MichelWRX
VWC lid

Jeusus, wat is dit gruwelijk.
Eerste dag (Donderdag 13 Maart) was een beetje een domper, omdat het afgelast werd maar dat ben ik alweer vergeten

Eerste dag dus maar benut om wat spulletjes te kopen en het Fallas Museum te bezoeken.
Museum is echt de moeite waard.

Vrijdag (14 Maart) mijn eerste Mascleta gezien van Elite en ik stond helemaal uit me stekker te gaan.
Niet in de wetenschap dat het nog harder kan haha.

Daarna zijn we in de metro gestapt en naar Mislata gereden met de metro om daar een straatmascleta te bekijken van Falla l'Eliana.
Daar kwamen we Smilli tegen, die ons wees op nog een straatmascleta in Valencia die geschoten werd door Caballer FX.
Vandaag (Zaterdag 15 Maart) was het schitterend weer en de Mascleta was duidelijk harder dan die van Elite en man, wat heb ik genoten.
Wapperende broekspijpen tot en met.
Senior Hermanos Caballer.

Na de Mascleta nog even naar t schietveld gelopen van de nachtshow en dat ziet er voor mijn doen alweer appetijtelijk uit.

Ik zal hier blijven posten, als ik daar tijd voor heb.
Vandaag (Zondag 16 Maart) was de Mascleta nog weer een stukkie harder zeg, niet te banken.
Enkele digitale lijnen rondom gingen in één keer en dat was echt mijn toppunt.
De haren stonden overeind.
De eerste nachtshow staat er op dus deze zal ik netjes plaatsen, zodat jullie weer kunnen genieten.
Vandaag weer verschrikkelijk veel foto's gemaakt van Valencia, wat een schitterende stad is dit.
Ik zet zo de Mascleta van vandaag in de render.
Opbouw van vanavond.

De mascleta van vanmiddag even plaatsen, terwijl ik op de volgende Castillo sta te wachten

Snoeihard weer zeg, die digitale ronde die in 1 keer ging was echt oorverdovend.
Ik voelde me neusharen trillen haha.
Vandaag (Maandag 17 Maart) was de Mascleta heerlijk opbouwend, het begon lekker rustig maar die finale was echt briljant.
Deze gaat zo in de render.
De straatmascleta van Falla 99 was ook leuk, zeker met het digitale stuk en die dikke eindsalvo.
Hoorde dat mijn filmpje al op die andere stond :(

De Castillo van Pirofantasia was echt fantastisch.
Ik kan er eigenlijk niet meer over zeggen.
Ik zou zeggen, geniet er van.
Vandaag heerlijk de toerist uitgehangen hier, omdat er wat straatmascleta's totaal niet te bekennen waren.
Opbouw van vanavond ziet er een beetje karig uit maar schijn kan bedriegen.
Het staat helemaal vol met ijzeren pijpen dus ik ben toch wel erg benieuwd

Gisteren weer een heerlijk Castillo gezien met een shitload aan multibreaks.
Ik heb nu zeker geen stem meer haha.
Vandaag hopen op wat meer straatmascleta's maar t schijnt een beetje karig te zijn met straatmascleta's.
Vanmiddag lopen we nog even naar de winnende Fallas pop kijken.
Toen we er liepen, was net bekend dat ze gewonnen hadden en het was 1 gekkenhuis.
De Masceta van vanmiddag staat er alweer op en de Castillo is in de upload.
Heerlijke opbouw zat er in en die alerlaatste finalesalvo was echt weer geniaal.
*VRRRRRRRRRAP* en heul die lucht vol.
Ik heb zo'n flauw vermoeden dat volgende week heel Valencia een week moet revalideren.
Man wat kunnen die hier feesten. Laat de Bonte het maar niet zien hahahah.
Vandaag (Dinsdag 18 Maart) was de Mascleta weer snoeihard zeg, niet normaal.
Geen digitaal maar dat mocht de pret niet drukken.
Emoties zijn niet te onderdrukken voor mij, gelukkig hoor ik iedereen zeggen dat ze het tof vinden.
Ik kan er gewoon niks aan doen haha. Degene die er last van hebben gaan maar verderop staan

De avondshow van gisteren staat er inmiddels op dus genieten maar.
Deze show werd echt heerlijk weg geschoten.
De opbouw zag er echt gruwelijk uit.
Ik hoor verhalen dat het al 2 jaar drama is maar ik denk dat ze dat vanavond wel goed kunnen maken.
Er staat een salutfinale opgesteld over de hele breedte van het veld en er staan enkele bijzonder dingen opgesteld, zoals mines in een cirkel.

De winnaar van dit festival en terecht. Wat een kunstwerk.

Daarna nog even in het reuzenrad geweest, ook mooi.

Ze ging er helemaal voor staan haha.

Ben erg benieuwd straks, wat ze ervan maken.
De Nit de Foc was één groot drama.
Wat een ellende was dat vanavond met Vicente Caballer.
Ik ben vrijwel de gehele show stil geweest.
Enige pluspuntje was de opening en de finale maar verder

