Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Ik ben bang dat het vanavond niet door zal gaan vanwege de storm
Ik houd jullie op de hoogte hoe bij mij het weer is want ik woon 20 minuutjes rijden van Zeeland af en daar zal het weer wel hetzelfde zijn.
Tot nu toe ziet het er nog niet goed uit want het stormt hier flink.
ZEELAND - Een zware windhoos heeft in de nacht van vrijdag op zaterdag de tent van Staatscircus van Moskou-Holiday, die opgesteld staat in Zeeland, weggevaagd. Hierdoor zijn de voorstellingen die voor dit weekend gepland stonden afgelast. Volgens woordvoerder Marien Nass was de tent verankerd aan zware vrachtwagens, maar die zijn door de wind ook enkele meters verplaatst.
Stalen masten van de circustent zijn door de wind omgebogen. Toen de storm vat kreeg op de tent waren er nog twee mensen aanwezig. "Die hebben gelopen voor hun leven", aldus Nass. De voorstellingen die vandaag in het kader van de Halfvastenfeesten in de tent zouden plaatsvinden zijn afgelast. "We gaan proberen om een alternatief voor vanavond te regelen zodat de Hollandse Avond en het dancefeest toch door kunnen gaan. Hoe weet ik nu nog niet, maar er komt een tent te staan." Ook de circusvoorstelling van zondag gaat niet door. De organisatie probeert later in de week ook een nieuw alternatief te bieden voor de afgelaste circusvoorstellingen. (later meer) (foto: Thijs de Winter)
Bron: Kliknieuws.nl
Bij de reacties op dit bericht staat het volgende: AAN ALLE MENSEN DIE NAAR HET FEEST GAAN: VUURWERK EN HET FEEST GAAN GEWOON MOOI DOOR! koop nog snel je kaartjes voor vanavond op de betreffende verkooppunten!
Of dit betrouwbaar is weet ik niet. Als ik er nog meer over hoor zal ik het hier meteen posten
ZEELAND - ,,We zijn momenteel druk bezig om puin te ruimen en een goede oplossing te vinden voor de feesten van vanavond", aldus Marien Nass, woordvoerder van de Halfvastenfeesten in Zeeland. Daar waaide afgelopen nacht door de zware wind de tent van Staatscircus Moskou-Holiday om ver. ,,Nadat we ruimte gecreëerd hebben bekijken we of we daar een tent neer kunnen zetten.
We hopen daar zo snel mogelijk duidelijkheid over te kunnen geven, maar een oplossig komt er!" Ook de vooruitzichten voor de grote vuurwerkshow om 19.30 uur zien er goed uit. Nass: ,,De verwachting is dat de wind in de loop van de dag gaat liggen. Zo lang deze onder windkracht 5 blijft gaat de vuurwerkshow gewoon door." Houd Kliknieuws in de gaten voor het laatste nieuws over de Halfvastenfeesten. (foto's Johan Huisman)
Sorry jongens, het spijt me echt dat ik dit moet posten:
Halfvastenfeesten en optocht gaan door, vuurwerk afgelast
ZEELAND - De organisatie van de Halfvastenfeesten heeft met man en macht gewerkt om de stormschade te herstellen. Inmiddels is er een alternatieve tent geregeld, zodat de Hollandse Avond en het Dancefeest op zaterdagavond door kunnen gaan. Ook de traditionele Halfvastenoptocht en het aansluitende feest op zondag gaan door. De spectaculaire vuurwerkshow gaat definitief niet door. Vanwege het 40-jarig jubileum was een groots programma opgezet. Op vrijdagavond werd afgetrapt met het Schlagerfestival. Marien Nass van de organisatie: ,,Deze avond is naar volle tevredenheid verlopen. De ruim 2000 bezoekers zorgden voor een geweldige sfeer. Dit was voor ons ook een enorme stimulans om er zaterdag ook weer een knalfeest van te maken. En ondanks de storm gaat ons dat weer lukken.” De zaterdagavond is gedoopt tot de Nacht van Halfvasten met een keur aan artiesten in twee areas. Het Nederlandstalige deel is ingevuld met onder andere Jeroen van der Boom, René Schuurmans en De 3J’s. Afgelopen week werden hier nog twee acts aan toegevoegd: Helemaal Hollands en Stef Ekkel. In een tweede feesttent draaien dj’s als Sidney Samson, Skitzofrenix en Gregor Salto. Er zijn nog enkele kaarten verkrijgbaar. De kaarten aan de kassa kosten 15 euro per stuk. Bij de 30 voorverkoopadressen in de regio betaalt men 10 euro per kaartje. Kijk op www.wintertjes.nl of www.party-crew.info voor de line-up van zaterdag en de voorverkoopadressen. Op zondag zijn de optocht en aansluitend het feest met Topformatie Tilt gratis toegankelijk. Het festivalterrein bevindt zich aan de Peelweg/Reekseweg in Zeeland.
eerst zeggen ze dat wel doorgaat nu ineens niet? uhm beetje appart maarja
helaas dat niet door gaat vindt wel jammer.. maarja het weer zit ook niet echt mee .. dus heb alle respect voor de organisator(en) de keuze
Er staat nu eigenlijk bijna geen wind hier meer dus het zal in Zeeland ook wel minder zijn.
Ik wil misschien eigenlijk nog even er langs rijden maar ben bang dat het weinig zin heeft.
EDIT:
Ik heb net voor de zekerheid gebelt en het gaat niet door.