25 jarige Groninger overleden door vuurwerk

Been there. 1 van de redenen dat mij mij de traditie is ontstaan om zelf niet tussen 0.00 en 0.20 af te steken. Al is dat op m'n huidige stookplaats minder penibel dan voorheen.
Zelfde hier, juist om 00:00 even niet stoken maar goed de omgeving bekijken. Niet alleen om te genieten maar ook om de kids in de gaten te houden t.o.v. stunters in de buurt. Jaar of 2 geleden kwam paar deuren verderop een vrij gammele bak met mortierbuizen tevoorschijn, ging allemaal goed, maar ik heb de kinderen toch even om de hoek gezet totdat ze klaar waren. Je zal inderdaad zien, doe je zelf alles keurig en veilig, zorgt zo'n onwetende buur voor de ellende.

Ik ben altijd bang voor die met alle respect tieners met van die illegale knallers. Dat zijn de problemen. Wegschietende stukken kalk / rotzooi wat wegschiet en in je gezicht komt. Voor omstanders al jaren de ellende.

Ik moet toegeven dat ik het ook niet exact volgens het label doe, maar ik steek nu al vanaf mijn ongeveer mijn 10 vuurwerk af ( ben nu 19). en er is mij nog nooit wat gebeurd. Ik ga altijd veilig met vuurwerk om en gebruik mijn verstand.

Wat moet ik hiervan vinden, Ik hoop gewoon dat mensen dit lezen en dat ze 2 keer nadenken voordat ze iets raars doen

alleen ik neem het nieuws wel kwalijk voor hoe ze het naar buiten brengen:

man overleden door vuurwerk.

de gemiddelde vuurwerk hater nu: zie je wel het is gevaarlijk verbieden die zooi!

Alleen wij weten natuurlijk dat dit alleen maar erger gaat worden met het aankomend verbod

Ik wens alle nabestaanden van hem alle sterkte, maar hoop vooral dat dit een les is en dat mensen vervolgens 2 keer nadenken.

Dat is geen leeftijd om te gaan.. Sterkte voor alle nabestaanden.

(Hoe raar het als pyro ook klinkt.. Ik ben echt blij dat mijn zoon het virus niet overgenomen heeft van mij. Er is zoveel troep op de markt en dat wordt alleen maar meer inderdaad de komende jaren)

Veel te jong! Als je je zoon goed opleid op het gebied van vuurwerk, dan is er geen groot risico. Dus van F3 en F4 blijf je af. Met name met f4 moet je hem ervan doordringen dat het ene lontje het andere niet is etc.
Maar dit soort verhalen zijn inderdaad droevig...totaal onnodig. Zo heb je een zoon, een vriend, misschien een man en misschien wel een vader....en zo kun je 'm begraven. Onbegrijpelijk voor de naasten. Dat die een enorme rothekel aan elke vorm van vuurwerk zullen hebben, zal iedereen begrijpen.

Zwaar triest verhaal dit, dit gun je niemand.

Dit soort berichten zijn voor mij altijd weer een reminder om nog eens goed na te denken waar je zelf mee bezig bent. Niet dat ik met F4/F3 bezig ben, zeker niet, maar ook F2 blijft opletten.

Stoken om 00:00 is voor mij ook altijd even analyseren waar en door wie in de straat wordt afgeschoten, vind dat altijd het gevaarlijkste moment, dronken lui met vuurwerk is altijd vragen om problemen.

Ik herken het verhaal over de kinderen ook wel, ondanks dat ik vroeger onwijs veel plezier beleefd heb aan met een rugzakje op de hele dag rondlopen ben ik wat dat betreft best opgelucht dat dit niet meer zo is als vroeger want mijn zoon is er wel gek op, ook niet zo gek want dat is er met de paplepel in gegoten haha. Scheelt een hoop stress als ouder.

Op het punt van f4 ben ik het eens daar moet je vanaf blijven. Maar f3 is in Europa gewoon consumenten vuurwerk dat is niet zomaar zo ontstaan. Wel is dat vuurwerk niet voor niks vanaf 18 jaar en ouder dus niet geschikt voor 'jeugd'

Op het punt van f4 ben ik het eens daar moet je vanaf blijven. Maar f3 is in Europa gewoon consumenten vuurwerk dat is niet zomaar zo ontstaan. Wel is dat vuurwerk niet voor niks vanaf 18 jaar en ouder dus niet geschikt voor 'jeugd'
Ik heb ook geen probleem met F3, en mijn mening is dat je dit zou mogen kopen mits je aan een aantal voorwaarden voldoet zoals in Duitsland. Een 1 daagse cursus en certificaat is geen overbodige luxe. En ook een geschikte locatie maar dat komt op gezond verstand aan en dat ontbreekt nogal eens. Komt met de jaren ;-)

Back
Bovenaan