Internationaal vuurwerkfestival Knokke-Heist 2007

Prachtige foto,s Red Baron.
Zo te zien heel veel goud verwerkt in de show van Caballer.
Later op de dag een rustig moment uitkiezen om je film te bewonderen.
Ik ben reuze benieuwd.
Later meer.......

bedankt voor het delen RedBaron, had de film al wel via Pyromovies bekeken, maar kijk het graag nogmaals in HD-kwaliteit.
Even in het kort mijn mening, ik vind de show prachtig geschoten, de effecten zijn subliem en ook typisch in de stijl van Caballer. Wel vind ik het op video iets téveel in goud geschoten, ik hoorde van jou dat het in werkelijkheid prachtig was en niet verveelde, maar daar ga ik dan maar van uit. In werkelijkheid is het natuurlijk heel anders en is goud één van de prachtigste kleuren bij een grote hoeveelheid.

Een prima show dus, kwalitatief gezien zeker in orde, wat kleuren betreft vind ik hem persoonlijk iets te ééntonig. Ik denk niet dat dit de winnaar zal worden van het festival.

EDIT:
ik blijf het spijtig vinden dat er bij het nummer van Aerosmith geen effect is bij het snelle "yeah, yeah, yeah, yeah, yeeeeaaahhh" (op 17:03), direct na dit punt komen er 2 muren van mines, wel prachtig, maar toen ik dit nummer hoorde bij het begin dacht ik direct aan dat moment en keek er al naar uit. Op de film van PM zag ik het al niet, maar het blijkt er dus ook niet geweest te zijn, had goede hoop dat ik het in jouw film wel terug zou zien.

Laatst bewerkt:
Verslag - ENGELAND: Pyro 2000

Verslag - ENGELAND: Pyro 2000

Hallo,

Vandaag bij de show van Pyro2000 geweest.
Het was een leuke show met leuk op de muziek geschoten en ook leuke muziek keuze!
Er zaten zeker mooie bommen in en de draaielementen waren erg gaaf!
Ik heb helaas geen opbouw fotos want als ik fotos maak op het terrein zelf mag ik geen topic openen, excuses voor het ongemak.

Hier wat fotos van de show (vanuit het publiek genomen)

pyro2000_engeland13.jpg

pyro2000_engeland26.jpg

pyro2000_engeland43.jpg

pyro2000_engeland55.jpg

pyro2000_engeland66.jpg

Groetjes Kevin

Ey gezellig....:)

Had nog een kleine vraag...

Iemand tips kwa parkeren?

Alvast bedankt.

Vroeg komen dat helpt en zoeken zoeken en zoeken :)

Let op, in belgie mag je de uitrit van iemand niet versprerren.

Dat geeft de eigenaar direct het recht om je auto te laten afslepen en dat doen ze dan ook !

Ey gezellig....:)

Had nog een kleine vraag...

Iemand tips kwa parkeren?

Alvast bedankt.

Als je gaat ben er dan rond 19:30-20:00 uur uiterlijk dan heb je nog redelijk wat parkeergelegenheid dichtbij. Zeker bij mooi zonnigweer is het de hele dag druk daarzo. Wat Black zegt.. parkeer wel volgens de regels want er zit zo een geel briefje van de politie op jeruit, of een boos briefje (al dan niet erop geplakt met superlijm :angry: hebben wij dus 2 jaar terug meegemaakt, en dat alleen maar denk ik om ons kentekenplaat bestond uit geel en zwart..) van een buurtbewoner met boze teksten waarin boos Tourist nogal eens in gemeld wordt :p

Indien je láter mocht zijn en de politie heeft bepaalde stukken rond het strand al afgezet omdat het vol is Dan heb je nog parkeergrasvelden net buiten de woon wijk aan de Knokkestraat. dat kost wel een paar eurootjes. En is een 5-6 minuten lopen vannaf t strand

Het bekijken van de show doe je het beste bovenaan de zeedijk\de Wandelaar\ hoek Majoor Quaillestraat, waar de vlaggen van de ING (sponsor) wapperen. En daar staan wij ook weer te filmen en te fotograferen vannaf ons podiumpje :) . op deze lokatie in deze starten, die schuin omhoog\laag lopen, heb je wel het beste zicht.

