Moeder levert illegaal vuurwerk in bij politie.

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
VELP - Een moeder uit Velp heeft donderdag een grote zak met illegaal vuurwerk ingeleverd bij de politie. De zak bevatte onder meer 23 zeer gevaarlijke Cobra's.

Van wie de zak met 1380 gram vuurwerk afkomstig is weet de Velpse niet. Ze verdenkt één van haar gezinsleden, meldt de politie Velp op de facebookpagina.

Vorige week woensdag vond de politie bij een inval in een bovenwoning aan de Klarendalseweg een hoeveelheid van 100 kilogram vuurwerk. Een melding van het afsteken van illegaal vuurwerk op het Velpse landgoed Biljoen leidde tot de vondst in Arnhem. Ook zou het onder meer gaan om knalvuurwerk van het type Cobra. Of de partij die vandaag door de moeder is aangetroffen in verband staat met het Arnhemse vuurwerk is onduidelijk.

Handgranaat
Een politiewoordvoerder waarschuwde vorige week voor de explosieve kracht van de Cobra die volgens hem te vergelijken is met die van een handgranaat. De Velpse politie meldt op social media dat de Cobra gevaarlijk is vanwege het hypergevoelige flitskruit dat erin is verwerkt. Dit kruit is gevoelig voor schokken, vocht en statische elektriciteit, aldus de politie.

https://www.gelderlander.nl/arnhem-e-o/moeder-levert-illegaal-vuurwerk-in-bij-politie~a1d578c3/

23 x een cobra 6 is al meer dan 1000 gram netto kruitgewicht, dus wordt er nu opeens het netto gewicht genoteerd ipv tig kilo bruto ?

Bla bla bla bla.......

Vuurwerk GAAT NIET VANZELF af! Kan hier erg slecht tegen! :bonk:

Ik kan me nog een verhaal herinneren van een handelaar op tv (jaren geleden). Hij vertelde toen dat zijn atomic 6 zomaar begon te knetteren en daarna knalde. Een erg bijzonder verhaal vond ik dat toen. Nog steeds worden dit soort verhalen opgehangen om de mensen bang te maken. Zoals je al aangeeft vuurwerk ontploft niet zomaar!

Weet niet of je wel eens een karton c6 hebt gezien,maar op dat karton staat in iedergeval wel een waarschuwing voor 'schokken'
Heb eens zo'n karton gezien.
Ik kan me nog een verhaal herinneren van een handelaar op tv (jaren geleden). Hij vertelde toen dat zijn atomic 6 zomaar begon te knetteren en daarna knalde. Een erg bijzonder verhaal vond ik dat toen. Nog steeds worden dit soort verhalen opgehangen om de mensen bang te maken. Zoals je al aangeeft vuurwerk ontploft niet zomaar!

Oh wat erg, mijn moeder wilde het vroeger ook eens doen, heel mijn kamer stond vol dozen, was ook echt gevaarlijk achteraf als je er aan terug denkt, maar mijn vader heeft het kunnen verkomen, het jaar erop hadden we een garage in belgie waar we het konden opslaan, nu ik zelf weer kids heb houden we het bij het nederlandse spul, dat is ook mooi, misschien nog wel mooier af en toe.

Weet niet of je wel eens een karton c6 hebt gezien,maar op dat karton staat in iedergeval wel een waarschuwing voor 'schokken'
Heb eens zo'n karton gezien.

heb jij wel eens gezien hoe ze vuurwerk in en uit laden uit de zeecontainers , dan waren er al veel ongelukken als ze niet tegen schokken kunnen
klets

anwege het hypergevoelige flitskruit dat erin is verwerkt. Dit kruit is gevoelig voor schokken, vocht en statische elektriciteit, aldus de politie.

Tevens zit deze compositie ook in alle legale cakes, vuurpijlen en single shots. LEVENSGEVAARLIJK!!!! Alleen al door het losknippen van die vervelende rotkooien die ze er omheen doen kan de boel spontaan ontploffen en vaag je zo een hele wijk weg! pffffff.....

Flitspoeder ontploft niet spontaan godverdomme. De Nederlandse politie doet altijd net alsof flitspoeder het broertje van nitroglycerine is en dit is totale bullshit. Ze liegen gewoon, fucking letterlijk liegen!

Tevens zit deze compositie ook in alle legale cakes, vuurpijlen en single shots. LEVENSGEVAARLIJK!!!! Alleen al door het losknippen van die vervelende rotkooien die ze er omheen doen kan de boel spontaan ontploffen en vaag je zo een hele wijk weg! pffffff.....

Flitspoeder ontploft niet spontaan godverdomme. De Nederlandse politie doet altijd net alsof flitspoeder het broertje van nitroglycerine is en dit is totale bullshit. Ze liegen gewoon, fucking letterlijk liegen!

Uh sinds wanneer zit er german in legale cakes? Is toch gewoon zilver flash?

Vuurwerk kan door schokken af gaan maar dan moet het wel heel extreem zijn om genoeg frictie te veroorzaken. Er worden immers ook salute shells vol met flash afgevuurd vanuit een mortier en die gaan ook niet spontaan af en dat zijn nogal wat G-krachten.

Was het niet een bigboy waar op staat dat je hem moet schudden voor het aansteken? Dit om de knal te bevorderen of iets dergelijks.

Blijkbaar is het erg moeilijk om gewoon normaal te doen tegen elkaar. Topic gaat dicht berichten worden verwijderd en er word nog even intern overlegd over de gevolgen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan