Tips voor het fotograferen/Filmen/aankoop

ik zie deze niet tekoop bij de media markt..

Inmiddels de Sony HDR PJ410 besteld.
verwacht deze morgen in huis.
BCC winkel

Echt weer iets voor de media markt blijkbaar. had vorige week ook een leuke laptop gevonden. de volgende dag pleite. de cam is idd ook verdwenen maar je hebt er al 1 besteld. goede keus al zeg ik t zelf. misschien dat we elkaar kunnen helpen met instellingen als we iets interresants gevonden hebben. tot nu toe dik tevreden en vooral met de laatste film die ik getest heb.

komt goed.

kan je al wel vast vertellen dat deze niet standaard in mp4 filmt. het zijn namelijk .mts bestanden.
je kunt wel kiezen door een dubbel film programma op te nemen. dus .mts en mp4. zover ik een gevoel heb dat de kwaliteit er minder van wordt en kan er helemaal naast zitten. heb ik gekozen voor .mts

met het gevolg dat je laptop/pc de films niet kan vinden. je ziet dan in een mapje ............ 1kb.
je denkt wtf (ik ook)
download playmemories op de sony site
zodra je het geheugen kaartje erin stopt wordt deze gelijk herkend door playmemories. dan op bestandje rechter muis knop video bewerken kiezen. je ziet dan recht allerlei dingen waar ook omzetten naar mp4. dat doe je dus en kun je je film naar het vakje slepen. aanvinken en oke aanklikken. dan krijg je 3 keuzes. ik kies de bovenste. dan wordt hij omgezet in 50p. dit duurt wel wat langer maar dan heb je wel een mooi resultaat.

hier heb je vastal wat aan denk ik. zo heel ver ben ik ook nog niet helaas. programma werkt verder wel fijn van sony.

komt goed.

kan je al wel vast vertellen dat deze niet standaard in mp4 filmt. het zijn namelijk .mts bestanden.
je kunt wel kiezen door een dubbel film programma op te nemen. dus .mts en mp4. zover ik een gevoel heb dat de kwaliteit er minder van wordt en kan er helemaal naast zitten. heb ik gekozen voor .mts

met het gevolg dat je laptop/pc de films niet kan vinden. je ziet dan in een mapje ............ 1kb.
je denkt wtf (ik ook)
download playmemories op de sony site
zodra je het geheugen kaartje erin stopt wordt deze gelijk herkend door playmemories. dan op bestandje rechter muis knop video bewerken kiezen. je ziet dan recht allerlei dingen waar ook omzetten naar mp4. dat doe je dus en kun je je film naar het vakje slepen. aanvinken en oke aanklikken. dan krijg je 3 keuzes. ik kies de bovenste. dan wordt hij omgezet in 50p. dit duurt wel wat langer maar dan heb je wel een mooi resultaat.

hier heb je vastal wat aan denk ik. zo heel ver ben ik ook nog niet helaas. programma werkt verder wel fijn van sony.

oh dat is wel al een tegenvaller. krijg dus meerdere delen videos straks..
(zucht wat een werk ) annyhow ik lees dat je er dus wel weer 1 bestand van kan maken. we zien wel

oh dat is wel al een tegenvaller. krijg dus meerdere delen videos straks..
(zucht wat een werk ) annyhow ik lees dat je er dus wel weer 1 bestand van kan maken. we zien wel

Meerdere delen is eigenlijk heel gebruikelijk en om eerlijk te zijn mag je daar blij mee zijn. Dit heb ik ook met mijn camera (gh4 panasonic). Mocht je camera ooit crashen dan is niet heel je film corrupt. Welke video edit programma gebruik je?

Meerdere delen is eigenlijk heel gebruikelijk en om eerlijk te zijn mag je daar blij mee zijn. Dit heb ik ook met mijn camera (gh4 panasonic). Mocht je camera ooit crashen dan is niet heel je film corrupt. Welke video edit programma gebruik je?