Het vuurwerk staat er ook naar gepositioneerd. Wil je op die lokatie ook evt goed kunnen filmen of fotograferen, dan moet je zeker rond 20:00 uur daar al staan of zitten.. aangezien deze plek razend populair is.

tot zover , als er nog vragen zijn hoor ik t wel :bye:

Wij hebben geparkeerd bij de andere boulevard links van het vuurwerk als je ervoor staat is +- 15 min lopen maar je kan direct wegrijden en geen parkeer geld na 7 of 9 uur geloof ik :) en het is erg gezellig onderweg :D

Werkelijk waar prachtige fotos!
Natuurlijk zijn de fotos van de gouden regen (HEMEL!) super maar vind eigenlijk de 4e foto het mooist :D
Laat het effect echt geweldig mooi zien bijna geen vuurwerk meer op deze manier :cool:
Echt geweldig mooi!
Ik zal net als moontan even een momentke pakken voor de film nu is internet even een beetje langzaam :wink:
:bye:

Goeiemiddag gasten,

Gisteren was ik door Thunderking uitgenodigd om gezellig mee te gaan naar Knokke, voor bijna de laatste show van het Vuurwerkfestival.
Het team van Engeland was aan de beurt, oftwel de winnaars van 2000.
Hier weer een kort verslagje......

Aangekomen in Knokke liepen we het prachtige strand op....
s5032774et2.jpg

Waar het precies was, wisten we niet :p
We besloten het maar even te vragen bij een hele lieve dame achter een wafelkraam, en we kregen te horen dat we naar het Albertplein/strand moesten. Een wandeling van volgens haar een kwartiertje. Later zou blijken dat dit een heel lang kwartiertje zou worden :D
Wat maakte het uit, we waren lekker vroeg, en onderweg genoten we van de prachtige zonsondergang...
s5032775bl5.jpg

Na een dik uur gelopen te hebben, zagen we eindelijk hetgene waar we voor kwamen...
Een kreet galmde over het strand heen.....Jaaaaaaaa, daar staat het...
Verscholen achter enkele bergen met zand, stonden massa's buizen in de grond gegraven..Kikke:)
s5032777xm1.jpg

s5032778zb4.jpg

Nadat we voor de tweede keer van de politie het strand af moesten, zijn we terug naar boven de Boulevard opgelopen. Ik kwam the Bulldog tegen, even snel een handje, en ik vroeg hem waar hun stonden. Ik kreeg de tip om boven op de schuine helling te gaan staan. Daar hadden we het beste zicht. Bedankt nog gozer, het was inderdaad ondanks de grote drukte een prima plek om te staan...
s5032780fq1.jpg

Na de derde salute, doofde de lantaarns...
Jah, daar gaat ieeeee.,,
s5032782da4.jpg

s5032783fr6.jpg

s5032785or0.jpg

s5032786tm9.jpg

s5032789ra0.jpg

s5032793ly2.jpg

Na zo'n 20 minuten en een gruwelijke finale later, was het afgelopen. Wat een vette show, met vreselijke muziek..hahah. Dat was mijn eerste gedachte. Toch kwam er een schreeuw uit van emotie, wat een prachtig vuurwerk daar in Knokke.
Voorlopig waren we daar nog niet weg zo te zien....
s5032797wv3.jpg

Wat een drukte naderhand, en we besloten maar via het strand onze terugweg voort te zetten. Echt overal lagen stukken shells en snippers, leuke souvenirs :wink:
Na een stevige wandeling was ik half uitgedroogd, en ik besloot om nog wat drinken te gaan halen bij het meisje van de wafelkraam. Ik bedankte haar voor de routebeschrijving die ze ons had gegeven, en we liepen richting parkeergarage. Wat klinkt het daar toch lekker hol, en we konden het niet laten alle 4 een gruwelijk harde boer te laten :wink:
Die shows op het strand zijn leuk, maar dat zand....
Bij Thunderking kwam er wel een kilo uit:
s5032805ct0.jpg

Bij mij een halve:
s5032806qv1.jpg

:D :D

Ik vond het een zeer gezellige avond, en Frank, bedankt dat ik mee mocht rijden met jullie. Bedank je moeder van me, en doe de groeten aan je broertjes :wink:

HIERde film(compilatie)
Voor de finale freaks, die kun je zien bij 08:55

Groeten TB

Ik was er helaas niet bij.
Maar bedankt voor je onderhoudend verslag en bijbehorend foto- en film materiaal Thunderboy. Leuk gedaan.

