19-07-2013 Kermisshow Düsseldorf

pyroboy

VWC lid
19-07-2013 Kermisshow Düsseldorf

Kermisvuurwerk Düsseldorf

Waar: Düsseldorf
Adres: Nabij het kermisterrein
Wat: Professioneel vuurwerk
Tijd: 22:30
Wie: Nico Feuerwerke(?)
Waarom: t.b.v. kermis

Apart dat deze er nog niet stond, aangezien de show al bijna is.

Ik ben in ieder geval aanwezig bij de show aanstaande vrijdag in Düsseldorf.
Een prima show gezien vorig jaar, die zeker voor herhaling vatbaar was!

Goedendag,

Heeft misschien noch iemand een plaatsje in de auto over??
Zou de show graag bezoeken maar heb noch geen vervoer er heen jammer genoeg.
Woon zelf in zuid limburg.

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Ik zijn stookmaat zoekt ook nog een plaatsje in een auto!
We willen heel graag gaan, ik zou eerst naar Walibi gaan heb vrij genomen en Walibi gaat niet door die dag! Dus, als iemand nog één liefst twee plaatsjes vrij heeft voor me stookmaat hierboven zou ik jullie heel erg dankbaar zijn! :bye:

Stuur mij je info als 06 !
En waar jij percies woon !

Zal eens kijken als het mogelijk is als wij Vrijdag zouden gaan dat je misschien mee kan.

ben erbij, morgen dagje vrij. eerst naar diep limburg rijden om feabal op te pikken, vervolgens naar dusseldorf, overdag over de kermis heen, en na de show een mooi slaap plaatsje in limburg, niet meer dat hele eind naar huis te rijden snachts. (Y)

Dat valt er in de regel behoorlijk tegen helaas. Zelf houd ik dan ook altijd een flinke marge aan met op tijd komen.

Zelf navigeer ik meestal naar de Kaiser-Wilhelm-Ring.. dat is de kant waar de show staat opgesteld.
Wil je aan de andere kant van het water staan, dan ga je over de Rheinkniebrücke.

Helaas heen vervoer kunnen krijgen... Dus iedereen zet je camera aan en filmen! :D
Zodat ik uit Limburg ook nog wat kan zien van de show!

Mochten er nog mensen die kant uit willen rijden.... Ik zou lekker thuis blijven. Parkeren is een ramp, bij de meeste garages en parkeerplaatsen is het één erin één eruit.

Dat is dusseldorf eigen.. reden voor mij om niet meer naar Japantag te gaan.
Bij de kermis is het meestal wel makkelijker.
Ook nu ging het redelijk vlot.

Leuke show gezien.. of ja.. leuke producten gezien.. showelement bleef een beetje achter door de aparte schietstijl van de heren van Nico Feuerwerk. Eerst schoten ze de ondervulling steeds en daarna pas de grote kalibers erboven.. beetje vreemd.
Wel vette shells voorbij zien komen. Altijd genieten.

Jammer van de boten wel altijd.. volgend jaar meer richting brug staan.. zaten nu toch wel weer met n boot in t beeld op de camera.
Maar ach.. het was een leuke show en ik heb weer genoten!

Vond het niet echt een "show" , zaten leuke bommen bij maar ook (teveel) pauzes.
Slecht gebruikt gemaakt van de verschillende "lagen" , werd teveel blokwerk geschoten zonder er wat boven te schieten. Het geheel kwam wat rommelig over.

Stond op de brug en ook de wind was niet prettig. Door het vuurwerk trilt de hele brug waardoor mn statief ook mee stond te trillen, en uiteraard stond er weer een Duitse oma met dr poot tegen mn statief aan :p

Heb wel genoten van de kermis en ook wel van het showtje, maar vond het minder als vorig jaar.
De salutes op het einde maakten veel goed.

16h9fs3.jpg

Een mooie show bij avondschemering die over het algemeen lekker doorknalde, met uitzondering van 1 intermezzo. Aan thema's en variatie zeker geen gebrek, maar soms werd er wel erg haastig geswitched tussen de lage cakes en hoge bommen. Verder weer veel leuke effecten gezien zoals farfalle met pixie dust brocade, patern-bommen (apenstaartje, kubus, smiley), grote crackling willows en stutata's. De finale was één goudmijn aan brocades, pixie dust, crackling willows...geweldig!

Helaas moest er zonodig een Titanic recht voor onze neus parkeren, dat was minder fijn.
Gelukkig wel een leuke avond gehad met prima weer, kermis, gezellige drukte en uiteraard vuurwerk.

Film volgt nog wel 'n keer :wink:

Mijn verwachtingen waren hoog... Te hoog denk.

Iedereen hoorde ik zeggen dat ik naar de Kermis moest komen met de Japantag.
De kermis beloofde een veel dikkere show te worden. Met dat in mijn achterhoofd, ging ik naar Düsseldorf.

Eerst me zus even opgehaald en daarna Thunderboy opgehaald en toen vlammen naar de Rhein im Flammen.
Het was gelukkig niet zo heel druk en het parkeren ging weer super op HET plekje.
Het is alleen een stukje lopen dan maar je hebt 's avonds ook geen last van een leeglopende stad

Op de kermis aangekomen was het heet... Heeeeeet! Niet te banken.
We hebben lekker rustig wat rond gelopen en wat pintjes genuttigd.
Vuurvent gaf een belletje en die kwam naar onze uitzweetplek en de dames gingen nog even de Kermis op.
Daar ging mijn voorkeur niet naar uit :p

Mijn voorkeur ging op dat moment al uit naar een mooi plekje zoeken.
We hebben gekozen voor de Rheinkniebrucke, zodat we lekker dicht op de actie stonden.
Er stond alleen harde wind op de brug maar dat mocht de pret niet drukken.

Na de show maar gelijk de benen genomen, want het was nog best een stukje wandelen naar de auto.

Mening over de show? De verwachtingen waren te hoog.
Ik vond dat ze te veel 'opvulling' gebruikte.
Met Japantag waren continue harde klappen en dikke shells maar hier was het meeste opvulling en af en toe een dikke ertussen door.
Al met al toch een leuke show en vond het toch wel de moeite om te gaan, zeker met die kermis erbij.

Hierbij de film, veel kijkplezier.

Back
Bovenaan