1815 kilo explosieven in garagebox Stad

moontan

VWC lid
1815 kilo explosieven in garagebox Stad

Groningen -
De politie heeft donderdag in een garagebox aan de Molenstreek (Noorderhoogebrug) in Groningen 1815 kilo vuurwerk aangetroffen.

Het aangetroffen vuurwerk, vlinderbommen, nitraatbommen, strijkers en flowerbeds behoort tot de gevarenklasse 1.3 en mag in Nederland niet worden opgeslagen. De totale hoeveelheid vuurwerk is door de politie ter vernietiging aan de Dienst Domeinen overgedragen.

De straatwaarde ligt volgens een inschatting van de politie rond 20.000 euro. Het vuurwerk is een restant uit voorgaande jaren en bestaat uit 222.552 stuks. Een groot deel van het explosieve materiaal is afkomstig uit Polen.

De politie stelt een onderzoek in naar de eigenaar van de garagebox en/of de eigenaren van het vuurwerk.

http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/article6134860.ece/Levengevaarlijk-vuurwerk-in-garagebox

Goedenmorgen dat is niet misselijk als restpartijtje, wel weer "mooi" om te lezen de de veelbesproken vlinderbommen weer als zodanig worden benoemd.

Vooral blijven doorgaan met het woord bommen:D..
Maar dit is wel erg veel voor een garagebox, wel onverantwoord hoor!

Hmm is hier om de hoek haast van mijn werk :) km of 2/3. Idd niet verandwoord gelukkig waren het alleen garageboxen en zat het dichtbijzijnde gebouw op een meter of 100.

Laatst bewerkt:
Kun je nu tegenwoordig ook al niet meer zomers rustig vuurwerkhandelen? Moet niet gekker worden in dit land. *zucht* De echte problemen worden weer eens niet zoals gewoonlijk aangepakt door de politie en justitie

100604-vuurwerk.jpg

het plaatje wat wij kregen van de regio politie, net als de andere media groepen

Aan de rechterkant staat ook nog eens een hele grote rij met dozen wat op dit plaatje niet te zien is.

Laatst bewerkt:
Hallo? Media? Ga eens gauw ophouden met vuurwerk een explosief te noemen!? Explosieven = geen vuurwerk! Vuurwerk op zich kan je geen explosief noemen, wel bij elkaar, maar das logisch. Noem het liever 1815 Kilo Vuurwerk. Toch wel weer een flinke vangst zeg..

Als ze daar nou eens een mooi vuurwerkshowtje van geven!!
Kun je vast wel iets leuks mee doen.
Transporteer al het vuurwerk naar bunkers in Duitsland en wacht 14 weken op de vergunning. Zo kunnen we er allemaal toch nog van genieten, want daar gaat het toch allemaal om met vuurwerk?
Goed idee?
Ik vind van wel:p

Hallo? Media? Ga eens gauw ophouden met vuurwerk een explosief te noemen!? Explosieven = geen vuurwerk! Vuurwerk op zich kan je geen explosief noemen, wel bij elkaar, maar das logisch. Noem het liever 1815 Kilo Vuurwerk.

Vuurwerk geen explosief? Ik weet niet hoe je daar bij komt maar ik zou de werking van vuurwerk maar eens onder de loep nemen:wink:

knal = explisie = explosief = knalvuurwerk van 1815 kg is dus zeker explosief.

je gaat mij niet wijsmaken als dat ding ontploft dat het niet explosief is!

Vrijwel bij elk vuurwerk,hoe klein of hoe groot vind er in mindere of meerdere mate een explosie plaats.Maar het merendeel denkt bij een explosie aan een bom uit het leger ofzo.Maar gooi je een kanonslag weg is dat ook al een explosie.Wel in mindere mate natuurlijk,maar het blijft een explosie.Denk eens aan een 6 inch die op de grond zou ontbranden.Denk dan maar serieus aan een explosie.Dus die mensen die denken dat vuurwerk geen explosieven zijn moeten echt eens een keertje verder kijken.Waarom denk je dat de regels zo scherp zijn,we moeten opleidingen volgen,transporten worden aangemeld,voertuigen moeten min.EXII gekeurd zijn etc.etc.etc.

Laatst bewerkt:
Vrijwel bij elk vuurwerk,hoe klein of hoe groot vind er in mindere of meerdere mate een explosie plaats.Maar het merendeel denkt bij een explosie aan een bom uit het leger ofzo.Maar gooi je een kanonslag weg is dat ook al een explosie.Wel in mindere mate natuurlijk,maar het blijft een explosie.Denk eens aan een 6 inch die op de grond zou ontbranden.Denk dan maar serieus aan een explosie.Dus die mensen die denken dat vuurwerk geen explosieven zijn moeten echt eens een keertje verder kijken.Waarom denk je dat de regels zo scherp zijn,we moeten opleidingen volgen,transporten worden aangemeld,voertuigen moeten min.EXII gekeurd zijn etc.etc.etc.

Jullie gaan altijd zo snel achter de feitjes aan, maar luister nou.
Ik ben heus niet zo dom om te denken dat knalvuurwerk, shells op de grond geen explosie is. Dat is het wel. Maar daar gaat het nu even niet om.

De titel zegt '1815 kg EXPLOSIEVEN', dan denk je toch niet gelijk aan vuurwerk? Dan denk ik aan Dynamiet, HMTD, TATP, ANFO e.d.
Tuurlijk is vuurwerk explosief, maar ga dat nou niet vergelijken met véél krachtigere springstoffen.

Dus waarom staat er explosieven in de titel? Juist! Om mensen angst in te zaaien! Het is gewoon een grote partij vuurwerk (dat bij elkaar wel zeer explosief is) Het lijkt wel als je hier ook maar 1 'in de ogen van een ander' verkeerde opmerking maakt dat je gelijk de wind van voren krijgt..

Jullie gaan altijd zo snel achter de feitjes aan, maar luister nou.
Ik ben heus niet zo dom om te denken dat knalvuurwerk, shells op de grond geen explosie is. Dat is het wel. Maar daar gaat het nu even niet om.

De titel zegt '1815 kg EXPLOSIEVEN', dan denk je toch niet gelijk aan vuurwerk? Dan denk ik aan Dynamiet, HMTD, TATP, ANFO e.d.
Tuurlijk is vuurwerk explosief, maar ga dat nou niet vergelijken met véél krachtigere springstoffen.

Dus waarom staat er explosieven in de titel? Juist! Om mensen angst in te zaaien! Het is gewoon een grote partij vuurwerk (dat bij elkaar wel zeer explosief is) Het lijkt wel als je hier ook maar 1 'in de ogen van een ander' verkeerde opmerking maakt dat je gelijk de wind van voren krijgt..

De media kan de laatste jaren geen titels meer gebruiken die echte verhaal in één zin juist samenvat. De laatste jaren moeten media van berichten sensatie maken om in de spotlights te komen. Vooral met vuurwerk is dat tamelijk het geval.

Waarschijnlijk is je opvatting verkeerd begrepen door anderen. Maar je standpunt is duidelijk ;)

Back
Bovenaan