'Politie gaat handel illegaal vuurwerk opsporen via Facebook en Instagram'

Je kan je beter afvragen waarom ze massaal naar bv België afreizen. En dan kijken wat je daar aan zou kunnen doen. Het gross van de mensen zouden al blij zijn met Belgisch knal aanbod zelfs zoals hij nu is.niet iedereen die het buitenland opzoekt zijn cobra smijters.zelfs Duitsland produceert al een leuker aanbod dan nederland.

Vuurvent: Ik zie geen probleem als je het normaal gebruikt.
-dat is nou juist het probleem, je kan niet uitgaan van de slimste, je moet de domste tegen zichzelf in bescherming nemen.

Vuurvent:(in) Nederland mag je nu eenmaal niks.
-qua knal heb je helemaal gelijk, en bij gebrek aan kwaliteit gaat men zelf op zoek.

Vuurvent: Hoor je wel vaker dat de politie psuedo kopers inzet, ik vind het maar naaierij.
-Het bevalt je niet dat je tegen de lamp kan lopen? als met dezelfde tactiek pedo's worden opgepakt sta je te applaudiseren.
Vuurvent: Ikzelf denk dat een ideaal zou zijn als je een pyrotechnisch terrein heb ergens in nederland waar je als liefhebber gewoon je gang kan gaan door het behalen van bepaalde examens etc.
-Dat zou ook voor mij een Pyrotechnisch pretpark zijn maar in dit drukke landje is het onmogelijk helaas.

Ik vraag mij altijd af dat als ik alle berichten in dit topic lees, iedereen echt zo heilig is als xeboverlomen met dat ze het een goede zaak vinden en dat illigaal vuurwerk moet worden aangepakt. Ik zelf vind dat de mooie proffesionele blokken absoluut geen gevaar vormen en ook de "normale " nitraten e.d.
Het gaat juist fout bij de grote zware jongens als shells, c6 etc. Dus meneer de agent : pak dat soort zaken aan en knijp bij de blokken etc een oogje dicht..... amen : angel:

Ik vraag mij altijd af dat als ik alle berichten in dit topic lees, iedereen echt zo heilig is als xeboverlomen met dat ze het een goede zaak vinden en dat illigaal vuurwerk moet worden aangepakt. Ik zelf vind dat de mooie proffesionele blokken absoluut geen gevaar vormen en ook de "normale " nitraten e.d.
Het gaat juist fout bij de grote zware jongens als shells, c6 etc. Dus meneer de agent : pak dat soort zaken aan en knijp bij de blokken etc een oogje dicht..... amen : angel:

Helemaal gelijk in.
Sta blokken tot en met 2 inch toe.
Het schiet toch allemaal de lucht in en daar geniet iedereen van.
Ieder jaar krijg ik complimenten/vragen van omstanders, wat mooi en dat is zeker niet legaal vuurwerk he.
Terwijl het gewoon Nederlandse goedgekeurde, legale cakes/blokken zijn.

En stop dat hysterische gezeik over knalcakes.
Sta cakes zoals de In shock toe, wat heeft het voor zin om hierover zo moeilijk over te doen.
Het knalt hard nou en, kijk eens wat er over woonwijken vliegt om en nabij Holschip. (Ja Schiphol.)
En dat is het hele jaar door.

De 30 internetrechercheurs die woensdag 4 oktober tijdens actiedag Megathon het internet afzochten naar illegaal vuurwerk hebben mooie resultaten geboekt. In een paar uur tijd identificeerden de rechercheurs zo’n 160 online identiteiten – nicknames – die zich met de online handel in illegaal vuurwerk bezighouden.

Dankzij slim recherchewerk wist het team al snel 63 van deze online identiteiten te identificeren. Van deze kopers of verkopers bezit de politie nu naam en adres gegevens. Van de bevindingen is proces verbaal opgemaakt en daarmee gaan politie en Openbaar Ministerie aan de slag. De komende dagen volgen de gegevens van nog 97 nicknames.

Huisbezoeken
De processen verbaal stuurt het vuurwerkteam naar basisteams in heel Nederland. In deze teams gaan agenten vervolgens in overleg met het Functioneel Parket aan de slag. Ze brengen bijvoorbeeld huisbezoeken om handelaren en kopers van illegaal vuurwerk uit de anonimiteit te halen of er wordt een strafrechtelijk onderzoek opgestart.

Bekende naam
In de 63 proces verbalen dook ook een signaal met een bekende naam op. Naar deze man deed de politie al eerder onderzoek en hij moet zich dan ook binnenkort voor de rechter verantwoorden. Het feit dat hij onverminderd lijkt door te gaan met vuurwerkhandel kan strafverzwarend werken.

Blogs
Het speuren naar kopers en verkopers gaat de komende tijd onverminderd door. Op enkele honderden blogs in Nederland wordt illegaal vuurwerk aangeboden. Deze blogs zijn bij de politie in beeld en rechercheurs in het hele land achterhalen de identiteit van aanbieders en kopers. Met de acties wil de politie de online handel een flinke slag toe brengen.

Levensgevaarlijk
Illegaal zwaar vuurwerk is levensgevaarlijk voor burgers, hulpdiensten en de politie. Uit onderzoek van TNO blijkt dat dergelijk vuurwerk in veel gevallen zo krachtig is, dat dit te vergelijken is met de kracht van een aanvalsgranaat. Na de gewelddadig verlopen laatste nieuwjaarsnacht staat bestrijding van illegaal vuurwerk opnieuw hoog op de agenda van de politie. Geweld tegen hulpverleners en politiemensen is onacceptabel en daarom heeft korpschef Erik Akerboom, die gisteren de actie dag digitaal opende, een aantal maatregelen genomen. Een van deze maatregelen is de proeftuin Vuurwerk, waaruit de actiedag en het onderzoek naar online vuurwerkhandel voortkomen.

Een goede zaak.

Toch vind ik het een hele goede reactie van vuurvent ik pleit al jaren voor een betaalbare opleiding naast de opleiding groot vuurwerk.Een groot vuurwerk inzetten vraagt inderdaad eisen aan opslag e.d.Maar een minder zwaarvuurwerk cat 3 met goede flowerbeds en electronische afschietsysteem kan je mooi vuurwerkje afschieten op bijv. koningsdag goedkoper voor de gemeente en goedkopere opslag.

Dat zou ideaal zijn misschien....maar dan dien je dus ook opslag te hebben, de middelen om je spullen te vervoeren...want dat zal dan ook aan allerlei regels moeten voldoen.
En je blijft het feit houden dat mensen een harde knal in de straat willen en het niet zo nauw nemen met de veiligheid of niet echt weten wat ze in handen hebben...

Toch vind ik het een hele goede reactie van vuurvent ik pleit al jaren voor een betaalbare opleiding naast de opleiding groot vuurwerk.Een groot vuurwerk inzetten vraagt inderdaad eisen aan opslag e.d.Maar een minder zwaarvuurwerk cat 3 met goede flowerbeds en electronische afschietsysteem kan je mooi vuurwerkje afschieten op bijv. koningsdag goedkoper voor de gemeente en goedkopere opslag.

Ik vind het allemaal beetje belachelijk, de overheid doet alsof ze grote slagen gaan slaan, maar het zijn voor 90% minderjarigen die via polen bestellen en het via instagram een beetje door verkopen.

Pakketbezorgers ja, ik zie er hier regelmatig eentje met een dikke joint tussen de lippen wegrijden in z'n busje. Die moet hij inderdaad niet uitmaken in zo'n pakketje. :D

Uhhhh... Wat is er schijnheilig aan mijn reactie? Ik vind het absoluut een goede zaak dat ze ondermeer wat proberen te doen aan alle gevaren die bijvoorbeeld postbezorgers dagelijks ongemerkt lopen.

Daar heb je dan weer een punt.

Ik doelde ergens anders op, maar dat ga ik hier niet toelichten.

Er is op VWC al enkele jaren een heftige discussie gaande over het feit dat sommige freaks illegaal knalvuurwerk stoken, wel of niet schuldig zouden zijn aan een verbod. Daarbij liepen de gemoederen vaak nogal hoog op. Ik meng mezelf dan ook inmiddels maar niet meer in deze discussie! :wink:

Het punt van de pakketbezorgers ben ik het mee eens, je wilt inderdaad niet weten wat er gebeurt als zo'n bezorger een ongeluk krijgt en het bestelbusje in brand vliegt met bij wijze van spreken 10-20 van die pakketten uit Polen er in december. Daarnaast weet een koerier natuurlijk ook niet dat hij of zij zwaar vuurwerk in zijn busje heeft liggen aangezien het natuurlijk niet herkenbaar verpakt wordt omdat het in Nederland een illegaal product is. Dat het dus buiten het weten van een koerier om gaat, vindt ik dus eigenlijk ook niet kunnen.

Aan de andere kant, dit is nog nooit gebeurt dan er een busje ontploft is en de kans dat zoiets gebeurt is natuurlijk te verwaarlozen. Het gaat om het idee! :wink:

Uhhhh... Wat is er schijnheilig aan mijn reactie? Ik vind het absoluut een goede zaak dat ze ondermeer wat proberen te doen aan alle gevaren die bijvoorbeeld postbezorgers dagelijks ongemerkt lopen.

Alleen komt het niet alleen via postbezorgers in ons land, het is algemeen bekend dat er in het verleden ( misschien nu nog steeds :) ) illegaal vuurwerk het land werd binnen gebracht door importeurs zelf.
Dus dan vindt jij het ook een goede zaak als ze de importeurs allemaal zwaar onder de loep nemen ? :p

Laatst bewerkt:
Alleen komt het niet alleen via postbezorgers in ons land, het is algemeen bekend dat er in het verleden ( misschien nu nog steeds :) ) illegaal vuurwerk het land werd binnen gebracht door importeurs zelf.
Dus dan vindt jij het ook een goede zaak als ze de importeurs allemaal zwaar onder de loep nemen ? :p

Absoluut! :) die loep is er al wel hoor

Dacht je dat die loep bij Royal, GBV en Caff was blijven hangen? Liek mie nait

Wat een onzin allemaal. De vuurwerkcampagne is gewoon gestart. Denk je nou werkelijk dat de politie iedereen die vuurwerk verkoopt en/of bekijkt op internet gaat natrekken? Daar hebben ze heel veel agenten voor nodig. Die zijn er niet! Is het zelfde als controleren aan de grens en bij de pakketdienst. Doen ze maar 1 keer en de media mag komen filmen.
Want waarom kan ik geen aangifte doen als mijn fiets is gejat? Waarom moet ik een afspraak maken op het politiebureau als ik een aangifte wil doen van vernieling of diefstal? Juist, omdat er geen agenten zijn en er alsmaar bezuinigd wordt op de politie. En deze politie moet dan gaan controleren op vuurwerk wat via internet verkocht wordt? Laat me niet lachen. Misschien dat ze zich beter bezig kunnen houden met pedofielen, moordenaars, verkrachters en inbrekers. Maar die lopen gelukkig na een veroordeling weer de straat op met een taakstrafje... En dat terwijl je in het verkeer de hoofdprijs betaald voor door rood licht rijden, om zo maar eens iets te noemen....

Back
Bovenaan