Morgen zal er niet gek veel geupdate worden op de Mascleta en de Nit de Foc na.
Ik heb nog 3 filmpjes in de aanbieding.
Allereerst maar even een kleine cake showtje voor de kids van 17 Maart.
Waren gewoon een paar cakes zonder lijnen maar was weer effe gezellig met de freaks.
Dan uiteraard de Mascleta van 14u geschoten door Valenciana.
Wat was die weer heerlijk. Lekker schudden, trillen en beuken op dat plein.
Hoor steeds vaker dat alles minder wordt hier maar ik hoor aan de noordkant van de bedding toch vaak nog stevige salutfinales de lucht in gaan.
Gister toen we stonden te wachten op de Nit de Foc ging er ook in echt snoeihard 500 meter verderop.
Jammer dat je jezelf niet in vieren kan splitsen hier.
Ik ben benieuwd vandaag (19 Maart)
Nu al 4 en halve mascleta gezien en geen kleintje ook.
Jeusus, niet normaal in die straatje.
Je ziet de ramen gewoon dansen, wat een geweld.
Vicente moet zich maar niet meer bemoeien met avondshows en gewoon lekker Mascleta's schieten, dat kunnen ze dan weer wel.
Ik zal ze vast renderen, dan kunnen ze vannacht misschien nog in de upload haha.
Hier wil ik jullie niet te lang op laten wachten haha.
Hier is de 'Net niet de Foc'.
Erg jammer als je daar een pokketijd staat te wachten om vooraan te kunnen staan.
Iedereen kan 40.000 euro weg schieten maar doe er dan wat mee.
Je zal het wel horen, of eigenlijk niet horen.
Tussen de salvo's door is het gewoon doodse stilte daar.
De laatste dag is echt ziek, dit is niet te omschrijven in woorden.
De straatmaslceta's, de Creama's, de sfeer, onvoorstelbaar!
Hier is de laatste Mascleta van Vicente op het plein.
Deze ging best lekker, dit is iets wat Vicente dus wel kan.
Het was niet de beste maar hij ging lekker.
Daarna als een speer naar Mercado de Colon voor een gruwelijke straatmascleta.
Onvoorstelbaar, hoe hard dat gaat. Je ziet de ramen gewoon schudden in de huizen.
Echt ziek hard.
Daarna zijn we ook in dezelfde straat bij Vicente wezen kijken, welke ook een lekkere weg schoot.
Dat gebeuk in die straten, niet normaal. Het gaat door merg en been.
Ik ben met de avondshowtjes en Crema's bezig dus deze zullen snel volgen.
Man wat heb ik genoten gisteren.
Marti's opbouw bij Mercado de Colon.

De vuuroptocht, hier komt ook nog een dikke compilatie van, welke even tijd zal innemen.

Schitterend toch dit!

Ik ben nog steeds overdonderd door alles dus ik ga nu even na genieten met een lekkere pint.
Helaas niet deze

Weer twee bizarre shows.
De laatste in de middag liep 2 kanten uit met, wat ik eruit begreep, aan 2 kanten een finale.
Door de rook kon je het niet echt zien maar kennonnen, wat was die lekker.
Marti is echt briljant met Mascleta's.
De Nocturna was echt gruwelijk, met die Ti boeketten op de grond.
Echt door merg en been in die straat.
Morgen komt de Nocturna op het plein met de Crema van Mozes er gelijk achteraan.
Dan komt er echt nog een ongelooflijk filmpje van een beeld wat de fik in gaat op een krappe kruising.
Ik stond echt me ogen uit te kijken, ik voelde het gewoon schroeien, terwijl ik nog geeneens vooraan stond haha.
De gruwelijke vuurshow komt er ook op maar daar zit wat knip en plak werk aan en ik duik nu eindelijk eens mijn eigen bedje in.
Het is ook gewoon niet te omschrijven en als je dat dan toch probeert, krijg je dit

Alle verhalen van mensen die een editie overslaan, zegt al genoeg.
Ze worden allemaal gek als ze thuis zitten en de eerste beelden beschikbaar zijn.
Volgend jaar ga ik absoluut weer, zonder twijfel.
De Nocturna samen met de Crema op Plaza Ayuntament.
Echt gruwelijk, ik zou zeggen, kijk hem helemaal.
Op het moment dat die pop de fik in ging, werd ik echt even week.
Heel de week loop je langs die pop en sta je er naar te kijken en dan in 10 minuten is er niks meer van over.
Dan de Crema van dichtbij... Geen woorden voor!
Bij ons zou zoiets geeneens kunnen maar mocht t gebeuren, sta je er 100 meter vanaf.
Je hoort t wel aan me teksten denk, het is niet te verwoorden.
Die hitte is zo intens dat ik al weg stond te schroeien, terwijl ik nog geeneens vooraan stond.
Dan het moment dat die omvalt, 2 meter voor de voeten van de mensen die rechts staan.
ONBESCHRIJFELIJK en toch proberen

Wat een ziek festival dit!
Nu de vuuroptocht nog doen op mijn gemak en ik zal met de week nog wat kleine foto updates doen denk.
Hoe bruut kan je een feest afsluiten zeg. Kippenvel!
Even nog wat extra fotootjes erbij.
Ik ben nog steeds aan het nagenieten van al het Fallas materiaal wat er ineens online komt, nu iedereen thuis is.
Hoop mensen leren kennen en zo maken we er met zijn alle een onvergetelijke gebeurtenis van.
Van het weekend ga ik de vuuroptocht en finale editten, dit was ook erg gaaf.
Na de optocht gewoon even 2 minuten volgas, midden op de rotonde bij het Zwarte Schaap.
Regenachtig in de kooi op Plaza Ayuntamiento de eerste dag

Dit ziet er al beter uit

Geniaal beeld dit, die vent, dat dienblad haha, wat een details.

Zoals beloofd de Calbagata de Fuego nog even geupload.
Echt fantastisch was dat.
Na de optocht gewoon nog effe lekker 2 a 3 minuten volgas.
Wat een opening van de laatste avond. Schitterend!
Wat een ervaring was deze week.
Hoop dat jullie genoten hebben.
Tot snel
Laatst bewerkt: