1 / 2 januari - de days after, het hoe voel jij je topic [TOPIC OPENT LATER]

Tja hoe voel ik me. Een kater dat t afgelopen is niet echt. Een kater dat ik weer een jaar moet wachten ook niet echt. Een kater heb ik wel dat er een meisje van 12 zwaargewond is geraakt door scherven van een brandblusser. Ik stond met mijn zoontje voor het huis. Totdat er ineens een hoop gespuit te horen was. Snel volgde er een gigantische rot klap van heb ik jou daar. Er kwamen andere jongens naar ons toegelopen en die vroegen zich ook al af wat er gebeurd was. Voelde me broekspijpen gewoon trillen tegen mijn been. Niemand wist wat er gebeurd was. Totdat je een meisje kei en keihard hoort schreeuwen en huilen van de pijn. Ik zeg er eerlijk bij dat ik haar op dit moment nog steeds hoor. Ik zie iemand rennen met dat meisje in de armen naar een huis toe. Ben zelf ook die kant op gerent. Misschien dat je iets kon doen op zo;n moment. We zijn gaan kijken of we iets konden vinden op die plek en er lag een stuk van een brandblusser helemaal ontzet. Zoals het er nu uitziet is er een scherf tegen haar knie gekomen. Resultaat een flinke vleeswond en de knieschijf gebroken. Dus dit was wel ff een domper van deze avond. Zo triest als je een jong meisje hoort schreeuwen van de pijn. Onschulige mensen die de dupe zijn van een stomme aktie. Zover ik het weet ligt ze nog in het ziekenhuis.

Pffff dit vergeet ik nooit meer.

Natuurlijk jammer dat het al voorbij is. Maar vind nog erger dat de maand december voorbij is. januari vind ik echt een maand van niets. Schaf maar meteen af en begin maar ergens halverwege februari

Klein beetje somber, jammer dat het weer voorbij is. Heb wel een top oud en nieuw gehad, maar het kon beter. Voor volgend jaar moet ik wel een ruimere stooklocatie zoeken, thuis te weinig ruimte om alle cakes veilig neer te zetten. Had ruim 20 losse cakes en 2 cakeboxen dus moest om de paar cakes weer opbouwen. Hierdoor ging het niet zoals ik wilde, het moest een showtje worden maar nu was het meer los schieten. Over de producten was ik wel tevreden, allemaal van goede kwaliteit.

Nu weer uitkijken naar de volgende jaarwisseling. :)

Nog steeds zin om te stoken en we hadden geen visite bezoek gepland staan en als ik dan hier lees dat mensen het verplichte visitebezoek noemen dan vraag ik mij af of je dan maar beter niet op visite kunt gaan :bonk:

Kijk toch met wat gemengde gevoelens terug. De middag en avond was super. S middags hele dag met carbid in de weer geweest en s avonds lekker de kleine cakes gestookt. Rond kwart voor 1 voor het eerst een show elektrisch geschoten. Vooral op het begin gingen er veel producten niet af, waar ik toch wel erg van baal achteraf. Ik denk dat ongeveer de helft elektronisch afging. Daarna door snelle improvisatie de rest van de cakes met een mooie opbouw gefakkeld. Het publiek was wel erg gecharmeerd van de show, ikzelf toch net iets minder.

Nu weer een jaar wachten en volgend jaar een mooiere show neerzetten!

Natuurlijk jammer dat het al voorbij is. Maar vind nog erger dat de maand december voorbij is. januari vind ik echt een maand van niets. Schaf maar meteen af en begin maar ergens halverwege februari

Ik vind de maand Januari ook niet echt iets waard zolang er geen winterweer komt ;p

Jammer dat het voorbij is, maar een super oud en nieuw gehad dit jaar. Ik kijk wel heel erg uit naar 2016 aangezien ik voor mijn doen grote dingen ga doen (hopelijk) afstuderen, daarna hopelijk een baan kunnen vinden, wellicht op mezelf gaan wonen, en ik wil een cursus doen naast me studie of misschien erna even kijken hoe het uitkomt. Ik stond dus ook op en had er zin in, al is die eerste dag dan toch wel even raar.

Altijd beetje belabberd na de mooiste dagen en maand v h jaar, de belevenis en de dag dat je het mag afhalen zijn altijd speciaal en dat maakt met de kerstdagen, serious request en de top 2000 het plaatje compleet. Die sfeer zijn we nu kwijt en nu moeten we weer wachten en kunnen we alvast weer wat plannen wat vw betreft. Maar ben tevreden een top oud en nieuw gehad en ondanks een paar omgevallen cakes zonder ongelukken gelukkig was al het vuurwerk super. En het weer was geweldig. Nu kunnen we weer ideeën opdoen en wat cakes of boxen scoren bij winkels die evt een freakactie gaan beginnen...

Tis altijd een ontzetten *** gevoel. gister was het nog december, een feestmaand, kerst oud en nieuw.... en nu is het januari en is alles weer heel ver weg. en dat terwijl het maar 1 dag verschil is.

