Ik had voor op mijn weblog een uitgebreider verslagje getypt:
Vrijdag 24 augustus ben ik samen met Pyromaster en Oerendhard in Oldenzaal geweest. Wat een drukte daar zeg...
Ik ben met de trein naar Oldenzaal gegaan, en daar zouden Pyromaster en Oerendhard ook naar het station komen. Zo geschiede het dat ik, meteen toen ik de trein uit kwam, liep ik tegen het lijf van Pyromaster aan. Later kwam Oerendhard in zijn automobiel om door te rijden naar het Hulsbeek, waar het evenement plaats vond.
Op de heenweg was er in mijn ogen nog niks te zien van de drukte...Ik weet natuurlijk ook niet hoe druk het altijd in Oldenzaal is, maar vond het op dat moment wel meevallen. Totdat we op Het Hulsbeek een parkeerplaats zochten. Iedere keer werden we een parkeerplaats door gestuurd, totdat we op de laatste, en grootste parkeerplaats kwamen.
Toen eerst 200m terug lopen,om een ingang te vinden. Kaartjes gekocht(Oerendhard nog bedankt voor betalen) en snel naar binnen. Meteen stonden voor de bus van Dream Fireworks, maar de bus was leeg.
Pyromaster en Oerendhard over het hek klimmen om naar het vuurwerk te lopen. Ik bleef maar veilig achter het hek, totdat ze maar bleven zeuren. Ik maak aanstalten om over het hek te klimmen...en ja hoor...daar heb je het al..."Heey!! achter het hek blijven!". Ik kijk op, en daar komen Pyromaster en Oerendhard ook wel weer aanlopen. :lol:
Toen maar een stukje verder langs het hek gaan lopen, en langs het hek blijven kijken. Nog even gepraat over dingen die in de vuurwerkwereld gaande waren, en toen toch maar weer verder gelopen. Het bleek dat de balonnen vlak voor ons kwamen te staan. En we kwamen toch echt voor het vuurwerk.
Op een gegeven moment naar een bankje, die ergens in het donker verstopt stond, gelopen, om daar de boel te bekijken. Een mooie locatie voor ons om te filmen en te fotograferen. Jammer dan, dat mijn camera niet werkt, en ik kon weer inpakken. Oerendhard en Pyromaster hebben nog pogingen gedaan om foto's te maken.
Ik weet eigenlijk nog steeds niet of de foto's gelukt zijn, maar dat hoor ik vanzelf wel.We stonden wel aan de verkeerde kant, en konden het geheel helaas niet zien. Toch was het vuurwerk erg leuk.
Na de vuurwerkshow snel ingepakt, en Pyromaster in het donker achtergelaten, om snel naar de auto te komen. We zouden er snel bij zijn geweest, als we niet de verkeerde kant op gelopen waren. :lol: Toch 200 tot 300m de verkeerde kant op gelopen. Uiteindelijk zagen we de hijskraan die bij de parkeerplaats stond. Helaas was het al te laat, en het stond al helemaal vast. We hebben daar 40 minuten stil gestaan! Uiteindelijk in een andere rij gaan staan, door door een afzetlint heen te rijden. Het leek wel of wij er voor zorgden dat het vast stond, want meteen reed de boel weer verder. :lol:
Nog net op tijd aangekomen voor de laatste? trein. En met de trein terug op huis gegaan. Bij het eindstation aangekomen, bleek mijn fiets gestolen te zijn, en moest ik een taxi nemen. Weer 25 euro lichter! :evil:
Al met al vond ik het een leuke, en gezellige avond. Nu op naar Apeldoorn, en daarna naar Hengevelde, waar iedereen taart krijgt van Pyromaster, voor zijn verjaardag. :mrgreen:
Dit was het dan weer...
Gegroet! Jeroen