HAOKAN Fireworks te Pijnacker

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Jo: er zijn in dit draadje al meerdere suggesties gedaan om eea gestructureerder te laten verlopen. Graag zou ik daaraan toe willen voegen dat het respecteren van de regelgeving in het belang is van iedereen die de vuurwerktraditie wil behouden. Het is aan verkopers om hier het voortouw in te nemen en het goede voorbeeld te geven.

Ga je dit dan nu ook bij elke andere winkel die op dit forum vermeld staat posten, want dit geldt natuurlijk overal en is niet Haokan specifiek.....

Heb het hele verhaal in dit draadje doorgelezen en in jouw reactie geef je een perfecte illustratie van een van de problemen:

Het is vuurwerkverkopers VERBODEN bestellingen uit te leveren groter dan 25kg pp. Er wordt op dit forum veelvuldig gehamerd op het respecteren van de regels, berichten die zelfs maar raken aan mogelijke illegale activiteiten worden verwijderd en leden verbannen. Echter vrijwel iedereen blijkt het normaal te vinden om met 3,4,5 of weet ik hoeveel keer de toegestane hoeveelheid vuurwerk in de auto te stappen. Wat iedereen ook vindt van de 25kg regel, zolang deze regel bestaat hebben kopers en zeker verkopers zich hieraan te houden.

@Jo: er zijn in dit draadje al meerdere suggesties gedaan om eea gestructureerder te laten verlopen. Graag zou ik daaraan toe willen voegen dat het respecteren van de regelgeving in het belang is van iedereen die de vuurwerktraditie wil behouden. Het is aan verkopers om hier het voortouw in te nemen en het goede voorbeeld te geven.

Zegt iemand die zelf in duitsland vuurwerk gaat kopen...

Zelf ook lang moeten wachten de eerste ophaaldag en er ontbraken wat cakes die ik graag in mijn collectie zou willen hebben. De dag erna Jo gebeld en hij heeft het keurig met mij opgelost en ook de tijd genomen voor het telefoongesprek.

Hopelijk gaat het volgend jaar beter, voor de freaks en voor de verkopers!

Zie totaal niet welk punt je wilt maken hier.

Denk overigens dat menigeen sneller klaar was met het halen van Duits vuurwerk dan het wachten in de Haokan rij.

Het punt wat hij waarschijnlijk wil maken is dat je je mond vol hebt van wat legaal is, dat vuurwerk verkoper dat moeten respecteren maar je zelf (illegaal) vuurwerk importeert vanuit Duitsland (en ook de Nederlandse verkopers in de kou laat staan). Daarmee zet je jezelf eigenlijk al buitenspel in iedere discussie over de wetgeving waar "iedereen zich aan moet houden".

Verder lijkt het me een discussie die niets plaats hoort te vinden in het topic van één specifieke verkoper.

Ga je dit dan nu ook bij elke andere winkel die op dit forum vermeld staat posten, want dit geldt natuurlijk overal en is niet Haokan specifiek.....

Wie de schoen past trekke hem aan.

Niet iedere winkel gaat nog voor het lente is alweer open met acties waar freaks veel voor weinig kunnen voorbestellen, en waar gedurende het jaar een bestelling aangevuld kan worden.
Dit is wel degelijk Haokan specifiek.

Het is vrij simpel een bestelling een cap van 25kg te geven.

Ik snap dat velen het onzin vinden die 25kg regel, echter is het nou eenmaal zo.

Dits is inderdaad niet Haokan specifiek, er zijn meer winkels waar dit mogelijk is. Vandaar mogen jullie eventueel in een ander topic hierover verder gaan.

Het punt wat hij waarschijnlijk wil maken is dat je je mond vol hebt van wat legaal is, dat vuurwerk verkoper dat moeten respecteren maar je zelf (illegaal) vuurwerk importeert vanuit Duitsland (en ook de Nederlandse verkopers in de kou laat staan). Daarmee zet je jezelf eigenlijk al buitenspel in iedere discussie over de wetgeving waar "iedereen zich aan moet houden".

Verder lijkt het me een discussie die niets plaats hoort te vinden in het topic van één specifieke verkoper.

Ben het helemaal met je eens dat het hier niet de plaats is voor die discussie, wat mij dan verbaast is dat jij ervoor kiest de discussie namens een reactie van een ander voort te zetten.

Verder beschuldig je mij onterecht van illegale activiteiten. Nogal een boude stelling. Judge Jury Executioner.

Ter info:
http://forum.vuurwerkcrew.nl/showth...alen-verboden!&p=857928&highlight=#post857928

Ik reageer hier op het feit dat het blijkbaar normaal wordt gevonden dat bij een winkel, Haokan in dit geval, freaks met tig keer de toegestane hoeveelheid de winkel uitlopen.

Reageer gewoon eens normaal mensen zonder er allerlei totaal irrelevante randzaken bij te slepen.

Waar komt dit ineens vandaan, dit gaat toch niet over deze winkel specifiek. Ik vond ze trouwens al aardig op de regel want bij het ophalen was iemand van 16 mee die ook gewoon een potje van mijn bestelling pakte om te dragen, maar na specifiek naar de leeftijd te zijn gevraagd mocht dit niet eens.

Vuurwerkbesluit: Artikel 2.3.3
Het is verboden per levering meer dan 25 kilogram consumentenvuurwerk aan een particulier ter beschikking te stellen. Voor de bepaling van de hoeveelheid consumentenvuurwerk wordt uitgegaan van het gewicht van het vuurwerk als zijnde onverpakt.

Dus het gaat per levering. Dan krijgen we de discussie wat een levering dan wel precies inhoudt. Is dat een bestelling? Is dat de bestelling in porties van 25 kg mee laten nemen?

Het is dus eigenlijk aan jouw als consument om niet meer dan 25 kg te bestellen. De winkelier hoeft er alleen maar voor te zorgen om per levering niet meer dan 25 kg beschikbaar te stellen.

Het zal inderdaad vrij zimpel zijn om een cap van 25 kg in te stellen, maar evengoed zal het makkelijk zijn om al het vuurwerk wat over de 25 kg heen gaat automatisch in een 2e, 3e, enz bestelling over te laten gaan.

-edit oeps gaat inderdaad helemaal off topic, verwijder maar weer.

