23 blinde ogen door vuurwerk

kwintos

VWC lid
NIJMEGEN -
Tijdens de afgelopen jaarwisseling zijn 21 volwassen- en 2 kinderogen blind geworden. Dat meldt maandag het Nederlands Oogheelkundig Gezelschap (NOG). Het is voor de vijfde keer dat het NOG bij heeft gehouden hoeveel mensen door vuurwerk oogletsel hebben opgelopen.

Rond de afgelopen jaarwisseling zijn 264 patiënten met oogletsel behandeld. Daarbij liepen 155 'feestvierders' letsel op die zelf vuurwerk afstaken. De andere 109 waren kijkers naar het vuurwerk. In totaal werden 324 ogen beschadigd. 101 mensen hebben blijvend letsel. Bij 54 ogen is zelfs sprake van een oogschade die varieert van permanent verminderd gezichtsvermogen tot een blind oog. 23 ogen werden volledig blind waarvan 8 zelfs verwijderd moesten worden. De definitieve cijfers komen in de loop van maart.

Het NOG zegt dat de afgelopen vijf jaarwisselingen in totaal 111 ogen door vuurwerk blind zijn geworden.

Bron:http://www.telegraaf.nl/binnenland/21216993/__23_blinde_ogen_door_vuurwerk__.html

Zijuist op de telegraaf site even mijn ongezouten mening achter gelaten.
Door al die zeikers kon ik het niet over mijn hard krijgen niet te reageren.

Ook hier moetsten we even in dekking om dat er verder op in de straat wat om viel,gelukkig heeft iedereen hier bij ons een bril op.
Omdat 24:00 uur gewoon het gevaarlijkste moment is steken wij zelf altijd op een later tijstip vuurwerk af en dat bleek dus maar weer met wat er gebeurde.
Gewoon bril op doen zou ik zeggen,het is vooral het goedkopre spul wat problemen veroorzaakt en snel om kan vallen.
Jammer voor de mensen die er blind zijn door geworden.

Laat de branche eens met een idee komen, zo kan het toch niet verder? In 2013 is het toch niet meer van deze tijd dat je van tevoren weet dat tientallen mensen hun ogen verliezen dan wel schade oplopen.

Laat ze gezamenlijk een goedkoop te produceren en niet te belachelijk uitziende vuurwerkbril ontwikkelen/inkopen. Elke bestelling/aankoop begint dan met een vuurwerkbril van laten we zeggen 1 Euro. Als je dan meerdere keren besteld heb je idd wellicht te veel brillen, maar die kan je dan aan de kinderen van de buren geven om maar wat te noemen.

Van deze branche verwacht ik echter helemaal niks, net zoals er niks werd ondernomen tegen de haat-campagne van Bonte.

En zojuist krijg ik een mail van de telegraaf dat mijn bericht niet word gepost.
Wat een stelletje ellendelingen.
Was zeker niet negatief.

Nee tuurlijk niet alleen negatieve reacties over vuurwerk worden geplaatst.@ r-blue van de vuurwerkbranche hoef je niks te verwachten. Deze steken geen poot uit om vuurwerk in een goed daglicht te zetten...

Laat de branche eens met een idee komen, zo kan het toch niet verder? In 2013 QUOTE]

Geloof me de zogenaamde Brache / Vuurwerk belangen vereniging doet niets.
Deze Belangen vereniging/Branche om vuurwerk te beschermen is er echter alleen voor importeurs die aangesloten zijn.
Ik geloof dat deze club bestaat uit(de eigenaren/belangehebbende van): Lesli vuurwerk,GBV,Breeschoten,broekhoff en de Boerenbond(ketens).
Het enige wat ze doen is zorgen dat hun vuurwerk kunnen blijven importeren en er aan verdienen.
Echter heeft deze zogenaamde vereniging weinig van doen met de liefhebbers!
Ze hebben niet eens een woord voerder op een forum of wat dan ook...
Ze laten amper iets van zig horen.

Echter zit er geen een fatsoenlijke Importeur aangesloten bij deze vereniging..
Neem Royal,Rubro,Katan enzv allemaal goede importeurs die het ook met de liefhebbers voor hebben!
nee nee en deze zijn helaas niet lid of mogen geen lid zijn..

Ik vind persoonlijk heel de Vuurwerk belangen vereniging/branch een groot onzin ding.
Hun eigen portomonee spekken dat is wat ze doen..
Ja zo denk ik er over.

Mocht ik ongelijk hebben: dan hebben ze nog veel werk te verzetten!
mochten ze echt achter de consument/liefhebbers staan dan hoop ik dat ze snel van zich laten horen.

Zo dat is er ff uit..
MVG Remco

Laatst bewerkt:
Ja geld he, daar hebben we het weer. Zodra vuurwerk te weinig opleverd\t maar teveel kost. Schade, schoonmaakkosten , kosten ambtenaren en meer. Dan kappen ze het toch af, waar de overheid nu heel erg mee bezig is , is met het verspreiden van VEEL negatief nieuws. Mensen het erin praten alleen omdat het te weinig oplevert.
Je denkt toch niet dat ze echt geven om die 23 blinden ? Als een overheid echt om mensen geeft, doen ze dingen wel anders.

Back
Bovenaan