Burgers houden jongen aan voor opblazen prullenbak

Babiloot

VWC lid
Kampen – Woensdagmiddag hebben burgers die getuigen waren van het opblazen van een prullenbak een 16-jarige jongen uit Kampen aangehouden en overgedragen aan de politie. Het incident vond plaats op de St. Nicolaasdijk in Kampen. De politie werd gebeld maar er werd ook direct door de melders actie ondernomen om de jongen te achterhalen.

Na zijn daad reed de verdachte op zijn fiets weg. Er was een goed signalement van de verdachte en er was iemand achter hem aan gegaan. Op het Meeuwenplein werd de jongen aangehouden en kort daarna overgedragen aan de politie. Omdat de jongen minderjarig is wordt hij overgedragen aan bureau Halt.

Bron: https://112vdg.nl/2017/12/28/burgers-houden-jongen-aan-opblazen-prullenbak/

Hard aanpakken en aan de schandpaal nagelen als voorbeeld voor anderen om het niet te doen, zo'n asociale actie.

Mocht ik zoiets zien gebeuren film ik diegene en pleur hem zo op FB of twitter met gezicht en al.
Maar tja, utopie van mij he...

Mooi om te zien dat ie gepakt is, die zal dat hopelijk nooit weer doen.

Weg met bureau halt... gewoon een flinke boete en schade laten vergoeden, dan leren ze het eens een keer...

Ja en nee. Prullenbak moet worden vergoed en boete kan dan ook omgezet worden in een taakstraf. Laat staan prullenbak en boete is samen 1000 euro dan laat hem maar 100 uur werken. Anders zijn de ouders de dupe en dat vind ik dan weer te ver gaan.

Ja en nee. Prullenbak moet worden vergoed en boete kan dan ook omgezet worden in een taakstraf. Laat staan prullenbak en boete is samen 1000 euro dan laat hem maar 100 uur werken. Anders zijn de ouders de dupe en dat vind ik dan weer te ver gaan.

???? euhhhhh????? ouders zijn verantwoordelijk totdat het kind 21 is, toch?

Laat ze maar bloeden... misschien letten ze daarna wat beter op hun kroost?

Dit is echt gelul. ..hoe wil jij als ouder alles in de gaten houden wat je kind doet?
En daarbij..hoe goed je opvoeding ook is,zodra je met de verkeerde mensen om gaat gebeuren zulke dingen uiteindelijk ook gewoon.

Dit is echt gelul. ..hoe wil jij als ouder alles in de gaten houden wat je kind doet?
En daarbij..hoe goed je opvoeding ook is,zodra je met de verkeerde mensen om gaat gebeuren zulke dingen uiteindelijk ook gewoon.

Jij VINDT dat gelul....dat is wat anders...

Makkelijk excuus om ze alles maar te laten doen. "ja dat wist ik niet hoor".

Naar mijn mening een heel groot deel van de oorzaak van het probleem wat langzaam groter word in Nederland. Ouders hebben het veel te druk met zichzelf en zouden eigenlijk helemaal geen kinderen moeten hebben.

Ik begrijp dat jij dus als een schaduw mee loopt met je kinderen?
Zo niet,kun je dus ook never nooit weten wat ze allemaal uitspoken.

Ik begrijp dat jij dus als een schaduw mee loopt met je kinderen?
Zo niet,kun je dus ook never nooit weten wat ze allemaal uitspoken.

Wij heb het veel te druk met onszelf en ons leventje voor kinderen en bovendien zitten we ook niet te wachten op koters. Vandaar dat wij ze heel bewust niet genomen hebben.

Reden twee is: In wat voor wereld zet ik een kind neer? Onze tijd zal het nog wel duren, maar wil ik iemand op deze aarde zetten die hier minimaal 70 jaar moet doorbrengen? Ik wil niet weten hoe de wereld er over 50 jaar uit ziet :shocked:

En daarbuiten zijn wij op een ultieme manier milieubewust bezig.

