2012 het jaar van...

Ik wil niet veel zeggen, maar lesli heeft ook al aantal dingen die uitverkocht zijn, zijn tot nu toe wel de kleine producten die je wel kan missen.

De Rubro en Royal producten, met name de event boxen, zijn ook wel aardig onderwerp van discussie geweest op de diverse fora. Met name de duurdere en nieuwere producten zijn ook overwegend van positief commentaar voorzien en vele producten zijn weer beter dan vorig jaar.
Of het al dan niet gehyped is, is lastig te zeggen. Ik denk dat we importeurs bestellingen in China en consumentenbestellingen bij de lokale dealer moeten afleggen om hier iets zinnigs over te kunnen zeggen.
Kan me wel voorstellen dat men niet had verwacht dat er zoveel dure cakes zouden worden verkocht.

bij orthen idd veel dingen niet op voorraad maardat handelen ze netjes af maar denk idd dat het licht aan leverings problemen mischien door wateroverlast ofzo of bij sommige producten iig omdat het super producten zijn

dankzij het forum wordt reclame gemaakt voor de producten, hierdoor worden die ook populairder. is trouwens uit onderzoek gebleken dat mensen dit jaar veel sier kochten, en dan vooral het duurdere spul

Hallo mensen kan het niet zo zijn dat veel producten niet meer verkocht mag worden? zag ik op het nieuws gisteren om dat het te zwaar vuurwerk is

Groeten

bij ons in de winkel helaas ook dingen uitverkocht en een hoop teleurgestelde klanten... gelukkig ook een heeeeele hoop goedmakers.

Hoe dan ook, tegenwoordig moet je je afvragen of het product wat een jaar eerder heel goed was het jaar erop nog überhaupt hetzelfde is qua uitwerkingen/effect. Ten tweede is het dan nog maar de vraag of je het product daadwerkelijk krijgt bij je bestelling. Daarnaast stijgen de prijzen van elk artikel elk jaar tot wel 10%, dus ik vraag me af wat er allemaal speelt in de wereld van het vuurwerk.

1. Aanpassingen van effecten in de producten (soms heeft dit helemaal niets te maken met het feit of een product wel of niet goed/afgekeurd is/was)
2. Leveringen aan de winkels vanuit de fabrikant
3. (enorme) prijsstijgingen, jaarlijks.

Erg jammer dat de vuurwerkwereld zo aan het veranderen is! Terwijl het vuurwerk zelf (vergeleken met 5-10jaar terug) kwalitatief gezien veel betere effecten heeft en het in mijn ogen wint van de buurlanden en oostbloklanden. Maar kan me nog herinneren dat een aantal jaren terug je 90% van de tijd altijd kreeg wat je bestelde, en de effecten niet elk jaar aan werden gepast en je voor verassingen kwam te staan.

(Hoe dan ook, ik heb dit jaar wel alles gekregen wat ik had besteld :D)

Je ziet in algemene zin sowieso steeds meer dat door de huidige economische situatie, veel leveranciers en afnemers er voor kiezen hun voorraad zo laag mogelijk te houden en er liever zoveel mogelijk liquide middelen op na houden.
Je heb tenslotte meer aan "money on the bank" als aan een grote voorraad, wanneer het even tijdelijk slecht gaat.
Voor een vuurwerkgroothandel zal wellicht hetzelfde geldden, vooral omdat het een voorraad betreft waarmee vervolgens een jaar lang niets mee te doen is.
En waarschijnlijk zullen de veranderende EU regels er ook wel wat mee te doen hebben.

Waar ik het meeste van baal is dat je in de folder andere producten/verpakkingen ziet dan dat er verkocht worden....meterpakketten met een heel andere verpakking etc....

Met het eindejaar weer in zicht is mij nu al iets erg opgevallen.
Wij krijgen als winkel namelijk steeds meer te horen dat er producten niet leverbaar/uitverkocht zijn.

Hieronder alvast een lijst met producten die dit jaar uitverkocht zijn bij importeurs.

Wolff > Alcatraz.
Wolff > Wasp.
Royal > Garden of Eden.
Royal > Gate of Heaven 1.
Schuurmans > Sky Screamers.
Schuurmans > Falcon.
Schuurmans > Super Boost.
Rubro > Heavy Legend 16sh.
Rubro > Heavy Legend 25sh.
Rubro > Heavy Legend 36sh.
Rubro > Heavy Legend 49sh.
Rubro > Heavy Legend Voltage.
Rubro > Heavy Legend Ready to Rumble.
Rubro > Heavy legend Spider King.
Rubro > Heavy Legend Killer Instinct.
Rubro > 4 seasons.
Rubro > Spirit of Beijing.
Rubro > Immortal Gold.
Rubro > 6 Ellements.
Katan > 4ever.

En zo zijn er nog een aantal.
Ik verwacht zelf dat er meer en meer producten niet meer te krijgen zijn.
Of dit komt door de stijging in verkoop of dat importeurs kleiner hebben ingekocht door de recessie weet ik niet maar fijn is anders.

gr

De Nederlanders willen alleen het beste!

Royal Fireworks niet de enige wel de beter!

Vuurwerk presented by Royal Fireworks

Spreek je goeie dag vandaag!

Bel maar heb nog wel wat voor jullie!!!!!!!1

aangepast en niet leverbaar. De China Red Giga Klapper van vorig jaar is aangepast volgens mij dealer, vorig jaar werd die verkocht als 12,5 meter lange mat.. nu staat er geen lengte bij en is die veel korter-lichter. Daarnaast is die nergens leverbaar en krijg je een vervanger die nieuw zou zijn.. geen idee of deze goed is, toch zonde.

Hoor meer over leveringsproblemen met China Red...vooral over vorig jaar ook :sad: weet niet zeker hoe het dit jaar is. Wel reden dat ik geen Mega Maxi heb maar wel een Mini :wink:

Waar ik het meeste van baal is dat je in de folder andere producten/verpakkingen ziet dan dat er verkocht worden....meterpakketten met een heel andere verpakking etc....
Whahaha, soort van nostalgie: paar jaar terug hier daarover gemekkerd omdat ik bij Giezen ander meterpakket dan op de afbeelding binnengekregen. Later nog leuk mee gepest en blijft beetje running gag; het was dit jaar zoeken naar m'n bestelling op basis van het uitstekende meterpakketje hahaha

2012 Het Jaar Van Het Vocht

2012 Het Jaar Van Het Vocht

Meer nog dan over tekorten, gaat het dit jaar over vocht. Nooit is de discussie erover zo uitvoerig geweest, nooit zijn er zoveel natte rotjes gesignaleerd, nooit heb ik zoveel verhalen gehoord en foto's gezien van knallers en cakes die op verwarmingen worden gelegd tot in vriezers aan toe...

2012 is Het Jaar Van Het Vocht.

Hoor meer over leveringsproblemen met China Red...vooral over vorig jaar ook :sad: weet niet zeker hoe het dit jaar is. Wel reden dat ik geen Mega Maxi heb maar wel een Mini :wink:

Het probleem is, vind ik, niet alleen de levering. Zo zijn er producten veranderd en van slechte kwaliteit. Vorig jaar was ik zeer positief over China Red, nu niet meer.

Meer nog dan over tekorten, gaat het dit jaar over vocht. Nooit is de discussie erover zo uitvoerig geweest, nooit zijn er zoveel natte rotjes gesignaleerd, nooit heb ik zoveel verhalen gehoord en foto's gezien van knallers en cakes die op verwarmingen worden gelegd tot in vriezers aan toe...

2012 is Het Jaar Van Het Vocht.

Héél bekend.
Had zelf in een pijlenpakket (Killing Arrow) een pijl met vochtschade, en de rest van de ongeveer €700 was over het algemeen vochtig te noemen.

Al een teleurstelling op voorhand dus, want zoveel krijg ik nooit op tijd droog..

HTen tweede is het dan nog maar de vraag of je het product daadwerkelijk krijgt bij je bestelling.

Dit is dé reden waarom ik niet bestel. Er is altijd wel wat;

- Of de levering is niet tijdig aangeleverd bij de dealer.
- Of de dealer is naar zijn vereisten niet genoeg bevoorraad.
- Of TNO / Vliegende Vuurwerk Brigade keurt het product op het laatste moment af, waardoor alle aan dealer geleverde partijen terug moeten (bijvoorbeeld China Red - het "Six Red" pakket). Zit je alsnog zonder het bestelde.
- Lang niet alle spelregels (bijvoorbeeld geld terug i.p.v. vervangend artikel) zijn keurig vastgelegd bij elke dealer.

In alle haast moet je dan een vervanger gaan zoeken of met de dealer ruzie maken omdat die naar eigen inzicht een vervanger meegeeft met welke je het niet eens bent.

Hedendaags is het triest gesteld met de vuurwerk wereld. Naar mijn mening biedt voorbestellen voor de consument niet zozeer veel voordelen (bij winkels zonder of zeer weinig korting). Je bestelt en betaald netjes en uiteindelijk draait het weer uit op een circus.

Edit: Importeurs kunnen er overigens ook wel wat van. Die laten (ondanks de vele consumentbestellingen) hun producten vaak laat overkomen, waardoor er een tekort onstaat of een vochtige bende.

Hieruit kan ik concluderen dat vele importeurs/dealers de consument niets kan schelen, enkel de winst. Geeft maar weer aan dat wij zwaar genaaid worden (ook qua prijzen).

Back
Bovenaan