2500 kilo illegaal vuurwerk in loods Enspijk

Jij snapt het denk ik niet. Mijn punt is dat ik de vergelijking met NSB een beetje overtrokken vind. Dat had wel iets ergere gevolgen.
"Met het creëeren van zijn cultuur moet het wel een keertje fout gaan dat er een keer zo'n NSB-er dood in de goot ligt ergens."

Ik vraag me dan af, wat als dit gebeurd? Is dat dan een goede zaak? Dat zo'n "NSB-er" dood in de straat ligt? Eigen schuld dikke bult? Het gaat er hier niet om dat je vrijheid als nederlander in het geding is. Het gaat hier gewoon om vuurwerk. Als je handelt kan iemand je verlinken. Klaar, deal with it. Het zou iemand sieren als hij eerst naar de handelaar stapt en zegt dat hij het niet tof vind dat er zoveel vuurwerk ligt zodat hij misschien een beter heenkomen kan vinden, maar dat hoeft iemand al niet te doen.
Gepakt worden als handelaar is risico van het vak, dan moet je het beter aanpakken.
greetzz

Ik doel erop dat de overheid een "verraders" cultuur creert met anonieme tiplijnen etc.
en dat gaat een keer fout, mij hoor je niet zeggen dat dat een goede zaak is maar ik zou het wel enigzins kunnen begrijpen.

Het gaat hier om vuurwerk zeg je, dus jij lont geen cakeboxen door ( dan word het klasse 1.3G dus illigaal ) en jij hebt minder dan 25kg vuurwerk in huis aan het eind van het jaar ?

zo niet dan kan je verraden worden door iemand die even een anonieme tiplijn belt.
en dan komen ze langs en ben je strafbaar.
terwijl er bijvoorbeeld op de hoek van de straat zichtbaar iemand drugs loopt te dealen.

en dat vind je dan compleet terecht ?

p.s ik heb weleens meegemaakt dat een kind van 12 een bekeuring kreeg omdat deze samen met zijn vader legaal vuurwerk af stond te steken buiten de toegestane tijden terwijl er verderop een groep met cobra6 liep te gooien.....waar ze niks aan deden.

en dat bedoel ik nu met prioriteiten.

Jij snapt het denk ik niet. Mijn punt is dat ik de vergelijking met NSB een beetje overtrokken vind. Dat had wel iets ergere gevolgen.
"Met het creëeren van zijn cultuur moet het wel een keertje fout gaan dat er een keer zo'n NSB-er dood in de goot ligt ergens."

Ik vraag me dan af, wat als dit gebeurd? Is dat dan een goede zaak? Dat zo'n "NSB-er" dood in de straat ligt? Eigen schuld dikke bult? Het gaat er hier niet om dat je vrijheid als nederlander in het geding is. Het gaat hier gewoon om vuurwerk. Als je handelt kan iemand je verlinken. Klaar, deal with it. Het zou iemand sieren als hij eerst naar de handelaar stapt en zegt dat hij het niet tof vind dat er zoveel vuurwerk ligt zodat hij misschien een beter heenkomen kan vinden, maar dat hoeft iemand al niet te doen.
Gepakt worden als handelaar is risico van het vak, dan moet je het beter aanpakken.
greetzz

greetzz

De NSB uitspraak is natuurlijk een extreme provocerende uitspraak maar daar doen mensen het voor. Als je netjes blijft wordt je niet gehoord.

Toen er in de oorlog Joden verstopt zaten werden die ook verraden door NSBers. Dat mocht toen ook niet, dat was de wet. Klaar, deal with it. Hop naar Duitsland naar het kamp.

Kijk, er zijn natuurlijk zeer grote verschillen maar het idee is hetzelfde. Je verraad iemand die iets doet wat niet mag. Of je nu vuurwerk in je huis hebt wat nu niet mag of Joden in de oorlog wat toen niet mocht. Beide is verboden. En nogmaals, dit is natuurlijk zeer extreem voorbeeld.

Ik vind niet dat je mensen hoort te verraden. En zeker niet als het om wat kleins gaat. Een moordenaar ofzo vind ik wat anders maar iets onschuldig als vuurwerk. Die 25 kilo waarover je het had in een flat. Ja, ik weet het niet. Ik denk dat de schade nog best meevalt. Bovendien zit het allemaal verpakt in brandwerende dozen en hoeveel garages zijn niet gevuld en hoeveel keer is het nu fout gegaan in al die jaren. Ik ken niemand of een verhaal waar een opslag uitgebrand is. Alleen die zelf gingen knutselen.

Ik ga me opmaken voor het heerlijke avondje, fijne Sinterklaas allemaal

Ik ben mij er van bewust wat ik doe en ik weet ook dat ik bij het doorlonten in overtreding ben.
Word ik gepakt, dan zal ik er flink de p in hebben, maar ik heb geen poot om op te staan. Dat is op dit moment het risico van mijn hobby.
Natuurlijk ben ik het met je eens dat als iemand met C6 loopt te gooien en een vader met een kindje een fonteintje, dat ik dit verkeerde prioriteit vind. Maar je hebt links of rechtsom geen poot om op te staan. Uiteindelijk verschillen wij denk ik niet zoveel van mening denk ik;-)
greetzz

De NSB uitspraak is natuurlijk een extreme provocerende uitspraak maar daar doen mensen het voor. Als je netjes blijft wordt je niet gehoord.

Toen er in de oorlog Joden verstopt zaten werden die ook verraden door NSBers. Dat mocht toen ook niet, dat was de wet. Klaar, deal with it. Hop naar Duitsland naar het kamp.

Kijk, er zijn natuurlijk zeer grote verschillen maar het idee is hetzelfde. Je verraad iemand die iets doet wat niet mag. Of je nu vuurwerk in je huis hebt wat nu niet mag of Joden in de oorlog wat toen niet mocht. Beide is verboden. En nogmaals, dit is natuurlijk zeer extreem voorbeeld.

Ik vind niet dat je mensen hoort te verraden. En zeker niet als het om wat kleins gaat. Een moordenaar ofzo vind ik wat anders maar iets onschuldig als vuurwerk. Die 25 kilo waarover je het had in een flat. Ja, ik weet het niet. Ik denk dat de schade nog best meevalt. Bovendien zit het allemaal verpakt in brandwerende dozen en hoeveel garages zijn niet gevuld en hoeveel keer is het nu fout gegaan in al die jaren. Ik ken niemand of een verhaal waar een opslag uitgebrand is. Alleen die zelf gingen knutselen.

Ik ga me opmaken voor het heerlijke avondje, fijne Sinterklaas allemaal

Fijne sinterklaas;-)
Ik bedoelde overigens 2500 kilo en geen 25. In aansluiting op dit bericht was dit namelijk.

Over een paar jaar zijn sigaretten, koffie en alcohol ook gewoon verboden net als vuuwerk. Ben benieuwd of sommige hier nog roepen:

"Het is verboden je weet het, makkelijk zat"

Rare vergelijking. Maar oke, stel dat het wordt verboden dan is het alsnog niet de schuld van de politie. Zij handhaven enkel de wet en maken deze niet. Ik ben het absoluut met iedereen eens dat vuurwerk geen hoge prioriteit moet hebben en dat anonieme tips over vuurwerk misselijkmakend zijn. En ik ben ook niet altijd enthousiast over het gedrag van de politie, de ME bij de voetbal gedraagt zich bijvoorbeeld vaak zelf als een hooligan.

Wat verschrikkelijk zonde van al dat niet gevaarlijke, maar wel prachtige zware illegale vuurwerk.

Back
Bovenaan