25KG regeling

Officieel mag je bij een verkooppunt per keer niet meer dan 25kg per keer meenemen. En per huishouden mag er 25kg vuurwerk opgeslagen worden! 25kg is inclusief papier, klei etc. Het bruto gewicht dus!

25kg bruto gewicht geldt bij het ophalen maar ook per wat je in je bezit mag hebben.
Een regel van likmereet...

Is er een geval bekend van iemand die meer als 25 kg legaal in zijn auto had en waarbij het werd ingenomen?

Wanneer naar Halt?

Voor de volgende vuurwerkovertredingen kun je een Halt-straf krijgen:

het afsteken van vuurwerk buiten de toegestane tijd;
het bezit van consumentenvuurwerk tot 50 kilo buiten de periode dat je vuurwerk mag kopen of afsteken;
het bezit van o.a. lichter professioneel vuurwerk tot 25 kilo;
strafbaar baldadig gedrag met vuurwerk.

Je mag dus maar 25 kilo ophalen, maar buiten de afsteektijden mag je 50 kilo in bezit hebben?

Bron: http://www.halt.nl/index.cfm/site/Halt /pageid/F9D0EE7D-F70D-CF69-1293B9EEF228BDF2/index.cfm

Zoals ik het begrijp, krijg je Halt straf als je tot 50 kilo in huis hebt, buiten de periode dat je vuurwerk af mag steken. Dus als ik 35 kilo in huis heb, krijg ik halt straf, maar bij 65 kilo iets meer dan een halt strafje.
Maar dat zegt helaas nog niet zoveel over wat je nou met oud en nieuw in huis mag hebben. En het zou ook betekenen, dat als ik toevallig een babypijltje over heb, ik straf kan krijgen, dat valt immers in de categorie 'tot 50 kilo'
Beetje vaag...

lees even wat erboven staat mannen... voor een gewicht TOT 50 kilo kan je een HALT straf krijgen. je bent dus strafbaar. er staat niets over dat je een gewicht tot 50 kilo in bezit mag hebben... boven de 50 kilo zullen er wel andere strafmaatregelen in werking treden...

Ik las verkeerd, sorry mensen! Het is me al duidelijk! Tot 50 kilo kan je een Halt-straf krijgen, maar daarboven wat anders!

Met andere woorden als ze gaan controleren ben je de sjaak? ik had ook ook al me bestellingen op 1 dag gepland. denk dat ik dat maar ga wijzigen ivm de regels.
een karton big 19 en je zit met gemak al aan het gewicht.

"Hoeveel vuurwerk mag ik bezitten?
U mag maximaal vijfentwintig kilo vuurwerk in uw bezit hebben. Buiten de verkoopdagen ook, maar dan op een veilige, niet voor het publiek toegankelijke plaats."

"Ik heb vuurwerk over. Mag ik dit bewaren voor volgend jaar?
Ja, als het niet meer dan vijfentwintig kilo vuurwerk is en alleen op een niet voor het publiek toegankelijke plaats."

http://www.politie.nl/onderwerpen/v...erk-over-mag-ik-dit-bewaren-voor-volgend-jaar

Dus, je mag altijd 25kg hebben ten alle tijden, buiten de 3 verkoopdagen moet het goed opgeborgen zijn, binnen de 3 verkoopdagen mag je het meenemen van de winkel naar huis, en op de 31 mag je het bij je hebben.

een nogal dubieuze zin wat in de wet staat is dat je 25kg ONVERPAKT mag hebben.
dat zou dus in moeten houden het aantal gram kruit wat je mag hebben.

een nogal dubieuze zin wat in de wet staat is dat je 25kg ONVERPAKT mag hebben.
dat zou dus in moeten houden het aantal gram kruit wat je mag hebben.

Nee dat betekent dat je het uit de dozen etc mag halen, je mag de rotjes allemaal los in een vuilniszak zetten, opzich scheelt dat wel wat, als je bv op 28 kg met verpakking zit kan ik me best voorstellen dat je op 25 zonder zit

Als je bijvoorbeeld met 3 man 75 kg haalt en het appart vervoert dus 25kg per auto, doe je niks verkeerd. Alleen je moet het opslaan op 1 adres dat word lastig. Als je nou 25kg in huis legt, 25kg in de schuur en 25 kg in de auto zou dit goedgekeurd worden? Of nog een voorbeeld, je viert oud en nieuw bij jou thuis en iedereen neemt wat vuurwerk mee dan ga je ook makkelijk over de 25kg heen. Dit mag dus niet allemaal in huis worden gezet. Dus moet iedereen dit in de auto laten liggen of hoe moet je dit doen?

Het lijkt me dat het om de veiligheid gaat. Dus dan lijken mij dit prima oplossingen.

Ik weet het het is wat ver gezocht maar ben gewoon benieuwd.

Back
Bovenaan