19 gewonden bij vuurwerkshow in Düsseldorf

Cyberize7x

VWC lid
Negentien mensen zijn vrijdagavond gewond geraakt bij de vuurwerkshow van de kermis in Düsseldorf. Vier van hen zijn ernstig gewond. Onder de slachtoffers is zeker één kind, meldt een politiewoordvoerder aan de Rheinische Post.

Volgens de brandweer vloog vuurwerk mogelijk de verkeerde kant op en ontplofte minstens één vuurpijl vlak boven het publiek, meldt omroep WDR.

Een organisator vermoedt dat het misging door een ingestort lanceerplatform. Hoewel de oorzaak van het incident nog wordt onderzocht, gaat de politie uit van een ongeluk.

Zo'n tachtig hulpverleners van de brandweer en andere diensten kwamen naar de plek van het ongeluk. Meerdere gewonden moesten naar het ziekenhuis.

Het ongeluk gebeurde op de jaarlijkse Düsseldorfer Rheinkirmes. De kermis werd vrijdag vanwege het ongeluk vroegtijdig beëindigd.

De organisatie zegt zich nu te beraden op de vraag of het traditionele vuurwerk onderdeel moet blijven van het evenement.

Dit jaar werd voor het eerst een grote droneshow met duizend toestellen gehouden, volgens de organisatie de grootste van het land.

Linkje naar artikel

Ik was op locatie en ben mij kapot geschrokken. Weet niet of ik de oorzaak op beeld heb, maar in een van de rekken ging het goed mis.
En tot mijn stomme verbazing is niet de kill switch ingedrukt, waardoor het volgens mij echt mis is gegaan. Als een ervaren bouwer het op een lopen zet.....

Back
Bovenaan