Zena Megastore Maaseik

Voor zover ik me in heb kunnen lezen was dit al een buitenkansje voor de vuurwerkwinkels in België door een maas in de wet om P1 klasse vuurwerk te kunnen verkopen. Het heeft nog lang geduurd gezien iedereen wist dat dit een tijdelijk iets zou zijn. Ik ben benieuwd wat ze straks met de restvoorraad gaan doen.

Voorlopig word p1 nog steeds in Baarle en Olen verkocht.
Het lijkt er op dat het eerder een lokaal probleem is in Maaseik.
Zena en ander winkels die een vergunning hebben om p1 te mogen opslaan/verkopen voldoen
aan alle regels.

Voorlopig word p1 nog steeds in Baarle en Olen verkocht.
Het lijkt er op dat het eerder een lokaal probleem is in Maaseik.
Zena en ander winkels die een vergunning hebben om p1 te mogen opslaan/verkopen voldoen
aan alle regels.

Dat dacht ik ook al, anders was het wel in heel belgie gelijktijdig verboden

Ik heb contact gehad met Zena over wat er is nu is met P1 en of het nu al weer verboden is geworden,en dit is het antwoord kreeg ik terug vanmiddag via de mail:

Het probleem is niet dat P1 verkocht mag worden, maar het probleem ligt hem bij het opslaan.
Er zijn momenteel hevige discussies aan de gang tussen de verschillende vuurwerkfederatie en de overheid aangezien de P1 producten die we momenteel verkopen, niet meer gevaar opleveren dan de knallers/matten die we voorgaande jaren verkocht hebben.
Aangezien P1 wordt aanschouwd als technisch vuurwerk en er in een vergunning specifiek de opslag van technisch vuurwerk in vermeld moet staan, is het zo dat heel veel winkels dit niet hebben en daardoor niet mogen opslaan.
Terwijl het wel vrij verkocht mag worden.

Dat is dus momenteel het probleem waar het omgaat in Belgie.
Men moet of de bunkers aan gaan passen incl de vergunningen,of men kan hopelijk enkel de vergunning tekstueel aan laten passen zodat dit papieren probleem verholpen word.

Dat ze hier wat eerder mee waren gekomen... Net vervangers uitgezocht voor spullen die niet geleverd worden en dan komt Zena aanzetten met een pagina vol Funke :p

jammer dat de funkeweide blau er niet bij zit in de collectie.voor de rest topspul.
had me een ritje Bottrop bespaard grrrr.bijn a alle potten in Bottrop besteld.

Inderdaad,ik zal er dan ook weer bij zijn,ben benieuwd of men deze editie ook groter gaat qua shells.
Ik geef toe mits goed gedaan kan je met 5 inch al iets heel leuks doen,maar groter is altijd beter :D

26055620_1911605638869464_641537827465232403_n.png

!!OPEN VANDAAG!!! Laatste dag om vuurwerk in te kopen! Al onze Zena winkels zijn vandaag open tot 17u!

Back
Bovenaan