Treinen in Amsterdam bekogeld met zwaar vuurwerk

Richardus

VWC lid
In Amsterdam en Den Bosch zijn gisteravond rijdende treinen bekogeld met zwaar vuurwerk. Een van de treinen is daarbij geraakt. De machinist is zo geschrokken dat hij zijn rit niet kon vervolgen.

ProRail noemt het "een volkomen idiote actie", die tot gevaarlijke situaties had kunnen leiden. "De machinist waakt over de veiligheid van de passagiers. Als hij zo schrikt dat hij een sein mist, kan dat ongelukken veroorzaken", zegt een woordvoerder van de spoorbeheerder.

Het vuurwerk werd gegooid in de buurt van het Westerpark. Het is niet duidelijk om welk soort vuurwerk het gaat. "Maar machinisten zijn heel wat gewend. Dus als hij hier zo van schrikt, dan moet het wel zwaar zijn geweest", zegt ProRail. De trein en het spoor raakten voor zover bekend niet beschadigd.

Volgens ProRail heeft de politie naar de vuurwerkgooiers gezocht, maar zijn ze niet gevonden. De spoorbeheerder overweegt aangifte te doen.

In Den Bosch gooiden jongeren met zwaar vuurwerk naar treinen vanaf het perron van station 's-Hertogenbosch Oost, meldt ProRail.

https://nos.nl/artikel/2209249-treinen-in-amsterdam-bekogeld-met-zwaar-vuurwerk.html

Laatst bewerkt:
Beginnen zij het nu te snappen waarom ook hier lui tegen illegaal knalvuurwerk zijn geworden/worden? Zij die het hypocriet vinden dat we daarnaast wel 25+kg consu in huis hebben? Dit is het type gedrag wat de maatschappij en overheid tegen vuurwerk in het algemeen keert! Dit is puur terrorisme! Kon men normaal met c6 en delova's omgaan binnen toegestane tijden, geen probleem, helemaal voor! Maar er wonen in dit land een club randdebielen waar de knal een soort vernielzuchtige wetteloze oerdrift in losmaakt. Dat soort Neanderthaler mag het niet in handen krijgen! Want de naïeve simpele ongeinformeerde leek scheert alles over één kam en dat verandert niet, zeker niet met de verrotte media in deze wereld! Je kunt er gewoon vantevoren niet van op aan dat wie dan ook met nitraten en zwaarder er nornaal mee omgaat; moet het dus eerst fout gaan voor ze inbeslagnemen en ondertusssen het imago van vuurwerk kapot is? Ja, ik ben ook voor een andere aanpak en gun ieder verantwoordelijk persoon zn knallol incl mezelf. Maar in dit land wil men straffen toch harder? Waar dit soort lui niet gepakt worden en zelfs executioners bij basisscholen vrij rond blijven lopen? Werkt niet! En het gedrag van die untermensch verandert ook niet! Die gaan volgende keer gewoon door. De goeien lijden weer onder n klein groepje idioten. Probeer ze er maar op aan te spreken en van gedachten te doen veranderen. Tot die tijd zul je de reactie van de maatschappij zien dat het spul in de hele breeedte wordt verdoemd, oooook voor de goeien. En ja, wat dat dan weer gaat doen...wat een dik probleem hebben we hier met die achterlijke idioten jongens, gadverdamme.

/rant off

Laatst bewerkt:
je zegt het zelf al....randdebielen, niks met vuurwerk of illigaal vuurwerk te maken dit, is er geen "illigaal" vuurwerk dan richten ze wel een legale sierpot op de trein en dan heeft het anti vuurwerk kamp net zo goed een punt voor een verbod!!! en is er helemaal geen vuurwerk meer dan gooien ze bakstenen etc etc

Het illigale vuurwerk is toch al redelijk aan banden gelegd, de echt grote handelaren zijn al gestopt, gepakt of gestopt met het zwaardere knalspul en doen vaak alleen nog blokken, de webshops en het online bestellen worden ook al aangepakt, ik hoor hier amper nog harde knallen.
fora waar illigaal vuurwerk word besproken of verhandeld halen ze uit de lucht.

Maar de discussie over een vuurwerk verbod zal altijd blijven doorgaan ook al is er geen "illigaal" vuurwerk meer, er zullen altijd nog veel gewonden blijven vallen door onjuist gebruik en (dronken ) debielen aangezien de meeste gewonden nu ook al vallen door legaal vuuurwerk en de overlast blijft ook gewoon bestaan voor een bepaalde groep mensen ook al is het 100% legaal.

En daar spreekt men ook schande van, als dat rond voetbal gebeurt of van een viaduct af op auto's.

