Meppeler (17) aangehouden met 40 kilo illegaal vuurwerk

De cobra 8 die er lag was een dummy net zoals meerdere grote knallers :) het grote spul wat wel echt was werd van zelf sprekend net zoals alles alleen op oud en nieuw afgestoken op een plek waar zo min mogelijk mensen er last van hebben. Het andere spul wordt bij mij thuis afgestoken op een grote open plek waar we het “publiek” gecontroleerd op een grote afstand kunnen houden, tevens betaalde zowat de hele buurt mee aan het vuurwerk :)

Je bent dan gewoon door iemand uit de buurt te pakken genomen, maar eerlijk gezegd vind ik shells ook een not done in een woonwijk. Opslag idem, daarnaast een dikke Cobra ook niet echt fijn.
Zie ook iets van een ugly yo liggen, zijn ook knaller die het verpesten!!
Klinkt vreemd maar ik vind het prima dat ze controleren, dit spul verpest mijn jaarlijkse hobby.

En nu? proces verbaal of mag je folders komen vouwen in het weekend?
Er staat bij dat ze je op het spoor kwamen via internet. Genakt via Youtube of door de insta controle die een paar weken geleden groots aangekondigd werd?
Ik moet eerst voor de rechter komen een deze weken. Vanaf daar komt het waarschijnlijk terecht op een taakstraf + boete. Verder krijg je nog het standaard strafblad wat in mijn geval gelukkig maar 2 jaar geldig is

Je bent dan gewoon door iemand uit de buurt te pakken genomen, maar eerlijk gezegd vind ik shells ook een not done in een woonwijk. Opslag idem, daarnaast een dikke Cobra ook niet echt fijn.
Zie ook iets van een ugly yo liggen, zijn ook knaller die het verpesten!!
Klinkt vreemd maar ik vind het prima dat ze controleren, dit spul verpest mijn jaarlijkse hobby.
Het vuurwerk werd niet bij huizen in de buurt afgeschoten. Voor mijn huis ligt een groot veld waar we het altijd op schieten, dit veld is tevens wel breder dan een spanwijdte van gemiddeld 5”, groter schoten wij ook niet.
Verder denk ik dat je de scream 3s bedoel ipv een ugly Joe, ik heb zelf nog nooit een ugly joe in mijn bezit gehad of afgestoken, de enige die daar ligt (eventueel) zou een dummy moeten zijn

Het vuurwerk werd niet bij huizen in de buurt afgeschoten. Voor mijn huis ligt een groot veld waar we het altijd op schieten, dit veld is tevens wel breder dan een spanwijdte van gemiddeld 5”, groter schoten wij ook niet.
Verder denk ik dat je de scream 3s bedoel ipv een ugly Joe, ik heb zelf nog nooit een ugly joe in mijn bezit gehad of afgestoken, de enige die daar ligt (eventueel) zou een dummy moeten zijn

En hoe denk je er nu over ? En ga je dit niet meer doen in de toekomst ?

lijst ‘Big Five’

1. Lawine pijlen

2. Shells (mortierbommen)

3. Flowerbeds met pijpen > 35 mm (inwendige diameter) en/of > 15 kg

4. Romeinse kaars > 35 mm (inwendige diameter)

5. Knalvuurwerk met meer dan 6 gram NEM (netto explosieve massa) of > 55 mm zonder opschriften

Bron

Hoe zit het dan precies met die nieuwe regels?
Lesli heeft nu een nieuwe cake: captain america (met 50mm tubes erin)
Lesli valt dus ook onder de big5 ? :bonk:

Ik moet eerst voor de rechter komen een deze weken. Vanaf daar komt het waarschijnlijk terecht op een taakstraf + boete. Verder krijg je nog het standaard strafblad wat in mijn geval gelukkig maar 2 jaar geldig is

Succes met de afhandeling!

Laatst bewerkt:
Hier ben ik ook benieuwd naar. En niet zozeer omdat ik vind dat je er nu anders in moet staan, dat laat ik aan jou. Ik wil wel eens weten wat zo'n actie nou oplevert...
Als ik eerlijk moet zijn helpt zo’n inval je echt niet van je vuurwerk liefheb af. Tuurlijk ga je het wel anders doen alleen ik ga niet ontkennen dat ik dit spul niet weer haal. Natuurlijk gaat dit wel op een iets andere manier gebeuren vanaf nu, maar voor dit oud en nieuw ben ik wel even genezen van het illegale spul. Al zijn er in Nederland zelf ook wel genoeg mooie cakes om er een mooie avond van te maken

Hoe zit het dan precies met die nieuwe regels?
Lesli heeft nu een nieuwe cake: captain america (met 50mm tubes erin)
Lesli valt dus ook onder de big5 ? :bonk:

Dat is een compound cakebox met single shots, en voor zover ik weet gelden er voor single shots weer andere regels?

Back
Bovenaan