1 / 2 januari - de days after, het hoe voel jij je topic [TOPIC OPENT LATER]

Super oud en nieuw gehad. Was pas om 04:00 klaar met stoken haha. beste voor het laatst bewaard :).
Zijn er hier ook mensen die af en toe een eet/drink pauzentje doen en dan weer verder gaan stoken?

Of is het continue stoken?

Soms een pauze ff kijken wat me zoon doet en wat eten, en dozen uitpakken
Ik neem wel vaak een pauze 10/15min ik stook tot 3uur ongeveer

Nou.. Beste oud en nieuw tot nu toe gehad als ik eerlijk ben, heel veel gefilmd en dat geeft me een voldaan gevoel.

Overdag kwam ik mijn vuurwerk moeilijk kwijt en moesten we telkens opschuiven, zo erg dat we zeker 15 km gelopen hebben, en dat alleen al overdag.
's Avonds ongestoord kunnen stoken zonder op te schuiven, kwam mijn vuurwerk goed kwijt. Echt heerlijk.

Ik werd vandaag dus wakker met enorme spierpijn in mijn benen van het vele rennen en lopen, plus hoofdpijn.
En dan realiseer je weer dat je op een heel jaar moet vooruitleven en helemaal moet wachten tot het weer zo ver is.

Gelukkig gaven me de vuurwerkresten vanmorgen op straat nog wat sfeer om dat gevoel te compenseren.

Geweldig Oud en Nieuw gehad! Black Salut van Zena per ongeluk aan het schietlont aangestoken, dat was wel even schrikken :D. Verder ontzettend veel gefilmd, en ik ben ook ontzettend blij met m'n compilatie! Sier was prachtig, en geen weigerende producten. Enige domper is dat ik mij sinds 28 december al helemaal niet lekker voel, en dat het op het moment nog steeds aanhoudt; vermoeide ogen, verkouden en hoofdpijn... Nu wel alvast aan het bedenken wat ik volgend jaar neem!

Ik heb ontzettend van mijn (voor mij) grote collectie genoten. Ik vond het allemaal prachtig en de straat ook.
Beste oud en nieuw tot nu toe! Maar volgend jaar nog beter! (als het financieel uit komt)
Helaas was ik zo enthousiast met het afsteken dat het overgrote deel niet op film staat. Slechts een paar boxen die ik er wel op heb staan.
Hier heb ik toch wel redelijk spijt van en ga dat volgend jaar wel anders doen.

Als 112 fotograaf ben ik een beetje teleurgesteld, er was zowat niks "groots" in de buurt deze Oud & Nieuw. Van de 8 meldingen die ik heb bezocht was er maar 1 waar je van "brand" kon spreken. De rest was klein/loos of gewoon niks. Maar het hield me wel uren bezig..

Respect voor je verhaal maar komop.. Wil je een oud & nieuw als freak of fotograaf om alle rotzooi vast te leggen wat onze hobby in kwaad dag licht zet.

Mijn jaarwisseling was super,fantastisch,grandioos.weergaloos en zo kan ik nog ff doorgaan.
We hadden zo n gigantische hoeveelheid cat1 dat we met 9 personen 5uur bezig geweest zijn en nog was het niet op.
Om 18:00uur traditioneel begonnen met een colourring to thunder pijl(de allerlaatste) en toen brak het geweld los.
Constant doorgestookt tot 9uur toen moest ik ff pauze houden(word ook een daagie ouder).
Ff een paar appelflappies gegeten en een lekker bakkie thee later kon ik er weer tegen.
Na het laatste uur van vorig jaar gezellig tv te hebben gekeken en elkaar gelukkig nieuwjaar hebben gewenst gingen we naar buiten om ons 12uur project aan elkaar te knopen en gingen we in een moordend tempo 90 minuten lang los....wat een geweld.
En het laaste half uur cooling down met maar liefst 43 fonteinen in verschillende opstellingen was het echt een megafeest.....en gelukkig geen dag te laat.....want nu ben ik grieperig...

