Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Straks ook naar Vijfhuizen om vuurwerk te verkopen, zin in.
Zo het was weer een "het lukt niet om echt te slapen" nacht.
Nu klaar om voor het eerst de vuurwerkverkoop vanaf de andere kant van de balie mee te maken. Allemaal veel plezier deze dagen!
Dat gaat je zeer goed bevallen en ik spreek uit ervaring, ook dit jaar sta ik ook weer aan de andere kant en heb er zin uit. Jij ook veel fun maistro
Iemand naar Haokan vandaag?
Ik ben om 11 uur bij Haokan in Pijnacker, lopen we elkaar mis haha![]()
Gaan redelijk wat leden heen denk ik![]()
Ongelooflijk.
Vandaag vertrok ik uit Amsterdam met een bestelbusje richting Gorinchem, waar ik woon. Ik zou om 00:00 een bestelling ophalen bij de freaknacht in Breda en keek er bijzonder naar uit. Het busje was van een vriend die zelf in Amsterdam woont en zo aardig was om die aan mij uit te lenen.
Ik, een niet zo ervaren rijder, neem de verkeerde afslag en merk dat op. Ik probeer via utrecht te keren en rem vlak voor een rood stoplicht. Op het moment dat ik bijna stil sta springt ie op groen en ik, met mijn domme slaperige harses, verwissel terwijl ik nauwelijks vaart heb van rijbaan. U raad het al, ik word geraakt door een passerende auto aan de linkerkant. Mijn koplamp kapot, zijn band lek en flinke blikschade. Gelukkig geen gewonden en na een uur papieren invullen kunnen we allebei de weg op. Het is natuurlijk niet slim om door te rijden met maar 1 koplamp, maar ik zag op dat moment geen andere keus dan door te rijden.
Het rijden ging prima en ik haal mijn bestelling op in Breda. Op mijn terugweg naar huis, balend van het feit dat er flinke schade was en met een adrenaline niveau van over de 9000, rijd ik de een-na-laatste rotonde op voordat ik bij mijn huisje zou aankomen. Op dat moment komt er een politiebusje, als enige op de weg, de rotonde op rijden. Je raadt het al, STOP!
Ik verga op dit moment bijna, kan wel janken. Ik stap uit en de politie had de enorme lading vuurwerk natuurlijk al opgemerkt. Ondervragingen aan de straatkant begonnen met de zin: Hoe kom jij aan dit vuurwerk?
Ik met man en macht uitleggen dat ik het gekocht had in Breda (NEE dat mag nog helemaal niet, aldus de politie) om vervolgens met man en macht de politie proberen te overtuigen dat ze het nummer moesten bellen van de vuurwerkwinkel. Terwijl de vrouwelijke agent mij ondervraagt begint de mannelijke variant mijn vuurwerk uit te pakken. Terwijl hij bezig is met de cruel traction kon ik nog net de opmerking ''kun je meteen de kooi eraf halen, dat is zo'n ***werk'' inhouden. De mannelijke agent besluit de webpagina te openen en elke cake in de zoekmachine van de site op te zoeken.
Ondertussen is de vrouwelijke agent bezig met het bellen van het filiaal bredavuurwerk. Gelukkig krijgt ze contact en naarmate het gesprek vordert stijgen de kansen op het behoud van het vuurwerk. De heer agent besluit na de vijftiende cake dat hij wel dacht dat het zou kunnen kloppen.
Op dat moment breek ik bijna en denk ik: straks mag je juichen of janken, nu koel blijven bitte.
Mevrouw agent begint plotsklaps heel druk in der walkie talkie te praten en kijkt ernstig naar haar mannelijke collega. ''We hebben een melding achter het station, we moeten nu gaan'' waarop ik implodeer. De mannelijke collega gaf mij een waarschuwing voor de koplamp en sprong snel in het busje.
Dit is zojuist ECHT gebeurd![]()