Op nummer 1 staat voor mij de Monster Ride. Dit was het eerste artikel dat ik aanstak en de toon was meteen gezet. Ongekend grote boeketten en de burst is ook heel erg goed. De blinkers blijven mooi hangen en in combinatie met het goud is het gewoon erg geslaagd.
Op nummer 2 staat nog een budgettopper en ook deze cake dit jaar voor het eerst in de collectie gehad, namelijk de Heavy Legend 16 sh. Dit is echt kwaliteit, klein kaliber, maar wat een uitwerkingen. Ik vond de sierboeketten met witte blinkers en blauwe lichtkogels erg groot en bleven lang branden. De salutes zijn ook goed en maken deze geweldige cake helemaal af. Het tempo is al goed, maar met 2 tegelijk was dit een feestje en iedereen was versteld dat het uit zo'n klein stukje vuurwerk kwam en al helemaal voor die prijs.
Eervolle vermelding gaat dit jaar naar de Concerto Rosso van Wolff. Ik vind dit één van de beste fluitcakes. Erg schelle fluit die gecombineerd met een mooie staart erg hoog de lucht in schiet. De burst in combinatie met het boeketje maakt hem helemaal af. Al jaren een topper en hoop dat we er nog velen jaren van kunnen en mogen genieten.