Heb jij een gh4?? :shocked::droolthum
Ook ergens video's online? :)

Even een vraag! Ik ben een leek met technologie! Ik heb een Sony HDR-CX405 (in bruikleen)! Ik probeer filmpjes van demo's jongsleden, te verwijderen van het kaartje! Ik ga naar zo'n overzicht op de camcorder en kan dan aanklikken welke ik wil verwijderen middels zo'n prullenbak icoontje en dan op ok! Hij zegt dat deze dan zijn ge-delete! Als ik de camcorder weer koppel aan de pc, dan staan al die filmpjes er gewoon nog op?! Wat doe ik verkeerd? Hopelijk is de wijze universeel en mss dat iemand mij dat kan uitleggen op welke wijze dat correct moet!

Even een vraag! Ik ben een leek met technologie! Ik heb een Sony HDR-CX405 (in bruikleen)! Ik probeer filmpjes van demo's jongsleden, te verwijderen van het kaartje! Ik ga naar zo'n overzicht op de camcorder en kan dan aanklikken welke ik wil verwijderen middels zo'n prullenbak icoontje en dan op ok! Hij zegt dat deze dan zijn ge-delete! Als ik de camcorder weer koppel aan de pc, dan staan al die filmpjes er gewoon nog op?! Wat doe ik verkeerd? Hopelijk is de wijze universeel en mss dat iemand mij dat kan uitleggen op welke wijze dat correct moet!

Kun je ook naar het kaartje navigeren via windows verkenner en het vanaf daar verwijderen?

Heel vaak hebben camera's ook index bestandjes op de sd kaart staan. Wat ik meestal doe is de sd in mijn pc stoppen. Films overzetten naar HD en daarna weer formatteren in mijn camera. Dan klopt alles weer. Als ik filmpjes verwijder op mijn pc en stop die sd weer in mijn camera krijg ik allemaal vraagtekens bij de filmpjes. Dat komt omdat er een index bestand op staat die kijkt naar filmpjes die er niet meer zijn.

Ok thanx! Ik zal ff kijken of ik de boel kan formatteren! Ik neem aan dat er ergens bij setup een knopje voor is?! Bij mij zijn het THM bestandjes, maar dat zullen de index bestandjes wel wezen! Ik had de films overgezet van camera via usb en daarna op de pc gezet!

Beste allen,

Ik heb nu alweer 5 jaar de 600d van Canon, erg tevreden mee. Maar nu merk ik dat zijn verwerkings snelheid traag wordt. Dus wanneer ik snel foto's achter elkaar neem duurt heel lang om deze te verwerken. Is er een manier op je 600d helemaal te formatteren?

Je kunt via het menu ja fabrieksinstellingen resetten, maar ik denk niet dat dat helpt?
Staat je SDHC bijna vol als die langzamer wordt?

Wat vaak vertraging veroorzaakt is bijvoorbeeld automatische ruisreductie bij lange sluitertijden.
Of als je andere automatische processing aan hebt staan. Ook RAW+JPEG samen kan bij burst roet in het eten gooien, dan is de buffer in de camera zelf niet groot/snel genoeg.

Heb je wel een snelle SD-kaart? (Geen Chinese replica)
De kaart zelf volledig formatteren kan ook helpen. Formatteren in de pc EN in de camera (vinkje 'snel formatteren' uitzetten op de pc).

Ik heb mijn Sony HDR PJ410 vandaag binnen gekregen.

vanavond de eerste test opname ook gemaakt, settings:

AVCHD - VIDEO
50p ipv de standaard 50i.
focus auto.
scene modus: Vuurwerk

prima beeld al zeg ik het zelf.

Ik heb mijn Sony HDR PJ410 vandaag binnen gekregen.

vanavond de eerste test opname ook gemaakt, settings:

AVCHD - VIDEO
50p ipv de standaard 50i.
focus auto.
scene modus: Vuurwerk

prima beeld al zeg ik het zelf.

Probeer de automatische focus te vermijden, met name bij cakes ga je dan onscherpe beelden krijgen. Wat ik meestal doe is, ik probeer scherp te stellen op een lichtbron dicht in de buurt van het vuurwerk.

Back
Bovenaan