2" Big Chill

Hier nog even een vergelijking van 12 verschillende F3 single shots, allemaal geschoten vanaf de zelfde afstand voor goed vergelijk:

Het gaat om de volgende (in willekeurige volgorde):

Cafferata Mortar King
Cafferata Bombette Packe
Katan 2'' big shot
China Red Sunflower
Broekhoff 2'' Big chill
GBV-Weco Bombardos
Vuurwerkmania The Junk
Funke Kometenbomben
Luypaers Ball Python
Evolution Fireworsk Sonnet 9
Evolution Fireworsk Eccentric Shots
Vulcan Mortar Bomb

Eindelijk variatie in de f3 singel shots liggen ze er alweer uit:bonk::shocked::copper:

Mijn complimenten naar Broekhoff! Wat zijn ze goed zeg! Prachtig boeket en een heerlijke dreun erop! Hierbij mijn film: 2x BIG CHILL

Ben je in overtreding als je deze na 1 december nog in bezit hebt?

Ja per wet is het verboden om degelijke artikelen in het bezit te hebben, dit geld ook voor de vuurpijlen, rotjes en f3 ratelbanden, evenals de Single shots f3 (ook de thunderkings) van voorgaande jaren

Dat je officieel strafbaar bent, maakt nog niet dat je (dit jaar) gelijk de klos bent. Ik zie het namelijk nog niet zo snel gebeuren dat, voor in kleinere dorpen/steden niet, een agent gelijk een jochie bekeurd wat nog wat rotjes af staat te steken op oudjaarsdag of dat je in een show of los nog wat F3 weg stookt. Als er mee gekloot wordt mogelijk wel, want dan heb je ze al voer gegeven om je te pakken.

Als ik zie hoevaak er politie langs mijn straat reed (langs een doorgaande weg) overdag (voor 18.00 uur), terwijl ik met mijn buurkinderen aan het stoken was (ook cat 2 en zelfs 3) en er niks aan deed en zelfs wat duimpjes vanuit de auto omhoog gingen, verwacht ik geen problemen, als je zelf ook niet voor problemen zorgt. Dat het in een grote stad misschien anders is, kan ik niet over spreken, maar in de kleinere dorpjes en steden verwacht ik niet zoveel problemen.

In de praktijk zal het ook in de grote steden wel los lopen. In de wijken dan. Want als je op plekken gaat stoken waar veel volk bij elkaar komt, of rondom een uitgaansgebied, dan hebben ze natuurlijk alle tools in handen om je te beboeten. En terecht, want daar waren deze afschaffingen ook voor toch?

Dat je officieel strafbaar bent, maakt nog niet dat je (dit jaar) gelijk de klos bent. Ik zie het namelijk nog niet zo snel gebeuren dat, voor in kleinere dorpen/steden niet, een agent gelijk een jochie bekeurd wat nog wat rotjes af staat te steken op oudjaarsdag of dat je in een show of los nog wat F3 weg stookt. Als er mee gekloot wordt mogelijk wel, want dan heb je ze al voer gegeven om je te pakken.

Als ik zie hoevaak er politie langs mijn straat reed (langs een doorgaande weg) overdag (voor 18.00 uur), terwijl ik met mijn buurkinderen aan het stoken was (ook cat 2 en zelfs 3) en er niks aan deed en zelfs wat duimpjes vanuit de auto omhoog gingen, verwacht ik geen problemen, als je zelf ook niet voor problemen zorgt. Dat het in een grote stad misschien anders is, kan ik niet over spreken, maar in de kleinere dorpjes en steden verwacht ik niet zoveel problemen.

Tuurlijk zal er genoeg door de dienders een oogje dicht geknepen worden, of zij zullen het niet eens van ander vuurwerk kunnen onderscheiden. Maar zwart wit gezien, is het antwoord op de vraag van pyrohond helaas een grote dikke JA. :sad:

Feit dit jaar ook nog eens is dat er vele nieuwe soorten thunderkinge in omloop zijn. Zie die maar eens uit elkaar te houden met de oude.

Tuurlijk zal er genoeg door de dienders een oogje dicht geknepen worden, of zij zullen het niet eens van ander vuurwerk kunnen onderscheiden. Maar zwart wit gezien, is het antwoord op de vraag van pyrohond helaas een grote dikke JA. :sad:

Ja officieel is het verboden maar ik ik denk dat je er bij de rechter deze jaarwisseling nog wel mee weg komt aangezien er bij de verkoop niet verteld is dat ze het jaar er op niet meer gebruikt mogen worden. Ik stook de paar buisjes die ik nog heb gewoon zonder zorgen op....

Ik heb ze ook nog liggen, en tevens een voorraad wat nu dan illegaal vuurwerk is. Is grotendeels blijven liggen vanwege de dichte mist vorige jaarwisseling. Bij goed weer gaat het dit jaar gewoon de lucht in.

Feit dit jaar ook nog eens is dat er vele nieuwe soorten thunderkinge in omloop zijn. Zie die maar eens uit elkaar te houden met de oude.
Wat ook nog kan, als je er niet veel meer hebt: zelf een label na maken en daar opzetten dat het F2 is, die dienders merken dat toch niet:bonk:

* Muggezift modus aan *

Het aanpassen van labels zorgt er wel voor dat het officiele label , die verklaart alle specs en goedkeuring, vervalt. Dus loop je het risico bij een kritische agent dat je door je opgeplakte labeltje het vuurwerk automatisch laat vervallen in f4 .Aangepaste en gemodificeerde artikelen vervallen automatisch in die klasse als ik het juist heb, en ik denk dat labels daar ook onder vallen.

* Muggezift modus uit*

Gewoon lekker schieten , je kan er ook niks aan doen dat je ze over hebt van verleden jaar. Denk dat ze ook echt niet op single shot jacht gaan.
De grote knallers blijft toch echt wel de hoogste prioriteit houden.

Back
Bovenaan