Malta International Fireworks Festival 2017

Heren heel erg bedankt voor het delen van de info, ik ben van plan in Augustus te gaan.
Ik zelf haat vakantie maar vrouw en kind vinden het heerlijk ik hoop op deze manier het een beetje te combineren want van al het vuurwerk vind ik de barrage shell's echt te gek, zowel het effect als de techniek.

Ja hoor, geboekt! We maken er een zon/vuurwerk vakantie van :p Een paar dagen in het noorden voor zon/snorkelen en een paar dagen in het zuiden voor cultuur/vuurwerk! Zal proberen zoveel mogelijk te filmen. Heel veel zin in en iedereen bedankt voor alle info :thumbup:

Iemand nog tips voor leuke dag tripjes?

Ik weet sinds vandaag zeker dat ik dit jaar een kijkje ga nemen van de 27ste april t/m 2 mei. Eerste keer Malta, dus ben erg benieuwd.

De zomer klinkt ook erg aantrekkelijk maar vind 40 graden net even teveel van het goed :D

Worden er in deze periode ook Beraq shells en dergelijke geschoten. Of naast de shows op 29 en 30 andere vuurwerk gerelateerde activiteiten die de moeite waard zijn?

voor zover ik weet niet, er is op dat moment ook geen festa aan de gang(internet/facebook in de gaten houden).
Achja je kan ook van het eiland genieten zonder vuurwerk hoor!

Ja hoor, geboekt! We maken er een zon/vuurwerk vakantie van :p Een paar dagen in het noorden voor zon/snorkelen en een paar dagen in het zuiden voor cultuur/vuurwerk! Zal proberen zoveel mogelijk te filmen. Heel veel zin in en iedereen bedankt voor alle info :thumbup:

Gaaf hoor, dat wordt genieten daar. Ben zeer benieuwd naar je ervaring en film/foto materiaal.

voor zover ik weet niet, er is op dat moment ook geen festa aan de gang(internet/facebook in de gaten houden).
Achja je kan ook van het eiland genieten zonder vuurwerk hoor!

Één van de voordelen van april lijkt mij inderdaad juist dat het wat rustiger is. Waardoor de toeristische trekpleisters, hopelijk, ook rustiger zullen zijn. Als ik de vele documentatie over Malta mag geloven valt er genoeg te zien.

Toevallig nog tips voor lokale restaurantjes?

Hill-top restaurant in Mellieha. :p:p:p En zoiezo alle pastizeria's in de dorpjes voor de heerlijke broodjes, pasteitjes e.d.

Zwemmen met dolfijnen (boeken ruim voordat je gaat ivm drukte)
Boottochtje naar Comino met de blue lagoon
Boottochtje door de blue grotto
Historische opgraving bezoeken in de buurt van Qrendi
Dagje kijken in Mdina
Dingli cliffs bezoeken
Marsaxlokk vismarkt bekijken
Zelf een speedboot huren (boeken ruim voordat je gaat ivm drukte)
Met de pont naar Gozo en dat eiland verkennen....

Dagje kijken in Mdina
Dingli cliffs bezoeken

Bedankt voor de info! We zitten eerst in de buurt van Mgarr en daarna nog een paar dagen in de buurt van Mqabba. Na vele goede verhalen besluiten we alles lekker te doen met het OV, we gaan vroeg op en hebben geen haast :wink:

Naar Mdina en Gozo stond sowieso al op de planning. Maar een boottochtje naar de Blue Lagoon en door de Blue grotto klinken ook goed. Daar ga ik binnenkort even naar kijken :)

Dagje kijken in Mdina
Dingli cliffs bezoeken

Mdina heeft ook een geweldig restaurant midden in een oude binnen tuin, sorry ben de naam even kwijt.
Verder zijn mijn favoriete spots toch nog Cafe Cordina met vanwege hun koffie en breakfast ftira.
Eddy's en zijn paste, fenomaal voor de prijs en geserveerd met ijskoude pintjes Stella:cool:
Beide Firma's in Valletta centrum.

Die wilde ik later nog gebruiken als ik de vortex wilde gaan bespreken:p

Maar goed hoe beviel de trip heren?

Mdina heeft ook een geweldig restaurant midden in een oude binnen tuin, sorry ben de naam even kwijt.
Verder zijn mijn favoriete spots toch nog Cafe Cordina met vanwege hun koffie en breakfast ftira.
Eddy's en zijn paste, fenomaal voor de prijs en geserveerd met ijskoude pintjes Stella:cool:
Beide Firma's in Valletta centrum.

flashbacks. Zeer goed eten was dat :P

Super, mooie tips! Bedankt. We krijgen er zo extra zin in.

Vraag me alleen af hoe je aan informatie komt over de vuurwerk shows/locaties. Zijn er bijvoorbeeld fabrieken die moeite waard zijn om een bezoekje te brengen (overdag)?

Dankjewel Smilli. Dat gaan we maar doen dan. Heb inmiddels ook al wat facebookpagina's gevonden die ik in de gaten ga houden voor info. Kan niet wachten :D

Ik ben van de week naar Malta geweest en wat onwijs veel vuurwerk! 98% van de bevolking op Malta is katholiek en eens in de 1 a 2 maanden geeft elke kerk feest met vuurwerk. ik heb in de dagen dat ik er was elke avond minimaal 4x vuurwerk gezien.

Back
Bovenaan