Hier gaat het om illegaal knalvuurwerk. Punt. Dat is niet goed voor het imago van vuurwerk in het algemeen. Punt uit.

randdebielen die vernielen en/of niet goed om kunnen gaan met vuurwerk in het algemeen zijn niet goed voor het imago van vuurwerk,
Punt Uit.

denk je nou echt dat de discussie over een verbod stopt als er geen "illigaal" vuurwerk meer is?
keep on dreaming

En daar spreekt men ook schande van, als dat rond voetbal gebeurt of van een viaduct af op auto's.

Hier gaat het om illegaal knalvuurwerk. Punt. Dat is niet goed voor het imago van vuurwerk in het algemeen. Punt uit.

Je legt mij woorden in de mond die ik niet heb geuit :bye: Ik vrees sws geen totaalverbod.

1e deel van je post met je eens.

Beginnen zij het nu te snappen waarom ook hier lui tegen illegaal knalvuurwerk zijn geworden/worden? Zij die het hypocriet vinden dat we daarnaast wel 25+kg consu in huis hebben?

Die moraalverhaaltjes bij elk bericht over illegaal vuurwerk vind ik gewoon irritant worden. "Goed dat ze gepakt zijn", "slecht voor onze hobby" etc. Oordelen over iemand die met 300 kg aan blokken gepakt word terwijl je eind van het jaar zelf wel +200 kg consument opslaat is dan zeker hypocriet.
Wat is het nut ervan? Wil je een veer in je reet omdat je zo goed weet wat goed is voor onze hobby? Wil je reacties uitlokken van mensen die er anders over denken en een eindeloze discussie voeren?
De 2 kampen blijven toch wel bestaan en ieder persoon moet zelf tot inkeer komen. Volgens mij weten we het hier nu wel en hoeft er niet onder elke bericht op gehamerd te worden. De gene die we echt zouden willen overtuigen lezen onze berichten toch niet en zelfs als je ze bereikt interesseert het ze geen hol.
Je punt over gedrag klopt inderdaad. Dat is een maatschappelijk probleem dat los staat van de jaarwisseling en illegaal vuurwerk. De grap is dat die daders altijd wegkomen met fopstrafjes terwijl je als terrorist behandeld word als je met wat dik vuurwerk gepakt word. Toch is het zeker goed dat dat zware spul van de straat verdwijnt zodat die paupers het niet in handen krijgen. Er is tegenwoordig helaas te makkelijk en te massaal aan te komen.

randdebielen die vernielen en/of niet goed om kunnen gaan met vuurwerk in het algemeen zijn niet goed voor het imago van vuurwerk,
Punt Uit.

denk je nou echt dat de discussie over een verbod stopt als er geen "illigaal" vuurwerk meer is?
keep on dreaming

Dit soort incidenten zullen er misschien nog zijn maar kinderen (16 T/m 13) die niet meer met illegaal vuurwerk rondlopen zoals nu omdat het makkelijk t bestellen is via internet zou al heel wat schelen in overlast.

Punt Uit.

keep on dreaming

Je moet het niet omdraaien. Het helpt in ieder geval niet om de vuurwerktraditie te behouden.

Die moraalverhaaltjes bij elk bericht over illegaal vuurwerk vind ik gewoon irritant worden. "Goed dat ze gepakt zijn", "slecht voor onze hobby" etc. Oordelen over iemand die met 300 kg aan blokken gepakt word terwijl je eind van het jaar zelf wel +200 kg consument opslaat is dan zeker hypocriet.
Wat is het nut ervan? Wil je een veer in je reet omdat je zo goed weet wat goed is voor onze hobby?
Lees mn rant nog eens, want dat heb je niet volledig en anders niet goed gedaan. Ook jij legt me vervolgens woorden en meningen in de mond die ik niet heb geuit.

Fyi; ik ben voor het Zwitserse model (van voorheen, meen dat het is aangepast): gewoon alles te koop maar vanaf bepaald punt enkel na cursus. Misbruik dan heel erg zwaar beatraffen.

Lees mn rant nog eens, want dat heb je niet volledig en anders niet goed gedaan. Ook jij legt me vervolgens woorden en meningen in de mond die ik niet heb geuit.

Fyi; ik ben voor het Zwitserse model (van voorheen, meen dat het is aangepast): gewoon alles te koop maar vanaf bepaald punt enkel na cursus. Misbruik dan heel erg zwaar beatraffen.

Staat er 'Richardus zegt'? Ik leg je niks in de mond maar ik vind bepaald commentaar hier op het forum ärgerlich. Daar heb ik kritiek op. Niet op jou rant.

Zwitsers of Duits model zou top zijn voor ons.

Vind het maar een raar verhaal. Met wat voor soort vuurwerk kan je op een rijdende trein gooien en laten afgaan? Zulke dingen doen projectielen alleen.

Back
Bovenaan