stuurhut in te nemen. Een gezonde dosis kruitstress begon zich bij iedereen te ontwikkelen en na een kleine vaartocht lagen we te dobberen bij de kermis. De klok sloeg half 11 en dat was het teken dat Mike de knoppen mocht indrukken om de eerste salvo's weg te schieten. Het gas ging er meteen op tussen het genieten door toch nog geprobeerd om wat foto's te maken terwijl Martijn, Lesl en Stefan druk bezig waren met filmen. Het Salute blok begon steeds lager te knallen en uiteindelijk kregen we salutes op ooghoogte, wat een dreunen! na een heftige show was het tijd om terug te varen en de "troep" op te ruimen. met 8 man sterk het ponton in no-time leeg geveegd en daarna alles in het busje geladen. Uiteindelijk was alles opgeruimd en was het na een kleine na-babbel tijd om richting huis te gaan. Mike en Sven stapten in de bus, Lesl werd daar opgehaald en Martijn, Stefan en ik zijn bij martijn in de auto gestapt en terug naar Stefan gereden. In de auto nog wat na gepraat en na een minuut of 40 kwamen we bij Stefan thuis aan. Daar hebben we afscheid genomen van Martijn en ben ik op de fiets gestapt naar huis. Eenmaal weer thuis aangekomen heb ik nog snel een koud biertje gepakt en ben op de bank de dag nog even doorgelopen. Biertje leeg, nog snel een sigaret in de tuin en toen m'n bed in gedoken.

Stefan, Lesl, Martijn het was echt tof om met jullie de dag door te brengen en Mike en Sven bedankt dat jullie ons de kans gaven om dit een keer mee te mogen maken!

vandaag nog even de foto's uitzoeken :)

Mooie verslagen heren.

Dat Thunderstorm blok, is dat 2"?

@ Jappy. "Rotterdam Ghetto"????
Hahahaha. Dat je daar nog niet beroofd of neergeschoten bent hahahahaa. Er woont echt veel tuig daar.

Leuke foto's Jappy.
Ben echt benieuwd naar de andere filmpjes.

Heb het opbouw filmpje gemaakt. En een stukje voor het schieten op het ponton.

Geniet ervan.

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Word vervolgd, laat in de avond :D

Daar is hij dan, mijn filmpje.
Het varen richting schiehaven en natuurlijk show zelf vanaf het ponton.

kijk en geniet, wat een finale.

Mannen van katan, bedankt!

En hopelijk tot gauw!

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Hierbij mijn verslag:

Al ver van tevoren contact gehad met Lesl, over dat hij iemand mee mocht nemen om te bouwen en te filmen. Gaandeweg via de chat en msn begonnen we er steeds meer zin in te krijgen.

Jappy en Stefan had ik de vrijdag ervoor nog ontmoet in Bergschenhoek. Hadden ook al bijzonder veel zin in deze dag.

Deze dag begon voor mij al vroeg. Ik onrustig voor wat er vandaag allemaal zou gaan gebeuren en de kids zenuwachtig voor Koninginnedag op de vrijmarkt.

De afgelopen jaren zat ik ook braaf op een kleedje, maar vandaag was papa even ergens anders:)

Op tijd vertrokken van huis, want we werden op tijd verwacht.
Het was even rond rijden voordat ik de locatie gevonden had ivm een hek, welke er eerst niet stond.
Lesl had ook wat moeite, dus ik ben zijn kant even opgereden.
Mike en Sven waren onderweg kregen we door toen we daar al lekker in het zonnetje stonden te wachten.

Terwijl we daar aan het bijpraten waren kwam er een busje aan met de nodige gevaren stickers, nu werd het wel spannend...

Niet veel later kwam de bekende Katan bus aangereden.

Stefan en jappy volgde na een fijne wandeling ook.

Het uitladen kon beginnen. Alles op het grasveld zetten en groepje van 2 maken om te bouwen.
Enigszins onwennig begonnen we de tubes te vullen. Tja, wie doet dit nu elke dag. Maar wat een ervaring op zich al om vanuit totaal geen ervaring zoiets te mogen doen.

We hadden al snel het tempo te pakken, net als Stefan en Jappy.

Voordat we het wisten was het al 14:00 uur, ze zeggen wel eens dat de tijd vliegt als je je vermaakt, maar dit was letterlijk het geval.

Al snel werd het ponton gevuld. Wat zijn die rekken zwaar dan:). Op het ponton gingen we verder met het belangrijkste werk, de cakes, de waaiers, de Shell rekken voorbereiden op de ontstekers.

En toen ging er bij mij even diep respect uit naar Katan, dat ze ons (als “leek”) laten meehelpen, maar ook (uiteraard onder hun toezicht) ons daadwerkelijk de puntjes op de i te zetten.
Dat ik echt het gevoel kreeg, van als we het nu niet goed doen, dan mislukt de show.
Daar hou ik van, druk op de ketel en presteren!

