Eurostar Fireworks

Hallo allemaal,

Het word intussen hoogtijd om mijzelf eens voor te stellen, aangezien de discussie over een nieuw importeur al een tijdje gaande is.

Onder de merk naam Eurostar Fireworks importeren wij consumenten vuurwerk naar Nederland.
De voorbereidingen in de aanloop voor het importeren van vuurwerk zijn omstreeks september 2016 al gestart, maar voordat je als ondernemer, compleet nieuw in deze branch ( maar niet zonder kennis ) daadwerkelijk van start kunt gaan zijn er gewoon heel veel voorbereidingen denk hierbij aan, vergunnigen en certificeringen die je nodig hebt voordat je uiteindelijk de buitenwereld bekend kunt gaan maken dat er een nieuwe speler in het veld staat.

Eurostar Fireworks staat geheel op zich zelf en is geen partner onderneming van een andere grote vuurwerkimporteur, wij beschikken zelf over de mogelijk heden voor de kwaliteit controles van onze producten in China, het mogen toepassen van de gaas-verpakking en natuurlijk werken we met een betrouwbare organisatie samen die de CE, en type keuringen voor ons uitvoert. en natuurlijk hebben wij de kennis in huis om onze producten zelf te kunnen ontwerpen.

Het idee voor het opstarten van een onderneming in de vuurwerk branch is eigenlijk ontstaan door mijn grote passie voor vuurwerk zelf. Niet allen het zelf mogen afsteken van het vuurwerk op 31 december maar ook de sfeer die vuurwerk met zich mee brengt.
In deze opzet kan ik als ondernemer mij van A tot Z uitteven met vuurwerk, van het ontwerp op kantoor tot het zien van de resultaten in real live in China, wellicht een droom baan voor velen onder ons.... (echter worden alleen altijd de leuke kanten van het vak belicht :-) )

De doelstelling die ik heb met Eurostar Fireworks is het op de markt brengen van kwalitatief hoogwaardig vuurwerk, dit moet je interpeteren als vuurwerk dat constructief hoogwaardig van kwaliteit is, denk hierbij aan heldere kleuren, leuke en bijzondere effecten maar natuurlijk ook een goede dekking van je effect wanneer deze geschoten wordt. Met deze gedachten is er daarom ook gekozen om alle artikelen uit te voeren in Cakes met een diameter van 30MM en een juiste hoeveelheid lading om dit alles goed tot zijn recht te laten komen.
We proberen onze producten zo perfect mogelijk te maken, en na afloop van het seizoen onze producten te evalueren en waar nodig kleine wijzigingen door te voeren, en natuurlijk niet te vergeten dat we ons best doen om ieder jaar een aantal nieuwe artikelen te ontwerpen en uit te brengen op de markt.

ik hoop dat ik op deze manier wat meer duidelijkheid naar boven breng over Eurostar Fireworks,
mochten er vragen, suggesties of opmerkingen zijn hoor ik dat natuurlijk graag van jullie.

Groeten
Remon

Inderdaad, klinkt erg positief. Ben zeer benieuwd wat het allemaal gaat brengen. Ontzettend veel succes en plezier.

De producten van Eurostar die ik tot dusver heb gezien zien er smakelijk uit, mijn complimenten!

Het zal een flinke klus zijn om als nieuwe speler op de markt een goed plekje te veroveren maar ik hoop van harte dat het zal lukken, ik wens jullie alle succes!

ik ben winkelier en heb wel interesse.
Wat mij stoort is alleen het feit dat jullie zeggen dat het te laat is voor een demo.
Ik als winkelier wil toch eerst de producten live zien voordat ze de winkel in gaan.
Gezien het relatief weinig producten die jullie hebben is dit allemaal onder een melding te schieten.
Een melding melden bij de provincie moet uiterlijk 14 dagen voor het evenement bij de provincie binnen zijn.
Dus tijd genoeg dacht ik zo.
Of zit er een addertje onder het gras om de producten bijvoorbaat niet te laten zien?

Eurostar Fireworks gaat ook verkocht worden bij Zena belgie heb ik uit betrouwbare bron vernomen :)

Als alles klopt en de chinese er geen potje van hebben gemaakt, is dit eigenlijk gewoon Funke 2.0. Eurostar komt namelijk uit dezelfde fabriek, waar de allereerste Funke batch uitkwam en ook de befaamde tears from hell. Dus ben erg benieuwd naar dit merk.

Eurostar Fireworks gaat ook verkocht worden bij Zena belgie heb ik uit betrouwbare bron vernomen :)

Als alles klopt en de chinese er geen potje van hebben gemaakt, is dit eigenlijk gewoon Funke 2.0. Eurostar komt namelijk uit dezelfde fabriek, waar de allereerste Funke batch uitkwam en ook de befaamde tears from hell. Dus ben erg benieuwd naar dit merk.

Hoe kom je aan deze informatie?
Het is namelijk wel erg stil rondom Eurostar, ook naar de winkeliers toe.
Niks om je zorgen over te maken denk ik maar wel opvallend dat jij dit weet te vertellen.

Het is namelijk wel erg stil rondom Eurostar, ook naar de winkeliers toe.

Valt mee, ik weet ook dat de winkeliers de artikelen voor de demo ook op tijd geleverd krijgen. Verder is deze importeur op het forum niet echt aanwezig, maar dat zijn er dit jaar meer niet in vergelijking met vorig jaar.

Klinkt als goed nieuws! Ik geloof op 1 of andere manier wel dat ze kwaliteit gaan leveren.

Ik vind trouwens de aanvallende houding van sommige leden naar deze nieuwe importeur echt verbazingwekkend. Geef ze eens een kans om te ontwikkelen.. Niet iedereen is in staat om gelijk een demo te schieten. Ik ben ieder geval blij met een importeur die voor kwaliteit gaat in plaats van enkel voor het geld en voor de rest meuk verkopen, daar hebben we er al genoeg van. Ook niet elke importeur is actief op fora, eigenlijk bijna geen een importeur. Dat actief zijn vanuit een importeur op fora is een gift en een vloek tegelijk, dat hebben sommige wel ervaren ( zoals Rubro ).

De filmpjes zijn in ieder geval veelbelovend en ik geloof ook dat er voor kwaliteit word gekozen. Volgens mij zit hier ook echt een liefhebber achter.

Ik heb zelf 2 cakes gekocht om te proberen en voeg daar misschien de Spinning UFO nog aan toe. Op papier een geweldige cake maar iets teveel geld om te gokken.

De kritiek op de namen kan ik me wel in vinden maar dat is volgend jaar makkelijk aan te passen. Gewoon in januari, als iedereen enthousiast is, een prijsvraag uitschrijven om nieuwe namen te bedenken ;)

Hopelijk zaterdag te zien om een demo :D als het allemaal optijd binnen is om te kunnen schieten!
Ben erg nieuwsgierig naar een aantal producten, de prijzen zijn fors! hopelijk zijn ze het waard :D

Hopelijk zaterdag te zien om een demo :D als het allemaal optijd binnen is om te kunnen schieten!
Ben erg nieuwsgierig naar een aantal producten, de prijzen zijn fors! hopelijk zijn ze het waard :D
Waar heb jij die forse prijzen gezien?
Zonder korting zijn ze al niet heel duur.

Voor de gevoerde prijzen zal ik geen 1 vd producten aanschaffen, hoe goed ze ook zijn. Er is simpelweg een hoop mooi vuurwerk op de markt voor hele aantrekkelijke prijzen en ook ik kan me geld maar 1x uitgeven.

Klopt, maar op de een of andere manier trekt een product mij dan niet of juist wel aan. Wanneer ik een label spuuglelijk vind dan kijk ik al vaak niet meer verder. Noem mij maar raar. :P haha

Een doorsnee consument kijkt tijdens de losse verkoopdagen vaak naar grootte, labels en naam. De liefhebber zal films erbij zoeken en er achter komen dat de producten zonder een mooi label geweldig kunnen zijn maar tijdens de losse verkoop zal dit echt niet verkopen.

Back
Bovenaan