Evaluatie Haokan

Evaluatie Haokan

De evaluatie
Voor iedereen nogmaals mijn excuses voor de gang van zaken op de eerste dag in Pijnacker
Wachttijden die zo ver uitlopen kan natuurlijk niet.
Wat ons echt de das om heeft gedaan is dat het transport wat vroeg in de ochtend gepland was niet mocht rijden door de dichte mist (dit is wettelijk zo geregeld en dus overmacht voor ons)
Het transport kwam rond 19.00 uur aan.
Ik ben nu met de transporteur bezig waarom dit niet tijdig is gecommuniceerd zodat wij actie hadden kunnen ondernemen door bv iedereen te gaan bellen met het verzoek om een dag later te komen.
Maar ja dat is niet gebeurd en daar zijn jullie de dupe van geworden.
Als dan de bestelling niet compleet zijn dan duurt het veel te lang om het af te ronden zodat de wachttijden alleen maar uitlopen.
Maar het ligt niet alleen aan het transport, het systeem dat we hebben laat per kwartier 5 bestellingen toe en daarna kan er in dat tijdstip niet meer worden bijbesteld dit gaan we verlagen naar 3 per kwartier. Daarnaast zijn er veel klanten geweest die hun afhaaltijdstip hebben verandert en ipv bv 07.00 uur om 09.00 uur zijn gekomen dit is voor de druk op het afhaalschema ook niet echt goed maar ja ik kan ook niet tegen een klant zeggen sorry meneer maar dat gaat niet.
Hiervoor kan de oplossing zijn om de druk te verlagen door minder mensen per kwartier hun bestelling op te laten halen.
We zijn een avond van te voren opengegaan voor grote bestellingen dit neemt de druk ook aan de balie weg tijdens de eerste dag
We gaan dit verder uitbereiden zodat er zo weinig mogelijk echt grote bestelllngen tijdens de drukte afgehaald hoeven te worden.
Haokan is nu eenmaal een winkel waar veel liefhebbers hun producten komen kopen en er komen echt veel bestelingen binnen zodat de organisatie strak geregeld moet worden.
Natuurlijk zouden wij een veel grotere ahaalbalie willen hebben maar die zit er niet in en hij kan ook niet groter worden gemaakt maar als alles goed gaat dan kan het ook via de balie die we nu hebben.
Dat er soms een opstopping is kan overal gebeuren (maar natuurlijk niet zo extreem) Dag 2 en 3 zijn er totaal geen opstoppingen geweest dus een betere spreiding van de afhaalmomenten kan dit gaan voorkomen.
Wat ik nogmaals wil benadrukken dat het niet aan het personeel heeft gelegen want die hebben zich compleet uit de naad gewerkt.
Maar het blijft zo dat als een transport niet komt dan is er een probleem ik heb dit zelf een jaar of 10 terug meegemaakt met hevige sneeuwval alleen toen waren er nog niet veel internetbestellngen zodat er ook niet veel bestellingen fout konden gaan.
In Oisterwijk hebben we alleen op de eerste dag tussen 9 en 11 uur oponthoud gehad ook door het transport wat niet gekomen was en dan vind ik het een beetje flauw dat dan meteen gepost wordt dat het in Oisterwijk ook mis ging.
Op berichten van Jo heeft zijn centjes al lekker binnen dus die zal het niet zoveel uitmaken reageer ik al helemaal niet op.
Ik ben zelf ook een vuurwerkliefhebber en werk het hele jaar hard om van Haokan voor iedereen aantrekkelijke winkels te maken en dan is de kater bij mij ook echt heel groot als er zoiets gebeurd ik ben tenslotte de eigenaar en verantwoordelijk voor als er iets mis gaat.
Albert regelt voor mij in de winkel in Pijnacker en hij doet dat samen met zijn team goed.
Ik heb natuurlijk alle post gelezen en dan zakt mij de moed ook in de schoenen en ik begrijp dat dit klanten kost .
Een vader die met zijn zoontje zijn pak knallers en zijn familiepakketje wilde komen halen die zie ik niet meer terug. Een liefhebber kan de overweging maken omdat we scherpe prijzen hebben om het nogmaals te proberen maar ook daar zullen er bij zijn die het voor gezien houden daar kan ik niets aan veranderen. (misschien zou ik dat ook doen)
Conclusie het aantal personen per kwartier moet naar beneden zodat de druk minder wordt en mocht er dan iets met het transport gebeuren dan is er nog tijd om actie te ondernemen.
Dat als er product niet bij de bestelling zit en dat kan nou eenmaal gebeuren door bv transport schade dat het dan goed gecompenseerd wordt.
Een garantie dat iedereen binnen 15 minuten met zijn spullen buiten staat kan ik niet geven omdat er nu eenmaal wel eens een opstopping is (ook door de vrije verkoop) maar dat kan in elke winkel gebeuren.
Personen die bang zijn dat ze binnenkort met nieuwsbrieven worden bestookt ??? kunnen een mailtje sturen dan verwijder ik ze uit de mailinglist.
Ik kan hier nog wel even doorgaan maar het leed is al veroorzaakt en er zal zullen best nog wel klanten met frustraties zijn.
De toekomst van Haokan Pijnacker is nog niet helemaal zeker ik ben daar nog over aan het nadenken.(kom daar deze maand nog op terug) Ook ik leef naar de laatste 3 afhaaldagen toe en net als voor jullie moet het voor mij ook een feest zijn. Doordat het zo uit de hand gelopen is heb ik met de jaarwisseling ook niet echt kunnen genieten van mijn vuurwerk.
Gr. Jo

Bedankt voor je heldere uitleg Jo. Ik was er niet bij in Pijnacker, maar in Oisterwijk en daar was de service top. Hopelijk kunnen de problemen in Pijnacker verholpen worden, zodat het einde van het jaar weer voor iedereen 1 groot feest wordt! Er zijn hier vast een hoop liefhebbers die met je mee willen denken en oplossingen aandragen. Kunnen de vuurwerk liefhebbers binnenkort weer uitkijken naar een mooie uitverkoop? Ik kijk er ieder geval naar uit.

