3 x fluit rocket

Status
Niet open voor verdere reacties.
iets minder lang en fel. als je het over de triple up pijltjes hebt dan. kunnen ook een rare curve aan nemen als het de lucht in gaat

De tripple up (of 3up, of up-up-game) pijlen hebben inderdaad helaas een neergaande kwaliteitsevolutie doorlopen. Exemplaren uit de jaren 80 maakten driemaal een volwaardige en langdurige fluit, optioneel gevolgd door een knalletje. Als je deze te schuin (bijvoorbeeld vanuit een flesje) ontstak, was de kans groot dat de laatste trap landwaarts was. Niet echt veilig dus, vandaar dat ze gaandeweg "gesnoeid" zijn naar een meer "gehaaste" versie, die na drie bijzonder korte fluitjes een knalletje geeft.

Wie verlangt naar de meer ouderwetse drietrap fluit verwijs ik naar de Cruise rockets (zie het 10e filmpje van Pietersvuurwerk.nl). Alleen zijn dat wel iets grotere (duurdere) pijlen dan de oorspronkelijke 3up pijltjes. Misschien leuk voor erbij? :cool:

Cameo

De upupup pijltjes zijn tegenwoordig van bizar slechte kwaliteit. Heb vorig jaar 2 sloffen van verschillende soorten gekocht, en ze floten vaak geeneens 3x, laat staan dat het volwaardige fluiten waren. Meer een scheetje, en velen knalden al voor het opstijgen, of gingen direct scheef. Echt volslagen afraders tegenwoordig, terwijl het vroeger meesterlijk leuke dingen waren.

Die Cruise Rockets gaan meer zoals vroeger, en dat waren dan dus kleine fluitpijltjes, met nóg meer fluit dan deze Rockets én nog een knal of knetter d'r achteraan...

Vroegah...

edit: van welke importeur zijn die Cruise Rockets? Kan ze met de zoekfunctie niet vinden. BVD!

Ik had 4 jaar geleden van die pijltjes die 3x fluite met knetter. Ik vond het wel leuke pijltjes, alleen vloog 7 van 10 pijltjes in de fik als ze op de grond terecht waren gekomen, heel raar was dat.

Nu hebben ze van wolff een andere variant op de cruise rockets, ik denk dat het precies dezelfde zijn. ook het filmpje is dezelfde. ze noemen het de "Tripple Screamers".
video

ik had ze van hardix (Triple up?) eerste fluit valt mee, 2e fluit is langer en de 3e die hoor je bijna niet of gaat veel te laat af waardoor het pijltje helemaal scheef gaat:(
dus ik vind ze niet zo goed voor die prijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan