25KG regeling

Tijd dat de 25kg bruto naar 25kg nette gaat (dus alleen de NEM wordt geteld.
Het is toch belachelijk dat je een boete kan krijgen omdat er meer dan 25kg klei, karton en papier in je huis ligt....
In principe is iedereen die meer dan 1 flinke compound in huis heeft in overtreding. Die houten platen waar een compound tegenwoordig op gelijmd worden dragen ook flink bij aan de kg's.

Helemaal mee eens. 25kg slaat echt nergens op vandaag de dag met al die compounds. Dit jaar al een paar voorbeelden voorbij zien komen waar mensen inderdaad bezoek kregen en alles moesten inleveren. Kunnen we geen petitie starten?

Wat ik me dus afvraag, en ook meteen vaag vindt:

Tassen met vuurwerk worden gewogen, dat wil dus zeggen bij grote blokken en 1 a 2 tassen dat je snel op de 10 a 20 kilo zit. Ik had dit dus met mijn bestelling dit jaar.

Een van mijn leeg geschoten cakes (Color Bombastic, Extreme 49 Shots van Vulcan) weegt op dit moment 2.01 Kilo. Dit is leeg, daar komt vol nog 496.5 gram kruit bij. in totaal dus 2,506.5 gram [label+papier+kruit+klei bij elkaar.)

Hoezo wordt Klei en papier mee gerekend in de 25 kilo regel, terwijl het om de pyrotechnische stoffen gaat dat "gevaar" kan opleveren, klei en papier ontploft toch niet? XD

als dit al eens gevraagd is, dan biedt ik mijn excuses aan voor het, nogmaals vragen.
graag een quite naar die post plz, ik ben hier zeer benieuwd naar namelijk... :angel:

Het is krom. Als je nu voor 200 kilo aan leeg geschoten dozen hebt ben je dan ook in overtreding. Dat kan zeker toch niet het geval zijn.

Stel je hebt 175 kilo leeg geschoten dozen en 1 cakebox van 25 kilo welke nog niet afgestoken is, ben je dan ook in overtreding?

Het is krom. Als je nu voor 200 kilo aan leeg geschoten dozen hebt ben je dan ook in overtreding. Dat kan zeker toch niet het geval zijn.

Stel je hebt 175 kilo leeg geschoten dozen en 1 cakebox van 25 kilo welke nog niet afgestoken is, ben je dan ook in overtreding?

Dat weten ze zelfs bij de politie niet, dan moeten ze eerst een appie sturen naar iemand die er verstand van heeft

Wat ik me dus afvraag, en ook meteen vaag vindt:

Tassen met vuurwerk worden gewogen, dat wil dus zeggen bij grote blokken en 1 a 2 tassen dat je snel op de 10 a 20 kilo zit. Ik had dit dus met mijn bestelling dit jaar.

Een van mijn leeg geschoten cakes (Color Bombastic, Extreme 49 Shots van Vulcan) weegt op dit moment 2.01 Kilo. Dit is leeg, daar komt vol nog 496.5 gram kruit bij. in totaal dus 2,506.5 gram [label+papier+kruit+klei bij elkaar.)

Hoezo wordt Klei en papier mee gerekend in de 25 kilo regel, terwijl het om de pyrotechnische stoffen gaat dat "gevaar" kan opleveren, klei en papier ontploft toch niet? XD

als dit al eens gevraagd is, dan biedt ik mijn excuses aan voor het, nogmaals vragen.
graag een quite naar die post plz, ik ben hier zeer benieuwd naar namelijk... :angel:

Stuur deze vraag nou eens naar enkele politieke partijen, politiebureaus en grote dagbladen. Ik ben benieuwd wat voor reacties je terug krijgt.

Op Youtube staat weer een video online waar de politie een inval heeft gedaan om legaal consumentenvuurwerk. (4 weken daarvoor is de politie langs geweest voor 2 blokken van Triplex)
Nu heeft iemand uit de buurt deze persoon ''legaal'' zien uitladen, en hierom Meld misdaad anoniem gebeld, hierop heeft de politie deze inval gedaan.

Alles is meegenomen, je mag niets houden! https://www.youtube.com/watch?v=2PU27rJoLwA

Op Youtube staat weer een video online waar de politie een inval heeft gedaan om legaal consumentenvuurwerk. (4 weken daarvoor is de politie langs geweest voor 2 blokken van Triplex)
Nu heeft iemand uit de buurt deze persoon ''legaal'' zien uitladen, en hierom Meld misdaad anoniem gebeld, hierop heeft de politie deze inval gedaan.

Alles is meegenomen, je mag niets houden! https://www.youtube.com/watch?v=2PU27rJoLwA

Ja zag het, kots en kots misselijk wordt ik van dit. Dan hou je het bij legaal is het nog niet goed. Gelukkig heeft een meelevend forumlid deze mensen verder geholpen, om toch nog een mooi oud en nieuw te hebben. Vuurwerkfederatie, ga pleiten voor een 25kg kruit regel ipv 25kg totaal.

Zag het vanmorgen voorbij komen, te triest voor woorden...
het gevoel dat je buren je bespieden en de politie bellen kom ik gewoon niet bij...

Geen medelijden met die gast, z'n YouTube staat vol met illegaal spul tijdens o&n.

Ja het is raar dat ze legaal spul meenemen (maar wellicht krijgt ie het terug) maar medelijden? Nee niet bepaald.

Beetje 5 inch shells stoken met z'n Matties in een woonwijk....

Tja, het is wel een erg eenzijdig verhaal. Het lijkt er op dat hij sowieso behoorlijk onder de loep lag wegens eerdere vergrijpen, maar blijkbaar snugger genoeg is geweest om het illegale spul niet meer thuis op te slaan. Tja, dan pakken ze hem op iets anders. Dan moet je ook niet klagen, dat is het spel wat je speelt. Want aan zijn overige video’s te zien had hij nog genoeg illegaal spul om de nacht mee door te komen. Vrij hypocriet dus.

De comments onder het Youtube filmpje zijn ook wel weer van een geweldig niveau.

Zal het nog zo ver komen dat ze dit al bij aankoop gaan checken of bij afhalen etc? Laat dit maar niet teveel op YouTube komen denk ik zo!!! Niet handig!

Evaluatie Vuurwerkbesluit en Transportregelgeving

Ministerie van VROM Ministerie van VenW

18 januari 2008

Knelpunt 1: Verkoophoeveelheid consumentenvuurwerk
Resultaten interviews Het 10 kg-voorschrift uit het Vuurwerkbesluit is volgens geïnterviewden niet meer hanteerbaar. Vuurwerk is in de loop van de tijd zwaarder geworden en er zijn zwaardere pakketten te koop. Uit de interviews blijkt dat in het merendeel van de gevallen klanten meer dan 10 kg vuurwerk aanschaffen. Zij moeten hiervoor dan terugkomen. Uit meerdere groepsinterviews (zowel overheid als branche) kwam de wens naar voren om de maximale hoeveelheid te verhogen. Daarbij werd een maximumgewicht van 25 kg genoemd.

Conclusie
De meerderheid van de geïnterviewden is voorstander van een ophoging van de 10 kg-grens.

Aanbevelingen
Aanbevolen wordt om een verhoging van de maximale verkoophoeveelheid in overweging te nemen. Uit de interviews kwam breed naar voren dat een hoeveelheid van 25 kg als passend wordt beschouwd, maar het is de vraag of dit reëel is. Het is meer dan een verdubbeling. Zo mag in een politiebureau maximaal 25 kg consumentenvuurwerk in een speciale kast worden opgeslagen. Verder wijzen wij erop dat in de transportregelgeving een grens van 20 kg wordt aangehouden. Bij de afweging spelen, naast de praktische voordelen voor detailhandel en consument, de mogelijke gevolgen voor persoonlijke en transportveiligheid een rol.

dit is toch net zo goed nu van toepassing met de komst van compounds...

Tja ik zou niet al te graag naast iemand willen wonen die 40/50 en misschien wel
meer kilo’s in huis heeft.

Hopelijk gaan ze daar ook wat aan doen de komende jaren.

Dat ze de25kilo regeling eens moeten gaan handhaven.

Waar heb jij last van? Sorry hoor maar 500 kilo gebeurt er nog geen ene reet.
Die 25 kilo regeling slaat gewoon helemaal nergens op.
En met 25 kilo ben je om 12 uur binnen 1 min klaar met stoken en de hele vooravond heb je dan ook 0,0 vuurwerk om te stoken.

Is cynisme nav het 1000kg gevonden nieuwstopic waar hij boos om is dat Laurence voor handhaven van regels is. Moet deze er ook bij blabla. Op die fiets :wink:

Back
Bovenaan