:bye:

hier! de film van mijn kant,
ik vond het een leuke show aleen veel crossete werden er geschoten vond ik zelf en veel muliticolour gedoe:sad:
eindelijk heb ik de de salute's gehoord waar ik op wachte:cool:
foto's komen later:rolleyes:
gegroet
the_bulldog

Erg leuk begin met de mines en de multiflashes al zijn niet alle mines van even goede kwaliteit wat wel beetje afdoet aan het effect naar mijn mening.
Daarna gelijk goud natuurlijk :D
En niet in kleine salvo's maar gelijk flinke erg gaaf om te zien!
De multibreaks daarna zijn van erg goede kwaliteit zo te zien en ook goed getimed!
Nadeel van het met twee camera's filmen vind ik wel dat het totaalplaatje een beetje wegvalt en er soms heel snel omgeschakeld moet worden...
Vind ik toch wat minder...
Wel krijg je zo natuurlijk de afzonderlijke onderdelen wat mooier in beeld!
Het muziekstuk daarna vind ik erg mooi op geschoten!
Mooi met mines gewerkt en ik vind de spinnerbommen ook echt bij het nr passen netjes gedaan!
Daarna weer mooi op de muziek met mines en daarna de horsetails erg gaaf!
Gewoon echt een heel goed stuk pyromusical!
Op ditzelfde stuk muziek wordt een bom geschoten met een soort van wave/horsetail met daaruit voortkomende nog een aantal popping flower achtige boeketjes.. Jammer dat deze niet goed op beeld komt want het is een effect dat ik nog niet eerder heb gezien...
Daarna weer wat gouden salvootjes ook weer goed op de muziek en echt goede kwaliteit bommen!
En met goede afsluiter van het nummer een aantal hele mooie tourbillion bommen waar ook die geweldig mooie foto van is :cool:
Volgende nummer: Op zich leuk bedacht begin met de waterval maar het is echt een verschrikkelijk slechte blijkbaar :bonk:
Daarna een aantal hele gave girandola achtige dingen met die kleine boeketjes..
Zien er gaaf uit al mochten ze met wat meer tegelijk de lucht in :angel:
Stuk daarna weet ik niet zozeer wat daar gebeurt zouden het zonnen moeten zijn ofzo...? Kan het niet echt goed zien :angel:
Daarna weer girandola achtige dingen vind deze er altijd echt supergaaf uitzien maar tis beetje te leeg wel...
En wat ze daarna doen zeg whahaha
Het staat in ieder geval goed op foto :p
Gewoon een salvo van zo een 100 shells :bonk: lekkerrrrr
Dan schieten ze een stuk met een paar bijzonder bommen zoals dubbele ringen en andere figuurtjes (damn wat knallen die altijd lekker :D) en een aantal tourbillion bommen! Ziet er weer erg gelikt uit!
En dan de geweldige falling leaves in een enorm salvo wederom werkelijk geweldig! Hele heldere kleuren die met de nieuwe camera heeeel mooi uitkomen echt top!
Volgende nummer de mooie crownring met blue ring pistil bommen die dingen blijven echt geweldig om te zien!!!
En natuurlijk de favo van jack fishes :D
Leuk met mines op de muziek weer ook met verschillende inches gewerkt grappig gedaan!
En dan de bom op 11:11 WAUW wat staat die er mooi op en wat een kwaliteit zeg echt geweldig mooi!!!!!
Volgende opmerkelijke stuk is met de glittering palmtree's wat blijven dat mooie dingen zeg echt super!!
Ook hier wordt weer in een goed tempo geschoten continu meerdere bommen in de lucht!
En dan die gouden mines dat blijft toch vervelend he :droolthum
En om het nog even af te maken geweldig mooie horsetails met tip wat een kwaliteit!
Crownringen weer woootz :D :p
Goud goud goud goud goud hoef niet meer te zeggen xD
Even bij het feit 17:07 stilstaan............DAMN!!!!!
ow uhmm goud
goud
goud
Dat is echt NIET normaal meer damn ey!!!!!
Incomingggggg

En dan gewoon weer zo vol het volgende nummer beginnen werkelijk waar :D
Weer mines kan je zeggen maare ik zeg: doen doen doen xD
Mooie palmpistil peony's erbij en rammen maar!
En dan de crosettes :D geweldig helder en multicolour echt super! :D
Dubbele colour falling leaves erachteraan net zo makkelijk xD
En dan gewoon goed afsluiten hoe die het kan hè werkelijk fenominaal!!!

Heb de post geschreven terwijl ik keek dus hij is nogal uitgebreid geworden maar vond het dan ook een geweldige show werkelijk waar!!!!!!
:bye: Firespree

Goteborg wint Knokke-heist 2007

Goteborg wint Knokke-heist 2007

Zoals de Titel al aangeeft. Het Internationaal Vuurwerkfestival Knokke-Heist 2007 is gewonnen door het Zweedse Goteborg. Een terechte winnaar, de zweden lieten de concurrentie mijlen ver achter zich. En wisten met een verbluffend mooie showde winst met gemak binnen te slepen.

We kunnen ze 27 augustus 2008 weer terug verwachten op het strand van Knokke-heist als ze de slot show mogen schieten.

Back
Bovenaan