Uiteraard kregen we goede uitleg van Mike en Sven. En liever vragen stellen dan onduidelijkheid was het motto.

Op het ponton werd alles uiteindelijk aangesloten en verbonden met de schietkisten.
Wat een planning gaat er aan vooraf. En dat we als Freaks nog mochten bepalen hoe we de finale wilden hebben is natuurlijk helemaal super.
De finale werd dan ook goed bepaald en gebouwd, heerlijk!

Etenstijd, volgens mij hebben we allemaal weinig gegeten tussendoor. Vocht was wel belangrijk, maar eten niet echt. We gingen maar door:)

Einde van de middag lekker een snack gehaald met Jappy...

Omdat we zo hard doorgewerkt hadden, was er nu tijd over om bij te komen, te genieten van onderlinge gesprekken en uit te kijken naar het moment van vertrek.

Ook nog een lekker bakkie koffie gekregen van de mensen van het Ponton.
Ook respect naar hun. Leuke gesprekken met ze gehad!

De zon ging mooi onder, het waaide stevig door, inmiddels was ik goed verbrand door de zon, dus voelde echt fris aan.

En toen was het moment daar.
We kregen zwemvesten en helmen, alles mbt veiligheid werd nog doorgesproken.
We hadden de cams op positie gezet, plannen bedacht om te filmen en de motor van het ponton startte.

Verbaas me nog steeds hoe snel dit ding over het water ging. Of misschien wilde we gewoon snel naar de schietlocatie:)

Maar wat een gevoel dat we met al ons opgebouwde spul gingen varen naar de kermis om daar een dikke show te geven. Mensen die daar op wachten, ervan genieten, net als wij anders, als we deze kans niet hadden gekrege...

En toen ging het los.
Wat een geweld van zo dicht bij, wat een ervaring, die dreunen, geen idee wat je overkomt, geen idee waar je moet kijken.
Maar wat een respect weer voor wat Mike en Sven, van wat ze van zo dichtbij allemaal doen.

Tevens zichtbaar genieten, maar ook totale controle houden over alles, en over ons.

Tijdens het schieten lijkt je leven even stil te staan, totaal geen tijdsbesef meer.
Dat merkte ik ook op de terugvaart, hier weinig van meegekregen, alleen maar alles verwerken.
Terug op de kade hebben we alles, met onze laatste krachten netjes en snel kunnen opruimen.

Mike en Sven vertrokken weer met een naar kruit ruikende bus richting huis.

Lesl werd opgehaald.

Jappy en Stefan heb ik naar huis gebracht.

Het werd toch regelmatig stil op de terugweg, zo onder de indruk waren we van hetgeen we ervaren hadden, en moe wellicht.

Jappy bij Stefan afgezet, Hij zou verder fietsen.

Tja, moet ik nog een 1 uur terug. Gelukkig geen files dit keer.
Nog wat lekkere nummers gehoord onderweg, welke helemaal zouden passen bij de filmpjes:)

Eigenlijk zou ik geen filmpjes meer gaan bekijken thuis, maar was toch wel nieuwsgierig.
Dus voordat ik sliep was het 03:15. Geen goed plan als de wekker 3 uur later weer af zou gaan...

Zo rood als een kreeft en met behoorlijk wat spierpijn verscheen ik de volgende dag weer op mijn werk.
Maar echt aanwezig was ik niet:).

Bij deze wil ik nogmaals iedereen bedanken voor deze onvergetelijke dag!

Helaas ontbreekt het me meteen weer aan tijd alles online te zetten.
Deze dagen 05.30 uur van huis en 21:00 uur weer thuis, maar doe mijn best alles snel te posten.
Wat een mooie filmpjes en fotos heb ik al voorbij zien komen. Baal er wel van dat het mij aan tijd ontbreekt, maar goed, beter laat dan nooit.

Wordt vervolgd.

Leuke verslagen jongens. Mooi dat jullie de kans hebben gekregen om mee te bouwen aan een show van formaat!
Filmbeelden vanaf het ponton zo'n beetje zijn echt geweldig!

Anil, Jasper, Stefan en Martijn namens katan en in het bijzonder Mike en Sven willen wij jullie ook hartelijk danken voor jullie goede hulp.
Persoonlijk had ik altijd het idee dat "freaks" van vuurwerk het altijd beter weten. Maar nu denk ik dat jullie bewezen hebben dat jullie er ook kijk op hebben. Buiten dat jullie goede hulp waren zijn jullie ook stuk voor stuk top jongens in om mee samen te werken.
Sven en ik hopen dat jullie nu een nog duidelijker beeld hebben van hoe een vuurwerkshow in zijn werk gaat.
En dat er ook veel bij komt kijken en vuurwerk "bijzaak"is in sommige gevallen.
Nogmaals bedankt mannen!

Mike & sven , hartstikke bedankt voor de geweldige/gezellige/leerzame dag !
Voor mij een dag om nooit meer te vergeten.

Back
Bovenaan