Verhoor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Iedereen die zich bezig houdt met illegaal vuurwerk loopt vroeg of laat een keer tegen de lamp, is mij een aantal jaar geleden ook overkomen. Alleen wordt de kans tegenwoordig steeds groter door de extra aandacht die er steeds meer aan besteed word door de media en justitie. Dit als gevolg van het feit dat het nog steeds ieder jaar gekker moet volgens sommigen.

Kijk uit met knutselen als je wat van plan bent want in de huidige maatschappij is een link naar terreur snel gemaakt door het OM en dan gaan de straffen ineens heel erg hard oplopen :idea:.

Met 800 nitraten (een paar volgens velen hierboven) en 20 buitenlandse cakes heb je denk ik toch een aardig probleem i.c.m. het knutselwerk. Succes met het ondergaan van je straf :rolleyes:

Ah! Dus door jou is heel die vuurwerkdiscussie begonnen. Traditieverpester!!
Snap jij niet dat jij de veroorzaker bent het opstarten van een vuurwerkdiscussie!!
:wink:

Het zit je hoog hè? :yes::yes::yes::D

Hele oude info hoor, maar dan moet je natuurlijk wel ALLE topics lezen :wink:

Ontopic: moeder verraadt zoon, zoon heeft flink probleem en stelt vragen.

Grappig dat de gene die hedendaags zeiken op mensen die illegaal vuurwerk afsteken, het vroeger net zo goed deden, Maar die tijd nu hebben gehad.

Dat zal er deels ook mee te maken hebben dat er vroeger nog met respect vuurwerk werd afgestoken. Wij gingen naar afgelegen plekken om daar vuurwerk af te steken. Wij staken echt alleen af tussen kerst en oud en nieuw. Nu is het 't hele jaar feest. Voorheen kon je er ook niet makkelijk aan komen, moest je de mensen echt kennen en werd er niet aan de eerste de beste zomaar wat vuurwerk verkocht. Pas als je genoeg vertrouwen had kon er misschien iets geregeld worden. Tegenwoordig maakt het niet uit, ook al ben je 12 en of moet je het eerste haartje op je bovenlip nog krijgen, want zolang er geld te verdienen valt kan jij overal aan komen. Ik moet er niet aan denken dat ik vroeger als kind zo gemakkelijk aan zulk vuurwerk kon komen. En dat was ook helemaal niet ter sprake want wij hadden helemaal geen kennis van zaken en nog geen gezond verstand om zulk vuurwerk af te steken dus wij hadden er ook geen vraag naar. Als je ziet wat voor jeugd er nu allemaal zwaar vuurwerk staat af te steken dan schrik je daar van. Dan wel niet van de leeftijd van hun, dan wel niet de manier waarop ze met vuurwerk om gaan, dan wel niet de gemakzucht waarin zij aan vuurwerk kunnen komen. Ik wil zeker niet de heilige koe spelen in dit verhaal, maar voorheen was het wel degelijk anders!

Ontopic.

Grappig dat de gene die hedendaags zeiken op mensen die illegaal vuurwerk afsteken, het vroeger net zo goed deden, Maar die tijd nu hebben gehad.

bekend met de term voortschrijdend inzicht?
Als ik vroeger het leuk vond om iemand keihard te pesten en ik ben nu iets ouder en begrijp dat dit niet echt de bedoeling is, mag ik dan niet zeggen dat je dan niet moet pesten?
Sterker nog: Men zou zich iets kunnen aantrekken van een ervaringsdeskundige....
greetzz