Verder heb ik afgelopen oud en nieuw enorm genoten van me bestelde vuurwerk. echt top! de cruel traction was fenomenaal, de gewonnen hallucinator was ook erg goed en zo kan ik nog wel even doorgaan.

al met al kijk ik weer enorm uit naar september. om weer los te gaan en lijsten te maken.

Ben brak van vermoeidheid. Hienaast zoals altijd een apart, raar, moeilijk te beschrijven gevoel. Voor mij is het een paar dagen een soort flow, en alsof ik daar op 1 januari keihard uitgetrokken voel en weer meteen met de realiteit geconfronteerd wordt. Morgen weer werken en over 1,5 week toetsweek...

Kortom een k*tgevoel, maar terugdenken aan gisteren brengt wel een glimlach op m'n gezicht. Ook zeer tevreden video's e.d. aan het terugkijken en alweer aan het bedenken wat ik volgend jaar wil kopen, maar het vervelende en toch een beetje verdrietige gevoel overheerst wel, na 3 dagen en in het hoofd eigenlijk al veel langer volop met vuurwerk bezig te zijn geweest.

Herkennen jullie dit gevoel en hebben jullie nog tips?

Beter dan dit kan ik het niet omschrijven.
Wanneer het studeren/werken weer begint komt het bij mij over het algemeen weer goed, maar eerst toch nog even vuurwerk brak zijn.

Tja hoe voel ik me. Een kater dat t afgelopen is niet echt. Een kater dat ik weer een jaar moet wachten ook niet echt. Een kater heb ik wel dat er een meisje van 12 zwaargewond is geraakt door scherven van een brandblusser. Ik stond met mijn zoontje voor het huis. Totdat er ineens een hoop gespuit te horen was. Snel volgde er een gigantische rot klap van heb ik jou daar. Er kwamen andere jongens naar ons toegelopen en die vroegen zich ook al af wat er gebeurd was. Voelde me broekspijpen gewoon trillen tegen mijn been. Niemand wist wat er gebeurd was. Totdat je een meisje kei en keihard hoort schreeuwen en huilen van de pijn. Ik zeg er eerlijk bij dat ik haar op dit moment nog steeds hoor. Ik zie iemand rennen met dat meisje in de armen naar een huis toe. Ben zelf ook die kant op gerent. Misschien dat je iets kon doen op zo;n moment. We zijn gaan kijken of we iets konden vinden op die plek en er lag een stuk van een brandblusser helemaal ontzet. Zoals het er nu uitziet is er een scherf tegen haar knie gekomen. Resultaat een flinke vleeswond en de knieschijf gebroken. Dus dit was wel ff een domper van deze avond. Zo triest als je een jong meisje hoort schreeuwen van de pijn. Onschulige mensen die de dupe zijn van een stomme aktie. Zover ik het weet ligt ze nog in het ziekenhuis.

Pffff dit vergeet ik nooit meer.

Pff wat ontzettend heftig zeg! Kan me niet voorstellen hoe vervelend het moet zijn om zoiets mee te maken, laat staan voor dat meisje zelf en haar ouders.

Hoe kon die brandblusser eigenlijk ontploffen?

Fantastische oud en nieuw gehad, prachtig vuurwerk gezien en alles gevierd met de mensen van wie ik houd.

Voel me fantastisch en baal totaal niet dat het over is. Heb wel weer zin om projectjes te bedenken en mooie dingen te bestellen :D

Als 112 fotograaf ben ik een beetje teleurgesteld, er was zowat niks "groots" in de buurt deze Oud & Nieuw. Van de 8 meldingen die ik heb bezocht was er maar 1 waar je van "brand" kon spreken. De rest was klein/loos of gewoon niks. Maar het hield me wel uren bezig.

Qua vuurwerk heb ik dit jaar behoorlijk moeten inleveren, van 1050 naar 450 euro. Tevens moest ik het zonder mijn vader als stookmaatje doen (Hij is 20 februari afgelopen jaar overleden). Maar mijn zusje was een prima vervanger als stookmaatje, zij luisterde tenminste wel na me, waardoor ik toch een soort showtje kon geven. Niet zoveel mensen keken als afgelopen jaar, maar wel minstens 5 man en die vonden het allemaal mooi. Vuurwerk was verbazingwekkend beter dan ik dacht. Mooie effecten. Grappige was dat voor ik vanochtend de tijd had me vuurwerk op te halen, de gemeente dit al deed. Liet t staan omdat ik even nog "the day after foto's" wou maken. Maar goed wist toch niet hoe t werkt qua weggooien, want dat deed mijn pa altijd. Dus t was wel n voordeeltje. Qua in de omgeving was t om 12 uur verbazingwekkend rustig, pas rond 10 over 12 begon iedereen echt met knallen. Rond die tijd begonnen wij ook echt. Mooie cakes te zien. Alleen, ik heb me wel meerdere keren echt doodgeschrokken. Een shel is ZO mooi. maar als die in n woonwijk word afgestoken amper 100 meter van je verwijderd, terwijl je t niet verwacht, damn xD. Werd er ook gek van want ze bleven doorgaan tot half 5.

