nederlandsvuurwerk
VWC lid
Er komt ook een zena winkel in duitsland, waar hun bunker zit.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Er komt ook een zena winkel in duitsland, waar hun bunker zit.
En aangezien de Duitse-regelgeving nog strenger is dan de Nederlandse schiet dat lekker op...
En aangezien de Duitse-regelgeving nog strenger is dan de Nederlandse schiet dat lekker op...
Voor categorie 3 was dat 3 gram, maar dat wordt dus 5 gram. Strijkers met flash waren daar al verboden.
Er zijn daar al mooie traca's door de CE-keuring gekomen.
Nope, dat is niet zo...
tot 1 kg kruit mag je zo meenemen. Bij meer dan 1 kg kruit krijg je een ADR formulier mee, waar je je adres op moet invullen. Dit ADR formulier geldt per 25 kg bruto vuurwerkgewicht per 1 persoon met 1 adres. Heb je 30 kg bruto vuurwerkgewicht dan krijg je twee formulieren mee, ongeacht het aantal kg kruit. Wel moet op het tweede formulier een ander adres staan dan de jouwe. De netto kg aan kruit moet alleen de winkel netjes bij houden voor hun administratie. Het is ook niet zo dat je per kg naar de auto moet lopen, alles krijg je gewoon in dichte dozen.
mbt de brandblusser....eigen verantwoordelijkheid...maar ook te koop bij Zena..
Misschien kan iemand van een Belgische vuurwerkwinkel vertellen hoe het echt zit?
Ik heb ook gehoord dat er vanaf dit jaar geen knallers met flashkruit boven de 0,5gram verkocht mag worden. Kan iemand dit bevestigen?
Als dat echt zo is, heeft het geen nut meer om vuurwerk uit Belgie te halen =S
Dit jaar nog niet maar vanaf volgend jaar wel.
Pff, dat wordt dus als een gek inslaan. Echt jammer dit. Ons cultuur verdwijnt zo langzamerhand.
Volgens mij zit het toch echt anders dan dat hier wordt uitgelegd.
Ik heb 'toevallig' onder andere, een ADR opleiding gevolgd.
Een verkoper is in overtreding bij de verkoop van meer dan 1 kilo sas.
Dat het toch gebeurd is een ander verhaal.![]()
Waarom heeft België hier eigenlijk voor gekozen? Wat is hun argument? Ik ben tot nu toe geen nieuwsberichten tegengekomen die over een vuurwerkongeval in België gaat. Zal waarschijnlijk de diplomatieke druk van Nederland wel geweest zijn. Lekker je eigen burgers binnen de grenzen houden en ze dwingen om Nederlandse vuurwerk te kopen. Belastingdienst natuurlijk blij.
Ik denk dat langzamerhand Duitsland in zicht komt.