Er is maar 1 ding het allerslechtst voor moeder aarde volgens Midas Dekkers: de mens.
En dus zouden we wat minder moeten fokken. Wij helpen daar graag aan mee, alhoewel we wel gewoon blijven oefenen met de bewegingen van het kindertjes maken natuurlijk :wink:

Lijkt wel dat je een hekel aan kinderen hebt en de ouders de schuld van alles geeft van alle ellende in de wereld. Het is zo makkelijk praten wanneer je geen kinderen hebt. Ik ben van mening dat het kind zelf voor de schade moet opdraaien en dat kan heel goed met een ONBETAALDE baantje dat TAAKSTRAF heet.

Ja en als ouders een te strenge opvoeding geven oftewel hun kind 24/7 in de gaten houden is het weer slecht en wordt bureau jeugdzorg ingeschakeld vanwege een depressieve kind. Niet ieder kind is hetzelfde en vooral niet 16 jarige pubers.

Voor de rest is dit een goede actie geweest van de burgers. De vernielde prullenbak zelf laten betalen en anders de uren berekenen en laten werken!

Met die gedachtegang van je ben je nou ook niet bepaald een aanwinst voor moeder aarde he. Het zijn kids en kids doen soms domme dingen, krijgen een gepaste straf en leren er hopelijk van. Iedereen heeft wel wat gedaan als kind waar de ouders niet echt blij mee waren. Ben niet zo van al vooroordeeltjes.
Wij heb het veel te druk met onszelf en ons leventje voor kinderen en bovendien zitten we ook niet te wachten op koters. Vandaar dat wij ze heel bewust niet genomen hebben.

Reden twee is: In wat voor wereld zet ik een kind neer? Onze tijd zal het nog wel duren, maar wil ik iemand op deze aarde zetten die hier minimaal 70 jaar moet doorbrengen? Ik wil niet weten hoe de wereld er over 50 jaar uit ziet :shocked:

En daarbuiten zijn wij op een ultieme manier milieubewust bezig.

Er is maar 1 ding het allerslechtst voor moeder aarde volgens Midas Dekkers: de mens.
En dus zouden we wat minder moeten fokken. Wij helpen daar graag aan mee, alhoewel we wel gewoon blijven oefenen met de bewegingen van het kindertjes maken natuurlijk :wink:

Met een taakstraf leren ze het echt niet af, laat ze maar werken tot de boete en schade afbetaald is, dan leren ze het heel gauw af. De ouders ook niet aansprakelijk stellen want dan straf je hun ook af terwijl hun het niet gedaan hebben.

Lijkt wel dat je een hekel aan kinderen hebt en de ouders de schuld van alles geeft van alle ellende in de wereld. Het is zo makkelijk praten wanneer je geen kinderen hebt. Ik ben van mening dat het kind zelf voor de schade moet opdraaien en dat kan heel goed met een ONBETAALDE baantje dat TAAKSTRAF heet.

Nee ik heb een hekel aan de OUDERS van kinderen die ze niet opvoeden/ onder controle hebben.

De taakstraf mag toch inmiddels wel bewezen zijn dat dat niet werkt? Ik heb ooit ook een taakstraf moeten doen, wat een lachertje was dat zeg.

Ja en als ouders een te strenge opvoeding geven oftewel hun kind 24/7 in de gaten houden is het weer slecht en wordt bureau jeugdzorg ingeschakeld vanwege een depressieve kind. Niet ieder kind is hetzelfde en vooral niet 16 jarige pubers.

Voor de rest is dit een goede actie geweest van de burgers. De vernielde prullenbak zelf laten betalen en anders de uren berekenen en laten werken!

Dit soort gedachten veroorzaakt deze situaties juist.

te strenge opvoeding? depressief kind? ga toch weg, naar mijn mening zijn dat uitvluchten van de ouders om maar goed te praten dat ze de kinderen niet onder controle hebben.

Back
Bovenaan