28 augustus Brielle

Zo even een kort verslag van mijn kant.

Helaas is de avond niet gelopen zoals gepland, we zijn rond half 9 van huis af vertrokken richting Brielle, eenmaal in de buurt van Rotterdam zagen we de eerste boordjes Brielle staan. Toen we in Brielle waren, werd het vinden van de locatie toch wat lastiger dan wat we verwacht hadden. Na wat rond vragen, en het gebruiken van 2 navigatie systemen ( jap niet meer doen dat ding van jou :p ) Zijn we toch aangekomen op de plaats van bestemming.

Wat ook niet helemaal soepel liep , is het volgende.
Ook had met iemand van Beko afgesproken om wat foto`s temaken van de opbouw / locatie. Dit had ik erg leuk gevonden, mits het was doorgegaan. Alleen de stewards ter plekke vonden het geen goed idee dat we naar het schietveld gingen. Afstand, veiligheid enz….. Grrrrrr
Dus tja daar gingen mijn foto`s ! , en als je denkt dat het allemaal niet erger meer kan worden, dan gaat het natuurlijk bij de start van de show regenen.

Wel heb ik er natuurlijk een filmpje van gemaakt !
Een steward was gelukkig zo vriendelijk dat ie met zijn paraplu boven me camera ging hangen, zodat ik wel de show gewoon kon filmen zonder dat er regen in de lens zou komen, dus daar was ik wel blij mee.

De Show zelf was wel om te genieten !,
Heel veel verschillende soorten vuurwerk gezien, met mooie effecten daar in verwerkt.
Ook was het een goede mix van zowel consumenten vuurwerk als Proff vuurwerk.
De show had een totale lengte van ongeveer 8 Minuten.

Toen de show klaar was stopte het ook met regenen,maar je raad het al, toen waren torr, jappy-b en ik al zeik nat van het regenen.

Hierbij het filmpje, ik hoop dat jullie hem leuk vinden.
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Gr stefan

heey Stefan, ondanks de het slechte weer heb je er toch nog iets aardigs van gemaakt. ik had er graag bij willen zijn. maar ik was deze zelf aan het bouwen in Hellevoetsluis.

bedankt voor het delen weer.

Verslag vuurwerkshow Brielle 28-8-2010

Het was rond kart over 8 toen was van huis vertrokken richting Brielle. In de verte zag het echt zwart van de wolken, eenmaal ter hoogte van Vopak landtanks begon het te stort regenen en waren er een aantal flinke klappen onweer. De wind was erg hard, ik gok op een windkracht 6. Het zag er allemaal een beetje ontmoedigend uit. Eenmaal door de Thomassentunnel heen was het droog geworden en zagen we zelfs wat blauwe lucht. Het Brielse meer is voor mij bekend terrein aangezien ik er tot voorkort enkele jaren gevaren heb, het schietveld was dus zo gevonden. Via een fietspad waren we naar de schietlocatie toe gereden. Daar stonden de heren van Beko vuurwerk en een ambtenaar. Na even een voorstelrondje werd me gevraagd of ik even op het schietveld wilde kijken en natuurlijk kon ik dat niet weigeren.

Schietveld
1qsxoi.jpg

Er stonden een aantal Flowerbeds met een kaliber rond de 2 Inch.
2h3cwg5.jpg

De bommen; rond de 60 3Inch en ongeveer 70 4Inch bommen.
vdjxb7.jpg

Een stukje verderop stonden nog wat blokken ook weer met een kaliber van rond de 2 Inch.
152dxqf.jpg

Daarna nog even staan praten over de veiligheid van sommige shows en het werd me al snel duidelijk dat deze heren veiligheid op nummer 1 hebben staan.

Rond 22:00 zijn we uit de afgesloten zone gegaan en hebben we geparkeerd schuin aan de rechterkant van het strandje. De wind begon van een licht briesje tot flinke vlagen aan te trekken en het begon zacht te druppelen.

De show begon precies toen het flink begon te regenen en het flink waaide. Toch was de show goed te volgen en kan ik maar 1 ding erover zeggen; Goed. De show was gewoon erg goed veel afwisseling en duidelijk thema’s. Er was alleen 1 puntje waarvan ik dacht dat het toch wel iets anders gekund en dat was de finale. De finale op zich was goed alleen miste ik net wat salute’s. Desalniettemin kon ik terug kijken op een geslaagde avond met een goede show.

(Het tikken is de regen op de paraplu en helaas stonden de kleuren niet helemaal goed sfgesteld)
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Heren van Beko hartelijk bedankt!

Ik zeg tot volgend jaar!

Thanks voor je uitgebreid verslag Vuurwerkfreak4live.
Mooi gefilmd ook !
Jah echt jammer gister, ik had daar ook graag wat foto`s willen maken.
Maarjah dat ging hem even niet worden :-( , volgende keer beter :-)

gisteren een best goeie show gezien van beko , hoge kwaliteit shells ondersteund met mooie prof blokken .
jammer van de regen , zoals al gezegt in dit topic , 'n minuutje voor de show begon de regen en 'n minuutje na de show stopte het .
ik durfde het ook niet aan om te fotograferen , want water en 'n spiegelreflex camera gaat niet samen helaas .
maarja ondanks de regen toch 'n leuke avond gehad gisteren .

Waren er eigenlijk nog mensen die het was opgevallen dat er kerst muziek gedraait werd? En na het vuurwerk het nummer van Abba met Happy New Year? Was wel lachen. :p

Waren er eigenlijk nog mensen die het was opgevallen dat er kerst muziek gedraait werd? En na het vuurwerk het nummer van Abba met Happy New Year? Was wel lachen. :p

Ja hebben we mee gekregen, we keken elkaar aan en begonnen te grijnzen en het was bijna een kippevel momentje :rolleyes:

Jah idd, het gaf wel weer een lekker gevoel dat nummer, Maar voordat de show begon vond ik dat kerstnummer ook wel lekker :-) grrrr kippevel :-)

Back
Bovenaan