Toch wat moe, brak enzo.
Toch weer erg jammer dat de kerstdagen weer voorbij zijn en zo ook oud en nieuw.
Leuke dingen gaan altijd snel, daarnaast worden we elk jaar weer een jaartje ouder (voor mij geen losse single shots meer:P).

Voel iig minder depressed dan de voorgaande jaren op 1, inmiddels al 2 jan!

Ik werd eerst altijd depresief wanneer leuke dagen weer voorbij waren, tegenwoordig kijk ik er gewoon met een goed gevoel op terug. Het is allemaal geslaagd, en heb net weer even genoten toen ik de filmpjes terug keek. Het zijn ook 3 dagen vol met stress en hard werken geweest om alles op tijd af te maken etc. Als dan alle boxen allemaal goed lopen en het project goed gaat geeft dat een heerlijk gevoel. Nu spierpijn maar het was het waard.

Binnenkort alle filmpjes nog eens op m'n gemak bekijken, leuke compilatie maken, projecten van anderen bekijken, nieuwe projecten bedenken ?

Misschien dat er maandag wanneer we weer aan het werk moeten er een kleine dip zal zijn, maar tot nu toe is het alleen maar een ontladend gevoel.

Op naar volgend jaar!

Heb een prima oud en nieuw gehad. Ik moest eigenlijk werken s'nachts maar omdat het zo rustig was op het werk mocht ik thuis blijven. Was wel oproepbaar dus geen pilsjes ... Mijn vuurwerk collectie was er op afgestemd dat ik moest werken. Had dus niet heel veel maar ik heb er dubbelop van genoten. Ook ben ik er achter gekomen dat ik mijn vuurwerk genen overgedragen heb aan mijn zoontje. Hij is drie en half en stuitert door de kamer om te gaan "vuurwerken". (mooi werkwoord overigens). Dat zit wel snor de komende tijd. Vroeger altijd een beetje depressief na oud en nieuw maar ik vind het nu prima !

Pff wat ontzettend heftig zeg! Kan me niet voorstellen hoe vervelend het moet zijn om zoiets mee te maken, laat staan voor dat meisje zelf en haar ouders.

Hoe kon die brandblusser eigenlijk ontploffen?

Zeer triest om te horen. En dat het 'n brandblusser is, onvoorstelbaar.

Mijn oud en nieuw was PERFECT!
S'ochtends wat cat. 1, en om zes uur heerlijk begonnen met stoken.
Was erg tevreden over de hoeveelheid vuurwerk die ik had.
Had genoeg om lekker door te stoken maar niet zo veel dat ik moest haasten om het op te krijgen.
Natuurlijk de mooiste dingen voor 12 uur bewaard.
Ik had geen show, maar gewoon veel mooie losse potten.
Rond 00:15 kwamen er een aantal buren langs om de beste wensen te wensen, en die bleven mooi hangen en naar mn vuurwerk kijken :)
Die genoten er zo van dat ik zelfs nog een aantal cakes die ik voor volgend jaar wilde bewaren de lucht in heb geschoten.
En toen ik rond 1:00 klaar was kreeg ik applaus van de inmiddels zo'n 10 toeschouwers :D
Dat was echt prachtig, nog nooit meegemaakt.
Ben nu nog steeds in een soort roes van die prachtige dag en avond en nacht.
Hopelijk blijf ik dat nog even en als dat over is ga ik alvast weer vooruit kijken naar de komende jaarwisseling!

Beste leden,

Ik heb een schitterend oud en nieuw en een fantastisch vuurwerkseizoen achter de rug! Iets waar ik het hele jaar naar toe heb geleefd! De laatste drie dagen waren erg stressvol met weinig slaap! Maar het vuurwerk was fantastisch en ik vind dat we steeds beter kwalitatief goed vuurwerk in Nederland kunnen krijgen! Met een gehalveerd budget heb ik dit jaar leuke dingen kunnen krijgen mede door de freakacties!

Vele plaatsen aangedaan de 29e en 30e, Steenbergen, Huizen, Pijnacker, Utrecht, Leiden, Voorschoten, Lopik, Rijnsburg! De 31e overdag druk geweest met uitpakken, doorlonten, projectjes maken, filmen en fotograferen van vuurwerk!

De laatste paar jaar ben ik elk jaar wel ergens anders geweest met Oud en Nieuw zo ook dit jaar op twee plekken geweest zowel in Leiden als bij vrienden in Katwijk (aan zee)!
Heerlijke vuurwerksfeer hangt daar! Ik heb mogen genieten van het vele vuurwerk wat afgestoken werd! Profblokken, shells, carbid, consumenten cakes & blokken en vreugdevuurtjes! Het was goed om te zien dat iedereen daar los ging! Ondanks de logestieke rompslomp voor herhaling vatbaar!

Het einige waar ik over in zat was het weer! Maar dat viel gelukkig mee!
De regen kwam omstreeks 3:00 op een paar spetters na rond twaalven! Dus het was absoluut goed stookweer!

Toppers voor mij die avond waren Immortal Gold (Rubro), Originals Finest (Zena), Willow Time (Broekhoff), Joyride (Wolff), Gold Strike (Wolff), The Intimidator (Lesli)

Ook wil ik mijn vrouw bedanken voor alle begrip en acceptatie van mijn pyromaniakale symptonen die ik de laatste dagen van het jaar volop vertoonde!

Rijkhalzend keek ik op 1 januari alweer uit naar de eerste freakacties, die een dag later alweer een feit waren!

Om het jaar door te komen start ik binnenkort op het forum mijn eigen foto & video topic! Bestaande uit foto's en video's van Oud en Nieuw en nog niet geuploade video's van afgelopen demo's!

Check ook mijn YT kanaal met allerlei vuurwerkvideo's of neem een abbo!
https://www.youtube.com/channel/UCpyZlQm597A6Z0JDJeZTAiQ

Ook hier elk jaar spierpijn (dacht dat ik gewoon niks gewend ben, maar zo te zien hebben meerdere hier last van :D) Maar wat een top oud en nieuw!

Vuurwerk was allemaal erg goed, niet echt tegenvallers ofzo en niks wat uit elkaar klapte :P Het weer was ERG goed en geen mist zoals vorig jaar. Heb dit jaar ook bij familie thuis oud en nieuw gevierd en gelukkig staken de buren daar ook vuurwerk af (wat bij mij thuis niet zo is met allemaal ouwe mensen in de straat :P)

Dus ja, beste oud en nieuw tot nu toe :-) (en dat brakke k*t gevoel heb ik al jaren niet meer :D)

Owja (even het 'idee' van Black Dragon gejat):p:
Ik film elk jaar van alles maar uiteindelijk blijft het op mijn harde schijf staan.. dus dit jaar maar begonnen met een Youtube kanaal:
https://www.youtube.com/channel/UCeda3z8uXRruCiNIWdHCJCw
Abonneren mag natuurlijk altijd :D(en ik abonneer even terug).

Laatst bewerkt:
Dit jaar voor het eerst geen katergevoel gehad op 1 januari. Heb echt een top jaarwisseling gehad met super mooie producten!! Dit jaar bijna alleen maar doorlontboxen gehad. Dit is mij en de toeschouwers zeer goed bevallen. Ik ga dit jaar deze lijn voortzetten. Het grappige is dat ik dit jaar meerdere uitnodigen heb ontvangen om komende jaarwisseling ergens te komen uitzitten, aan deze uitnodigingen waren zelfs concrete bedragen verbonden, dit betekend dus sponsoring, dus extra budget. Aankomend oud en nieuw zullen ik en mijn gezin vieren in friesland ( de hoogste bieder, ;-) ). Het mooiste hiervan is dat ik mijn bestellingen zal gaan doen bij 2 winkels in Leeuwarden en stad Groningen, waar in beide winkels zeer goede kortingen worden gegeven!!! Laat maar komen de jaarwisseling 2016/ 2017!!!!

Super oud op nieuw gehad geen verkeerde keuzes gemaakt en de buren die zelf geen fans zijn zijn ook nog even komen filmen dus :D helemaal leuk :D

Trouwens wel een hele andere oud op nieuw gehad als anders 18:00 zelf even snel wa gedaan
19:00 vuurwerk showtje :D ook super leuk :D.
8 uur thuis final touched en tussendoor wat gestookt.
22:00 eerste cakes en cakeboxen om de camera te testen maar alles stond helaas te dicht bij dus een deel maar laten filmen met mijn foon maar verder heel geslaagd :D

Altijd jammer als al de feestdagen weer voorbij zijn en het 'normale' leven weer begint. Maar eerlijk gezegd vind ik het ook wel weer lekker. Heb nou niet zo'n O&N kater als jaren ervoor... En merk zelf ook dat het O&N gevoel toch beetje bij beetje minder wordt. Het is weer leuk geweest :)

Tja de days after en dan niet alleen 1 en 2 januari zijn eigenlijk vervelende dagen.
Na alle euforie die bij mij eigenlijk vanaf februari tot december duurt over vuurwerk,
Sta je opeens weer met beide benen op de grond.
Tis voorbij en je moet weer een jaar wachten.
Inmiddels sla ik zo door in deze hobby dat ik besloten heb om mijn licenties voor profschieter bij elkaar te gaan sparen.
Maar das een ander verhaal.
1 januari stond ik om 12.00 buiten om mn spulletjes op te ruimen met mn grote "er kunnen 2 senseo pads in mok"
Onder het genot van deze dubbele rakker ben ik maar eens begonnen met wegslepen en vegen.
Tijdens deze werkzaamheden terugdenkend aan het plezier wat ik een paar uur eerder had gehad van deze spulletjes.
Zo gaandeweg kwam de poolse bovenbuurvrouw meevegen.
Nice show , big party, and mooi fireworks kreeg ik te horen.
Normally verry quit in street.
Ook de overbuurman kwam naar buiten en ook een hoop gevraag en gejubel over het vuurwerk.
Deze man stond echt als een kind te genieten van alles wat er de lucht in was gegaan.
Volgend jaar stookt ie mee.
Bij elke kastdeur volgebouwd met cruel traction, hardstyle boxen die naar buiten gedragen werden en nog veel meer moois kon ie zn geluk niet op.
Stond op zn hoogtepunt zoon 30 man mee te kijken.
De beste man heeft ook nog zn opruimsteentje bijgedragen.
Smiddags even naar mn maat in de kroeg en die kreeg zelfs te horen dat de buurtbewoners van die straat dik hadden staan te genieten van mn spul.
Die gozer bleef maar komen met pallets met vuurwerk :p
Dus al met al leefde de euforie lekker door 1 januari.

2 januari daar in tegen vindt ik verschrikkelijk.
Dan is het echt voorbij.
De gemeente heeft de zooi weggehaald en enkel nog wat gekleurde snippers zie je op straat.
Dan begint het besef dat we weer een jaar moeten wachten en dat het normale leven weer echt begonnen is.
Werk , sociaal leven, goede voornemens die eraan gaan.
Dus met mn vriendin zitten kletsen en die had gekeken naar een opleiding voor pyrotechnicus.
Dus zo kwam het balletje aan het rollen.
En toch besloten dat dat de weg wordt die ik in ga slaan.
Dus eigenlijk was 2 januari zo slecht nog niet :)

31 december zelf was een groot perfect feest.
2 flessen champagne.
2 kratten bier
50 euro chinees want dat hoort bij oudjaar...
Veel kennissen vrienden en gezelligheid om me heen.
En een heerlijke hoeveelheid vuurwerk.
Lekker 2 dagen aan het lonten geweest.
Oude kastdeuren volgebouwd met cakeboxen.
Projectjes die perfect liepen
En 1 zieke finale.
Kortom echt een topper van een oud en nieuw.
Elk jaar vraag ik mezelf of ik het zonde vond wat de lucht in ging en ook dit jaar blijft het antwoord nee.
Ik wil meer, en ik wil met deze hobby meer doen!
Dus sla ik ergens dit jaar een ander pad in dan chefkok of volgend jaar.
Maar gebeuren zal het.
Van je hobby je werk maken is toch het mooiste wat er is!

Back
Bovenaan