16 jaar

ik snap dan ook niet waarom ze dan op basisscholen komen voorlichten wat er gebeurd als je te vroeg vuurwerk afsteekt terwijl je dan nog te jong bent om vuurwerk af te steken

Die regel valt gewoon niet te handhaven. Echt niet.

kinderen gaan met hun ouders naar de vuurwerkwinkel. Zo gaat dat. Het zou toch ook raar zijn. Als de politie de regel zou handhaven, is er voor kinderen niks meer aan. Een beetje kijken, kom op! je wilt zelf stoken. Dit moet veilig. Vandaar de voorlichting.

Er is hier in Nederland geen minimumleeftijd voor het afsteken van vuurwerk, alleen voor het kopen van vuurwerk moet je 16 zijn. Als je als 4-jarige vuurwerk afsteekt op oud&nieuw is er niks aan de hand.

Er is hier in Nederland geen minimumleeftijd voor het afsteken van vuurwerk, alleen voor het kopen van vuurwerk moet je 16 zijn. Als je als 4-jarige vuurwerk afsteekt op oud&nieuw is er niks aan de hand.

ik weet dat je 16 moet zijn om vuurwerk te kopen en ik ben blij dat de politie niet controleert op het afsteken anders was ik de l*l

kinderen willen JUIST vuurwerk afsteken hoe jonger je bent hoe mooier je het vind en hoe lastiger het is om vuurwerk te bewaren tot oud en nieuw

kinderen willen JUIST vuurwerk afsteken hoe jonger je bent hoe mooier je het vind en hoe lastiger het is om vuurwerk te bewaren tot oud en nieuw

Dat geldt niet alleen voor kinderen hoor. Ik ken nog wel een aantal volwassenen (waaronder ikzelf) die ook heel graag vuurwerk afsteken en het ook niet kunnen laten om een dagje eerder al eens iets af te steken.

Dat geldt niet alleen voor kinderen hoor. Ik ken nog wel een aantal volwassenen (waaronder ikzelf) die ook heel graag vuurwerk afsteken en het ook niet kunnen laten om een dagje eerder al eens iets af te steken.

ja ikzelf vind het ook nogsteeds prachting hoor en het is ook best lastig om het te laten liggen tot oud en nieuw maar ik bedoel dat hoe jonger je ben hoe lastiger het is om ervanaf te blijven

Voor het kopen van vuurwerk moet je 16 jaar zijn en eigenlijk ook voor het afsteken ervan. Er staat ook op het vuurwerk ''niet afgeven aan mensen jonger dan 16 jaar'' (Uit me hoofd gezegd).
Maar dat valt gewoon niet te controleren.

Het is een beetje onzin, de politie weet zelf ook wel dat ze er niks tegen kunnen doen. Eigenlijk is het een beetje de wet omzeilen, als je maar zegt dat je 16 moet zijn om vuurwerk te kopen dan zal het wel. Het is hetzelfde als met vuurwerk vervoeren, je mag officieel maar 10 kg vuurwerk vervoeren in je auto. Maar in plaats daarvan mag je maar 10kg per persoon ophalen.

Ik steek al vanaf me'n 7e af,ben nu pas 11
Maar heb ze allemaal nog,inclusief benen ogen,enz:P
Ik sloop ook niks,kost toch maar belasting geld en er komt eerder een verbod op vuurwerk.
Nee,gaat prima zo,kijk de mensen die er niet mee omkunnen gaan...

Het wordt volgens mij gewoon gedoogd. En ik denk niet dat de politie het erg vind als je jonger bent maar zolang je het maar veilig doet en niks sloopt.

Back
Bovenaan