Ik vind het mooi geschreven Jo. En jammer dat mensen zo kinderachtig hebben gereageerd. Boos zijn is prima, maar doe het wel op een respectvolle manier! Wij komen gewoon terug ondanks de annulering!

Jo,

Bedankt voor je uitleg, jullie blijven voor mij een top zaak met goede scherpe prijzen ondanks dat ik 4,5 uur heb moeten wachten.
Ik zou dan ook graag zien dat de vestiging in Pijnacker behouden blijft zou het erg zonde vinden als deze weg gaat, echter zou ik met de prijzen die je hanteerd ook wel de moeite nemen om naar Roosendaal of Oisterwijk te komen helaas kost het me dan wel 1,5 uur reistijd.
Maar. Ik denk dat het met bovengenoemde oplossingen een stuk soepeler zal lopen in Pijnacker.
Mij zie je volgend jaar zeker terug ondanks de lange wachttijd.

Eigenlijk zou dit topic gelezen moeten worden door mensen die de verkoopdagen willen inkorten. Als er nu al chaos ontstaat door de hoge druk zal dat met 2 of zelfs 1 verkoopdag helemaal uit de hand lopen.

Ik hoop trouwens dat de webshop gauw weer open gaat:p kan nu al niet meer wachten.

Haokan Pijnacker moet gewoon doorgaan, mijn berichten waren op dat moment pure frustratie omdat ik een afspraak met familie mis liep.

Deze twee redenen heb ik begrip voor, voortan mensen die zonder reden 2 uur later komen op een zwarte lijst zetten?

En misschien is het idee van mensen die later komen ook makkelijk aan te pakken. Door gewoon wie het eerst komt wie het eerst maalt toe te passen. Niet stug door te gaan met bestellingen rapen van mensen die er nog niet zijn. Maar die pakken aan de hand van bonnen die door de klant worden ingeleverd. Zo komen er ook geen scheve gezichten door mensen die er al een uur staan en zien dat er iemand anders 2 minuten binnen staat en weer met zijn spullen er vandoor gaat.:D

Zelf heb ik mijn bestelling de 29e om 06.45 opgehaald en ik stond na ongeveer een kwartier en 2 bekertjes koffie alweer buiten. Toch had ik het idee dat de bestellingen op dat moment niet klaarstonden en dus nog bij elkaar moesten worden gezocht.

Als dit het gevolg is van het te laat aankomen van een transport, dan vraag ik als leek me af waarom geen veiligheidsmarge wordt ingebouwd qua planning van het transport. Natuurlijk is het achteraf makkelijker praten, maar de kans op gevaarlijke condities op de weg is eind december natuurlijk vrij groot, dus ik begrijp niet waarom daarmee zoveel risico wordt genomen. Heeft dat te maken met veiligheidsregels en/of een beperkte opslagcapaciteit in Pijnacker?

Ik hoop van harte dat Haokan doorgaat in Pijnacker, want het is de enige freakwinkel in de regio waar je al vroeg in het jaar kan bestellen. Laat de freaks lekker hun bestellingen ophalen tussen 00.00 en 06.00 uur. Die hebben daar toch geen moeite mee.

Bedankt voor de uitleg Jo, ik had dit al zo begrepen. Voor mij was het perfect geregeld, ik was in Oisterwijk en op een gunstige tijd waardoor ik ook uitgebreid met Jo over vuurwerk heb kunnen praten.
Toen liep alles nog perfect.

Jammer dat de mist zo'n impact heeft gehad, maar overmacht doe je weinig aan.
Ik denk inderdaad dat betere communicatie met de vervoerder een heleboel leed kan voorkomen in de toekomst door mensen dan pro-actief te kunnen benaderen.

De lange wachttijden zijn natuurlijk bijzonder vervelend voor iedereen, om dan over geld te praten gaat echter veel te ver. Ik denk dat veel mensen niet snappen hoeveel werk er bij komt kijken en uiteindelijk mag iedere ondernemer toch gewoon een boterham verdienen of niet soms.

Sorry, maar ik vind het een redelijk slap verhaal. Iedere winkel had last van de mist en toch zie je daar geen wachttijden. In jouw andere winkels ging t immers ook goed. Mist was misschien een klein onderdeel van het probleem en verder ga je aan alle problemen waar je wel wat aan kon doen voorbij.

Geen communicatie, waarom lees ik nu pas wat over mist en kon albert dat niet vertellen? Sterker die vertelde een heel ander verhaal en heeft het niet over vrachtwagens gehad. Mensen wisten helemaal niets en werden nergens van op de hoogte gehouden.

Je hebt ieders mail en telefoonnummer om 7.30 wist je al dat je in de zeik ging lopen. Zelf ga je nu ook bij je transporteur verhaal halen over communicatie. Mijn vraag, waar was die van jullie? 1 mailtje naar iedereen met "jongens, kom maar 4 uur later je vuurwerk ophalen" had een hoop ellende kunnen voorkomen.

Dat mensen zich niet aan de tijd hielden had ook geen invloed aangezien jullie op het tijdschema werkte dus ook al was iemand er niet dan nog maakte jullie de bestelling klaar. Misschien een idee om bestellingen inderdaad pas te pakken als die persoon zijn bestellijst inlevert.

Had je als eigenaar niet juist zelf op de plek moeten zijn waar alles in het honderd liep? Albert werkte zijn ballen uit zijn broek maar kon niets en zei, "dan moet je bij de eigenaar zijn" Jammer alleen dat die nergens was.

Vind je het normaal dat mensen die vuurwerk hebben besteld geen vergelijkbaar product krijgen als iets niet leverbaar is maar van veel minder niveau?

Vind je het normaal dat mensen die 4 uur of langer staan te wachten helemaal niets hoeven te verwachten. Geen compensatie, glaasje drinken of weet ik veel wat?

Zelf twee jaar geleden bij Haokan in Pijnacker geweest en het was lekker rustig. Wel viel me op dat mijn bestelling ter plaatste werd gepakt, of in ieder geval net deels bij de balie was neergezet. Als dit systeem nog steeds wordt toegepast, dan verbaast het me niet dat het binnen afzienbare tijd flink is misgegaan.

Ik ben zelf ook weer werkzaam geweest bij een grote dealer in de Randstad en we zetten ieder jaar een enorme hoeveelheid bestellingen weg. Dit aantal loopt ieder jaar weer op en zodoende is er een extra bunker bijgekomen om de bestellingen op te kunnen slaan. Met afhaalblokken van een uur en bestellingen die op voorhand voor de betreffende dag klaarliggen, kan er simpelweg weinig misgaan. Hadden we die extra bunker niet gehad, dan hadden we never nooit alle bestellingen op voorhand voor de klant klaar kunnen maken, omdat het simpelweg niet voor te werken is.
Naar mijn idee is het ook de essentie van het vooraf bestellen van je vuurwerk. Dit hoort klaar te liggen en de klant dient dit kant en klaar mee te kunnen nemen. Als je dit ter plaatste en per kwartier nog bij elkaar moet gaan rapen, dan leg je een enorme druk op je personeel en ben je bij een paar tegenslagen (late levering of klanten die zich niet aan de afgesproken tijden houden) gewoon zwaar de pineut.

Voor de mensen die op zo'n moment een betere service verwachten, onmogelijk! De druk is zo enorm hoog, dat je niet iedereen even in alle rust te woord kan staan. Wie moet er thee of koffie gaan zetten, als het voltallige personeel bezig is om bestellingen de deur uit te krijgen? Heb er begrip voor dat er pas achteraf ruimte is voor tekst en uitleg. Zet je klacht of klachten op de mail en de eigenaar zal er vast persoonlijk op terugkomen. Leren van de gemaakte fouten en door! Prima zaak verder met een goede service, dus er is geen reden om hier niet meer naartoe te gaan.

P.s. Gooi afhaalmomenten dicht als de druk op dat moment te hoog dreigt te worden. Zo kun je mensen sturen met het selecteren van hun afhaalmoment, om jezelf zodoende meer werkruimte te geven. Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan