2000 mensen klagen over vuurwerk

robinhood

VWC lid
Bij het Meldpunt Vuurwerkoverlast van vijftien lokale GroenLinks-fracties zijn op de eerste dag meer dan 2000 klachten binnengekomen. Dat is ongeveer evenveel als vorig jaar.

Het meldpunt werd zondag gelanceerd. De initiatiefnemers van GroenLinks vinden dat de overheid te weinig doet tegen vuurwerkoverlast. Ze zeggen dat vuurwerk ieder jaar tot honderden gewonden leidt. Als het aan GroenLinks ligt, mag vuurwerk alleen nog worden afgestoken bij professionele shows.

Geluid en schade
Vorig jaar kwamen bij het meldpunt 82.000 klachten binnen. Die gingen vooral over geluidsoverlast, aangerichte schade en afval dat op straat bleef liggen.

Alle meldingen worden verwerkt in een rapport. Dat wordt begin volgend jaar aangeboden aan de Tweede Kamer.

Bron: http://nos.nl/artikel/589884-2000-mensen-klagen-over-vuurwerk.html

Bij het Meldpunt Vuurwerkoverlast van vijftien lokale GroenLinks-fracties zijn op de eerste dag meer dan 2000 klachten binnengekomen. Dat is ongeveer evenveel als vorig jaar.

Het zijn dus ook weer dezelfde personen die hebben geklaagd........ als ze tenminste de waarheid spreken :D

Het vervelende is als je het artikel van het ad leest, dat het voornamelijk gaat over harde knallen en schade, en op dit baseren ze vuurwerkverbod. Maar als je beetje verstand hebt weet je dat dit alleen door illegaal vuurwerk kan komen. Dus als je het consumenten vuurwerk verbied ben je dan van het probleem af!? Ik denk het niet want dat blijf je dan toch wel houden. Terwijl het nl consumenten vuurwerk op de single shots na de kracht niet hebben om serieuze schade aan te richten. Dit noem ik struisvogel politiek.

Tja Groen Links dan weet je het wel
Altijd met het milieu bezig
Valt allemaal wel reuze mee wordt enorm opgeblazen
Het is weer de laatste week van het jaar zijn natuurlijk een hoop van deze figuren vrij en hebben niks anders te doen als 10 keer per dag dezelfde klacht te melden

ik zeg gewoon,,, tijd voor tegengas !!!!!
aangezien ze alle plezier van ons willen afnemen mbt het afsteken van vuurwerk wordt het tijd
om eens wat tegengas te geven !!!!
onderteken de petitie onder de volgende link :http://petities.nl/petitie/anti-vuurwerkverbod

aub verwijder dit bericht niet maar zorg dat het verspreid wordt onder alle
vuurwerkliefhebbers en laat ons niet alle pret afnemen.

AANDACHT GEVRAAGD !!!!
aangezien ze alle plezier van ons willen afnemen mbt het afsteken van vuurwerk wordt het tijd
om eens wat tegengas te geven !!!!
onderteken de petitie onder de volgende link :http://petities.nl/petitie/anti-vuurwerkverbod

aub verwijder dit bericht niet maar zorg dat het verspreid wordt onder alle
vuurwerkliefhebbers en laat ons niet alle pret afnemen.

Bedankt,

Dit is niet nieuwswaardig wat wel nieuwswaardig is dat in mijn stad ongeveer 28000 mensen geklaagd hebben over groen links:p

Het vervelende is als je het artikel van het ad leest, dat het voornamelijk gaat over harde knallen en schade, en op dit baseren ze vuurwerkverbod. Maar als je beetje verstand hebt weet je dat dit alleen door illegaal vuurwerk kan komen.

Ja en gelukkig gaat daar niet de media of politiek daar over maar geleerde en de minister. Groenlinks kan het wel aankaarten maar het kabinet zou dan een onderzoek instellen en komen ze snel tot de conclusie dat het niet werkt

Van Aartsen was heel duidelijk in Den Haag. Hij zou kijken naar een vuurwerkshow maar in het verleden vaker mislukt. Overigens: "Alleen door illegaal vuurwerk" Klopt niet het valt niet uit te sluiten dat er pijpbommen gebruikt zijn gevuld met sterretjes. Hoe dan ook, zo'n verbod komt er niet.

Dit is niet nieuwswaardig wat wel nieuwswaardig is dat in mijn stad ongeveer 28000 mensen geklaagd hebben over groen links:p

Ja dat was ook zo, waar is die petitie eigenlijk gebleven?

Back
Bovenaan