Qua mijn huisdieren was het heel apart. Mijn kat wou na buiten. Mijn hond daarintegen, ik kreeg hem niet eens de kamer uit, hij was als de dood. Maar bizar genoeg hield die zich staande qua z'n behoeften. Hij heeft maar 1x dit gedaan in huis, maar ja wat verwacht je.

Qua mensen was t soms leuk, mensen waren vrolijk. Maar naarmate de nacht vorderde merkte je wel dat mensen wat, anders gingen gedragen. Eerst bij n melding enorm hinderlijk gedrag van n groepje Marokkanen en vervolgens een paar Nederlandse jongeren die n bushokje sloopten. Helaas geen goede foto kunnen maken.

Familie blijft maart zeuren/zeiken over dat t geldverspilling is. Maar als ik zeg: Geld is er om de rekeningen te betalen en blij/gelukkig van te worden. Dat worden ze gelukkig stil.

Qua mijn lichaam. Verkouden met verstopte neus, enorme buikpijn en koppijn. Dat verziekte t wel allemaal.

En nu een dag verder, NA al dit. Goed, ik voel me tevreden/voldaan. Maar ga t wel weer missen.

Pff wat ontzettend heftig zeg! Kan me niet voorstellen hoe vervelend het moet zijn om zoiets mee te maken, laat staan voor dat meisje zelf en haar ouders.

Hoe kon die brandblusser eigenlijk ontploffen?

Ik heb echt totaal geen idee. Hoef t ook niet te weten. Erg zat dat dit is gebeurt door iemand zonder hersens en een onschuldig iemand gewond is geraakt.

Prachtig vuurwerk gehad, eigenlijk veelte veel vuurwerk, maar daar leer je weer van voor volgend jaar!

Ik voel me echt brak zonder een druppel gedronken te hebben.

Ik voel me raar! Heb echt een geweldig oud en nieuw gehad. Maar heb TE veel vuurwerk gezien en gehad. Ik en mijn stookmaat hadden gewoon TE veel, zoveel dat je moest haasten om alles op te kunnen krijgen. S ochtends om 10 uur begonnen met 2 volle dozen cat1. Dat wordt je echt wel beu na 1 uur tijd, toen maar gewoon weggeven. Toen dat halverwege de middag op was begonnen met thunderkings en klappers. Ook daar teveel van. Nou toen begon het donker te worden te schemeren, eerste siervuurwerk ging de lucht in. Om half 6 de show klaargezet en waren precies om 6 uur klaar mee, wel 100 cakes hadden we weggezet. Tot 7 uur waren mee bezig om een show weg te geven. Dat was prachtig!

Rest van de avond continu doorgestookt, eind van avond naar andere stooklocatie voor de jaarwisseling te vieren. Al met al wel 150 cakes afgestoken, 100 pijlen, 1000den knallers, 20 matten.

Heb nu echt een overdosis gekregen kwa vuurwerk, daar moet ik ff van bijkomen :D

Super oud en nieuw gehad. Was pas om 04:00 klaar met stoken haha. beste voor het laatst bewaard :).
Zijn er hier ook mensen die af en toe een eet/drink pauzentje doen en dan weer verder gaan stoken?

Of is het continue stoken?

Gemengde gevoelens. Enerzijds voldaan omdat ik weer kon stoken anderzijds ook weer niet. Ik ben toch tot de conclusie gekomen dat het niet alleen maar iets is voor 1 maand per jaar.

Edit: d.w.z. Het hele jaar met vuurwerk bezig zijn en alleen de 31ste stoken.

Heb echt de beste oud en nieuw gehad, we hebben echt ontiegelijk veel weggestookt. Waren met een groep of 3 bij elkaar, hadden echt bizar veel. Daarom is mijn gevoel ook wel wat minder ''down'' dan andere jaren, maar als ik nu aan gisteren terug denk kriebelt het toch weer ontiegelijk. Gister had ik alle cakes nog in de hand, keek ik er naar voor we gingen slapen, druk in de weer met doorlonten etc etc. Nu is het allemaal weer voorbij en begint de ergste maand van het jaar; januari. De hele kerstsfeer en gezellige december sfeer is voorbij, maar ach, over 364 dagen mogen we weer!!

Prima oud en nieuw beleefd , hoe ik er naar terug kijk . Heel simpel was precies goed (gegaan) .Had dit jaar niet zo veel vuurwerk als de jaren daar voor , maar dat mocht de pret zeker niet drukken . Hoe ik me voel , opgelucht . Niet in het kader van zo hehe het is voorbij . Nee van mij mag het zo weer oud en nieuw worden . Maar ik had me gewoon te veel druk gemaakt (nergens voor nodig uit eindelijk) . Daarom opgelucht .

Back
Bovenaan