26 procent van het 'legale' geimporteerde vuurwerk afgekeurd

25% afkeuren is het gemiddelde van 10 europese inspecties aldus de link van de ilt. Nederlanse import wijkt dan ook niet zoveel af van de rest.

Ben heel erg benieuwd wat hier uiitkomt. Zou jij, indien daar geen bezwaar tegen is van andere importeurs of instanties ons hier van op de hoogte willen houden?

Uiteraard wil ik jullie hiervan op de hoogte houden,dit gesprek zou eerst plaats vinden eind november,maar door een tragische ongeval van een zoon van een medewerker van IL&T/VROM is dit verzet naar januari 2014.

Uiteraard wil ik jullie hiervan op de hoogte houden,dit gesprek zou eerst plaats vinden eind november,maar door een tragische ongeval van een zoon van een medewerker van IL&T/VROM is dit verzet naar januari 2014.

Dus dat importeurs nu verlies maken maakt hun niks uit, een verloren zoon gaat voor. Dit laat al meteen merken wat voor lui het zijn. denken alleen aan zichzelf!

Haal dan die man met zijn verloren zoon weg, of bestaat hun bedrijfje uit 1 persoon?

Zie dit niet dat ik geen respect heb voor de man, maar zie dit als dat ik het raar vind dat dan het hele bedrijf opeens laat afweten.

Laatst bewerkt:
Dus dat importeurs nu verlies maken maakt hun niks uit, een verloren zoon gaat voor. Dit laat al meteen merken wat voor lui het zijn. denken alleen aan zichzelf!

Haal dan die man met zijn verloren zoon weg, of bestaat hun bedrijfje uit 1 persoon?

beetje respect mag natuurlijk ook wel!

Dit vind ik nou het belachelijke van de Nederlandse implementering van de CE voor vuurwerk. De RACT vind ik al opzienbarend omdat Nederland het enige land is in de hele EU dat nog eens beperkendere eisen stelt aan toegestaan vuurwerk, en dan ook nog het wantrouwen in een Europese Notified Body (NoBo)- instantie welke de vuurwerkartikelen keurt.

Ik hoop dat er dan in januari 2014 eens een kritisch gesprek over komt en dat dit soort praktijken van IL&T per 2017 eens afgelopen zijn.

Overigens, fijne kerst iedereen!

beetje respect mag natuurlijk ook wel!

Ik heb best wat respect, maar andere mensen (hier dus de importeur) moeten niet de dupe raken van 1 persoon in een bedrijf waar meerdere mederwerkers werken.

Geef die man dan gewoon vrij met het verlies.

Je kan mij niet vertellen dat als jij een zoon verliest dat jij dan wil dat jou hele bedrijf waar je werkt stopt met produceren of noem maar op.

Dat vind ik gewoon zwak, en dat is hier precies wat ze doen.

Ik heb best wat respect, maar andere mensen (hier dus de importeur) moeten niet de dupe raken van 1 persoon in een bedrijf waar meerdere mederwerkers werken.

Geef die man dan gewoon vrij met het verlies.

Je kan mij niet vertellen dat als jij een zoon verliest dat jij dan wil dat jou hele bedrijf waar je werkt stopt met produceren of noem maar op.

Dat vind ik gewoon zwak, en dat is hier precies wat ze doen.

natuurlijk zit hier wat in!!
maar als iemand die keuze maakt is het zo.
je weet natuurlijk niet hoe hecht een bedrijf is.
en tsjah het is voor hun geen productie ofzo..
kan best ff wachten denken ze
t kwam een beetje hard over hoe je het neerzette:p:p

Ben het wel met mike eens.

Als er 20 man werkt kunnen er ook wel 15 komen, als wij respect moeten hebben voor il&t mogen ze dat ook wel voor de importeurs hebben en het gesprek houden op de eerst afgesproken datum.

natuurlijk zit hier wat in!!
maar als iemand die keuze maakt is het zo.
je weet natuurlijk niet hoe hecht een bedrijf is.
en tsjah het is voor hun geen productie ofzo..
kan best ff wachten denken ze
t kwam een beetje hard over hoe je het neerzette:p:p

Haha ja dat hoor ik vaker, maar ik heb veel respect voor iemand wie een familielid verliest en ik vind het ook normaal dat hij daar vrij voor moet krijgen om het verlies te accepteren.

Maar ik ben niet zo goed in dingen netjes brengen.

Ik snap je redenering, maar zo werkt het in de wereld gewoonweg niet. Komt er iets tussen, dan gaat de gang van zaken ongewijzigd door. Dat gaat in alle politieke en zakelijke gebeuren zo. Dan kun je zeggen 'stuur een ander' maar vaak zijn een beperkt aantal mensen op een portefeuille gezet en hebben kennis van zaken. Heb je dan liever een onwetende papertiger of wacht je liever op iemand die ingewerkt is in het onderwerp?
Je kunt jouw redenering ook andersom stellen dat importeurs en consumenten anders alleen aan hun eigen bedrijf en (vuurwerk)plezier zouden denken, ten koste van een tragisch verliezen van iemands kind (zowat het ergste wat iemand kan overkomen, geloof me, dat wens je niemand toe).

Nog even mijn vraag in herhaling: zit er ook een afgevaardigde van de EU bij om hún kant te vertegenwoordigen? 2017 zal NL daar toch meer naar moeten luisteren.

Ik zie de impact van het uitstel niet zo...nederland keurt net als 9 andere omliggende landen jaarlijks zo'n 25% van de gekeurde items af. Ondanks goedkeuring nobo. Maar dit is dus zo in al die landen...let wel invoering nieuwe europese regels is een lang traject. Ongetwijfeld zullen de testuitkomsten en gesprekke. leiden tot strengere eisen aan de testen van nobo's die blijkbaar nog niet op niveau zijn en daar wellicht ook wel op worden uitgekozen ...

Het gesprek met importeurs had voor afkeuring echt niet uitgemaakt, hooguit wat minder transport kosten voor zover er al getest was in November, immers veel items zijn laat binnen hebben we met de demo's gemerkt

Aangezien er dus 10 januari een overleg met alle importeurs en IL&T/VROM is geweest.
Ben ik wel benieuwd of iemand hier al iets kan en/of mag over zeggen ?

Uiteraard wil ik jullie hiervan op de hoogte houden

En, hoe was dat? Genius zei (zie link hierboven) al iets over de controle op importeurs, is er ook gesproken over beperkte verkoop/stooktijden, het landelijke imago van vuurwerk (de lobby ertegen) en de NL vuurwerktoekomst vanaf 2017?

En, hoe was dat? Genius zei (zie link hierboven) al iets over de controle op importeurs, is er ook gesproken over beperkte verkoop/stooktijden, het landelijke imago van vuurwerk (de lobby ertegen) en de NL vuurwerktoekomst vanaf 2017?

vuurwerk verbieden is niet de oplossing.

Zelf denk ik dat het lokaal wel veranderd kan gaan worden.

Nou spreken we hier gelijk af de eerste gemeente die een wijziging doorvoert dat we daar naar toe gaan met zo veel mogelijk man om te protesteren. En iedereen cat 1 vuurwerk mee nemen,zodat er mensen wakker worden dat het ook in hun gemeenten kan gaan veranderen.
Ik woon ergens waar het op het laatst ergens een keer zal veranderen, maar ik doe wel mee maakt niet uit waar het is.

Back
Bovenaan