• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Original Fireworks] DJF Thunder

Status
Niet open voor verdere reacties.
deze zijn volgens mij ook al een hele tijd niet verkrijgbaar...

paar weken geleden iig ook niet. zouden eind deze maand komen. weet iemand hier iets over? of is dat net als de golden dragon (las ik in het betreffende topic)alweer vertraagd tot dec? en dan begin of eind dec?

Ehuh dit zijn knallers hoor.
Als je potjes verwacht, dan zijn het inderdaad flutpotjes.... :blink:

Ik bedoelde meer dat de kwaliteit van vuurwerk, dat je vroeger kon kopen een stuk minder is geworden.Ik weet echt wel het verschil tussen een potje en een knaller,daar heb ik teveel vuurwerk voor afgestoken.Maar ik ben blij dat je zo scherp bent.:wink:

Had ze ook al gezien op het web. 80 st. voor 25 euro. Je zou bijna zeggen dat het dan wat moet goeds moet zijn voor die prijs.:wink:

Ik zie deze net ook op feuerwerksvitrine staan.
Het etiket laat zien dat ze 5 gram buskruit per knaller aan boord hebben.
20 gram per pakje van 4 stuks :-)

Ik hoop wel dat de djf's nog terugkomen,alleen al voor de branche en voor Zena. Met goed en veilig grijslont ofwel (grijs) visco zoals de net genoemde duitse knallers.
Ik ga er van uit dat de classic knallers als warme broodjes over de toonbank zijn gevlogen bij Zena vorig seizoen en de vraag blijft bestaan bij de echte liefhebbers.
Geldt natuurlijk ook voor de zena classic box met de grotere knallers; hopelijk komen die ook terug in veilige vorm:wink: en zouden daarna velen gelukkig kunnen maken.

Laatst bewerkt:
Er zijn ook nog duitse sites waar wij hier niet over mogen babbelen die zeg maar de real deal in huis hebben.

Het gaat hier dus om belgische knallers om maar even ontopic te blijven.
Ik hoop dat deze na de nieuwe wetgeving in 2017 ook in NL en BE legaal zijn met flash tot 1,0 gram.
Scheelt denk ik toch wat illegale handel..
Maar den haag kennende..ben d'r bang voor..

Ik hoop wel dat de DJF en het classic thunder pakket in BE tot juli 2017 terug komen met veilige lont :-)

Laatst bewerkt:
Wat Nederland betreft heb ik er een hard hoofd inmaar belgie zal nog steeds wel wat leuks hebben. Ik hoop wel op meer nostalgische knallers zoals dragon djf etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan