Tja de days after en dan niet alleen 1 en 2 januari zijn eigenlijk vervelende dagen.
Na alle euforie die bij mij eigenlijk vanaf februari tot december duurt over vuurwerk,
Sta je opeens weer met beide benen op de grond.
Tis voorbij en je moet weer een jaar wachten.
Inmiddels sla ik zo door in deze hobby dat ik besloten heb om mijn licenties voor profschieter bij elkaar te gaan sparen.
Maar das een ander verhaal.
1 januari stond ik om 12.00 buiten om mn spulletjes op te ruimen met mn grote "er kunnen 2 senseo pads in mok"
Onder het genot van deze dubbele rakker ben ik maar eens begonnen met wegslepen en vegen.
Tijdens deze werkzaamheden terugdenkend aan het plezier wat ik een paar uur eerder had gehad van deze spulletjes.
Zo gaandeweg kwam de poolse bovenbuurvrouw meevegen.
Nice show , big party, and mooi fireworks kreeg ik te horen.
Normally verry quit in street.
Ook de overbuurman kwam naar buiten en ook een hoop gevraag en gejubel over het vuurwerk.
Deze man stond echt als een kind te genieten van alles wat er de lucht in was gegaan.
Volgend jaar stookt ie mee.
Bij elke kastdeur volgebouwd met cruel traction, hardstyle boxen die naar buiten gedragen werden en nog veel meer moois kon ie zn geluk niet op.
Stond op zn hoogtepunt zoon 30 man mee te kijken.
De beste man heeft ook nog zn opruimsteentje bijgedragen.
Smiddags even naar mn maat in de kroeg en die kreeg zelfs te horen dat de buurtbewoners van die straat dik hadden staan te genieten van mn spul.
Die gozer bleef maar komen met pallets met vuurwerk

Dus al met al leefde de euforie lekker door 1 januari.
2 januari daar in tegen vindt ik verschrikkelijk.
Dan is het echt voorbij.
De gemeente heeft de zooi weggehaald en enkel nog wat gekleurde snippers zie je op straat.
Dan begint het besef dat we weer een jaar moeten wachten en dat het normale leven weer echt begonnen is.
Werk , sociaal leven, goede voornemens die eraan gaan.
Dus met mn vriendin zitten kletsen en die had gekeken naar een opleiding voor pyrotechnicus.
Dus zo kwam het balletje aan het rollen.
En toch besloten dat dat de weg wordt die ik in ga slaan.
Dus eigenlijk was 2 januari zo slecht nog niet
31 december zelf was een groot perfect feest.
2 flessen champagne.
2 kratten bier
50 euro chinees want dat hoort bij oudjaar...
Veel kennissen vrienden en gezelligheid om me heen.
En een heerlijke hoeveelheid vuurwerk.
Lekker 2 dagen aan het lonten geweest.
Oude kastdeuren volgebouwd met cakeboxen.
Projectjes die perfect liepen
En 1 zieke finale.
Kortom echt een topper van een oud en nieuw.
Elk jaar vraag ik mezelf of ik het zonde vond wat de lucht in ging en ook dit jaar blijft het antwoord nee.
Ik wil meer, en ik wil met deze hobby meer doen!
Dus sla ik ergens dit jaar een ander pad in dan chefkok of volgend jaar.
Maar gebeuren zal het.
Van je hobby je werk maken is toch het mooiste wat er is!