Dat zal er deels ook mee te maken hebben dat er vroeger nog met respect vuurwerk werd afgestoken. Wij gingen naar afgelegen plekken om daar vuurwerk af te steken. Wij staken echt alleen af tussen kerst en oud en nieuw. Nu is het 't hele jaar feest. Voorheen kon je er ook niet makkelijk aan komen, moest je de mensen echt kennen en werd er niet aan de eerste de beste zomaar wat vuurwerk verkocht. Pas als je genoeg vertrouwen had kon er misschien iets geregeld worden. Tegenwoordig maakt het niet uit, ook al ben je 12 en of moet je het eerste haartje op je bovenlip nog krijgen, want zolang er geld te verdienen valt kan jij overal aan komen. Ik moet er niet aan denken dat ik vroeger als kind zo gemakkelijk aan zulk vuurwerk kon komen. En dat was ook helemaal niet ter sprake want wij hadden helemaal geen kennis van zaken en nog geen gezond verstand om zulk vuurwerk af te steken dus wij hadden er ook geen vraag naar. Als je ziet wat voor jeugd er nu allemaal zwaar vuurwerk staat af te steken dan schrik je daar van. Dan wel niet van de leeftijd van hun, dan wel niet de manier waarop ze met vuurwerk om gaan, dan wel niet de gemakzucht waarin zij aan vuurwerk kunnen komen. Ik wil zeker niet de heilige koe spelen in dit verhaal, maar voorheen was het wel degelijk anders!

Ontopic.

Je hoefde alleen maar naar Belgie te rijden en kon je al leuk spul krijgen ;)

Verder is het natuurlijk wel waar dat het veel te gemakkelijk verkrijgbaar is voortaan.

Reactie op bericht van Ruben dat je vroeger niet zo makkelijk aan dit spul kwam:
En de gevolgen daarvan. Heb al zoveel fp3's en die bagger onafgestoken op straat zien liggen,.. vroeger waren dit kanonslagen of hooguit rotjes van een chinese rol (ook niet fijn, maar het was een stuk makkelijker om uit te leggen welk vuurwerk ik niet opnieuw aan moest steken. Tegenwoordig heb je legale babyscheten die op nitraten lijken helaas.) Ach ja, tijden veranderen.

Het verhaal word wel steeds uitgebreider.
Wat ik me wel afvraag is waarom je niet gelijk aangehouden bent door de Politie?
Zoals ik het zo lees was daar met twee aangetroffen bestellingen en die nitraten doorgelont op de werkbank alle reden toe.
Is raar dat je dan nu, een paar maanden of weken, later nog voor op het bureau moet komen om een verklaring af te leggen.

Kan zijn als er nog andere zaken lopen?

Ik had tot een paar jaar terug ook illegaal spul en ik vind het nog steeds mooi.
Maar de risico's en gevolgen (werk etc.) mocht ik dan gepakt worden, wegen hier niet meer tegen op.

Enige wat ik kan zeggen aan de topic starter.
Dat ik hoop dat het meevalt voor je.

Tegenwoordig heb je legale babyscheten die op nitraten lijken helaas.) Ach ja, tijden veranderen.

Voor mij ook echt NIET-TE-GELOVEN dat importeurs van consumentenvuurwerk dus ook spullen laten maken met de naam Cobra en Viper en weet ik veel als knallers, hoe dom kan je zijn? Dit doe je maar om één ding en dat zijn centen.

En dit gebeurt nu zelfs ook al met cakes die bijna gelijke namen hebben als tears from heaven en smile from hell en dat soort spullen. Volgens mij zou je je als importeur hier verre vandaan moeten willen blijven (tenzij je misschien zelf ook wat meepikt in de illegale handel :idea:, want blind zijn we geen van allen, toch?)

Nu echt weer ontopic: illegale moeder verraadt dat zoon een probleem heeft (ofzoiets :D)

Voor mij ook echt NIET-TE-GELOVEN dat importeurs van consumentenvuurwerk dus ook spullen laten maken met de naam Cobra en Viper en weet ik veel als knallers, hoe dom kan je zijn? Dit doe je maar om één ding en dat zijn centen.

En dit gebeurt nu zelfs ook al met cakes die bijna gelijke namen hebben als tears from heaven en smile from hell en dat soort spullen. Volgens mij zou je je als importeur hier verre vandaan moeten willen blijven (tenzij je misschien zelf ook wat meepikt in de illegale handel :idea:, want blind zijn we geen van allen, toch?)

Nu echt weer ontopic: illegale moeder verraadt dat zoon een probleem heeft (ofzoiets :D)
Helemaal mee eens, hypocriet gedrag. Men weet dat deillegale handel de legale handel in een negatief daglicht zet. Ondertussen gaan ze hier ook nog eens aan mee werken, legale vlinders, legale nitraten, legale Corsairs ..... begrijp dit werkelijk niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan