Pyroboy26
VWC lid
Wij als freaks zijn op de hoogte van de 25 kilo regel, dat je maximaal 25 kilo mag vervoeren en in huis mag hebben.
Los dat deze regel met de komst van de compounds een zwaar verouderede regel is moeten we ermee dealen wat al een uitdaging op zich is.
Maar ik heb de ervaring dat het er ook niet makkelijker op gemaakt wordt voor de kopers, nergens (bijna) zie je de bruto gewichten vermeld staan zelfs vuurwerkbieb en importeur (lees Rubro) heeft het niet overal vermeld staan en de dealer / verkoper laat het alleen bij SAS gewichten wat een verkoopstrategie is, zij zijn immer ook op de hoogte van deze regel maar laten het bewust weg het ik het idee.
Nu wil ik niet de morraalridder zijn, maar hoe weet een consument nou wat hij aan gewicht besteld? en dat ook daadwerkelijk binnen de regel valt als het zga nergens vermeld staat en je echt moet zoeken om er achter te komen.
Op de snelweg mag je 100km/h, dat staat ook overal aangegeven dus als je te hard rijdt krijg je een bekeuring want je kan niet zeggen dat het niet wist... logisch.
Ik vindt dit bij het vuurwerk toch een ander verhaal, de concrete vraag is of je het aanhankelijk kan maken mocht je ooit gecontroleerd worden en je zit op bijvoorbeeld 27 kilo en je vuurwerk in beslag wordt genomen en een bekeuring krijgt.
Ik ben het eens dat de verantwoording voor grote deels bij de koper ligt maar die kan alleen zijn verantwoording nemen als hij had kunnen weten dat hij de wet overtrad en de middelen had om dit te weten.
Wat is jullie mening hierover?