10:00 opening!

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Helaas laat de regelgeving het al een aantal jaren niet meer toe om vanaf 10:00 te stoken, echter blijven de foto's en films van het overdag stoken voor velen dé oud & nieuw sfeer uitstralen. Let wel, enkel Nederlands consumenten vuurwerk!

Mijn 10 uur project van afgelopen jaar bestond uit:

1x Funke Cracker Fontane
1x Funke Hollenfeuer
1x Rubro X-treme 36 shots
1x Valk TI Thunder / Air Damage
1x Tropic Scream Salute

Tropic scream viel na enkele schoten om, had deze niet vastgezet dus domme fout van mij, waardoor enkele schoten verschillende richtingen op schoot, maar na enkele schoten stond deze cake vanzelf weer rechtop :D

Gelukkig had ik op deze stooklocatie genoeg ruimte en waren er op dat moment geen omstanders .

Uiteraard ook gefilmd, die komt misschien wat later nog .

Hier wel alvast een filmpje van mijn 10 uur project 2 jaar terug :

Laatst bewerkt:
Helaas is een 10 uur project er niet meer bij. Sta nu oliebollen te bakken om 10 uur. Maar het overdags stoken was het allermooiste wat er was.

Ik geniet altijd wel van die filmpjes overdag maar ik denk dan ook met meewoed terug aan die tijd. Ik mis het vuurwerk wat inmiddels verboden is maar het overdag stoken mis ik nog het meest. Wat was het leuk geweest om overdag met de kinderen lekker wat klein spul te stoken zoals we dat zelf deden vroegah.

Een heus 10:00 project doe ik niet meer, maar overdag stoken zeker nog wel. Hier wordt het goed gedoogd. Heb het idee zolang je maar normaal doet en geen illegaal vuurwerk hebt dat ze dan prima je gang laten gaan. Hier wordt goed gestookt overdag, ziet ook nog jongeren met de rugzak door de wijk trekken. Wij stoken zelf ook mee, veel cat1 maar ook zeker het nodige cat 2 zoals fonteinen en phantoms bijvoorbeeld. De sfeer van het overdag stoken blijft bij mij het mooist.

Een heus 10:00 project doe ik niet meer, maar overdag stoken zeker nog wel. Hier wordt het goed gedoogd. Heb het idee zolang je maar normaal doet en geen illegaal vuurwerk hebt dat ze dan prima je gang laten gaan. Hier wordt goed gestookt overdag, ziet ook nog jongeren met de rugzak door de wijk trekken. Wij stoken zelf ook mee, veel cat1 maar ook zeker het nodige cat 2 zoals fonteinen en phantoms bijvoorbeeld. De sfeer van het overdag stoken blijft bij mij het mooist.
Hier wordt het inderdaad ook gedoogd, er reed hier wel af en toe politie langs terwijl we aan het stoken waren, maar we mochten gewoon onze gang gaan .

Zolang je inderdaad normaal doet en vuurwerk afsteekt hoe het bedoelt is, is er volgens mij niks aan de hand :D

Na dat knal vuurwerk is verboden heb ik toch liever laat in de avond 1potje en een compound en dan kijken naar de tv.

Hier wordt het inderdaad ook gedoogd, er reed hier wel af en toe politie langs terwijl we aan het stoken waren, maar we mochten gewoon onze gang gaan .

Zolang je inderdaad normaal doet en vuurwerk afsteekt hoe het bedoelt is, is er volgens mij niks aan de hand :D
Als je het geluk hebt dat je ergens woont waar alleen politie rondrijdt dan is de kans inderdaad groot dat ze je met rust laten. Tenzij ze naar je toe komen omdat er iemand geklaagd heeft maar ook dan is de kans nog best groot dat ze je vragen om ermee te stoppen en dat het dan klaar is. Als je echter zo onfortuinlijk bent om de Playmobil politie tegen te komen dan ben je absoluut de sjaak, die laten geen kans liggen om je een oor aan te naaien. Die kom je tegenwoordig bij ons in de stad helaas vaker tegen dan de politie.

Het 10 uur project was afgelopen jaar het klaarzetten van de vuurton, eea regelen voor het eten/hapjes tussendoor. Statafels neerzetten etc etc. Deed vroeger toch leukere dingen..wat een gemis

Om 10 uur staan we lekker te bakken en steken we lekker alvast e.e.a. in de fik! Ook beetje vuurwerk hier en daar, moet gewoon kunnen op de dag der dagen!

Prachtig om te zien deze beelden. Jammer genoeg sta ik als zovelen inplaats van te stoken oliebollen te bakken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan