Event Immortal Gold 100s

Ben zeer benieuwd wat jou dan wel een echte wow-factor geeft, want vind dit toch echt een van de beter cakeboxen in Nederland qua wow-factor!

Uhm, wel offtopic, maar de Spain/Italy Fan Style Box, Celebration Night 100's, Zena Triumph, Zena Gold Box, Wonderful World, Garden of Eden 2.0, Golden Tarantula 140's en de Original VIP Box:D

En daarbij smaak is erg verschillend, heb deze box ook wel eens gehad in de straat maar toen stond er erg veel wind waardoor het effect snel verwaaide, desondanks wel goed maar niet WOW! :wink:

Wat ik wel jammer vind is dat de salvo's in cake 2 en 4 (op de laatste filmpjes 1 en 3) zo ontzettend snel zijn. Wat mij betreft kunnen die net wat langzamer waardoor de effecten er mooier uitkomen.

Hij viel mij toch wat tegen, kan natuurlijk ook aan het weer liggen maar ik vond de Royal - Wonderfull World wel top presteren wat goud betreft.

valt ook deels best tegen is bij huisman met de wind zeker ? wel raar bij orthen stond ook wel beetje wind. Maar dat moet dan wel een sample zijn geweest. Of oude en goede productie. Sommige delen op je film zijn goed en sommige cakes ervan lijken kei hard te falen jammer :(

Vond hem goed de afegelopen jaarwisseling, vooral omdat er niet al te veel wind stond.

Straatfilmpje 2013/2014 :

valt ook deels best tegen is bij huisman met de wind zeker ? wel raar bij orthen stond ook wel beetje wind. Maar dat moet dan wel een sample zijn geweest. Of oude en goede productie. Sommige delen op je film zijn goed en sommige cakes ervan lijken kei hard te falen jammer :(

Bij ons stond ook niet "een beetje wind" zoals bij Orthen. Bft 5 met vlagen van Bft 6 kun je immers niet een beetje noemen... :wink:

Heb deze net doorgelont, onderaan het reserve lont vind ik 5 stukjes rose visco. Deze met een tie-rip bij elkaar gedaan en het groene lont ook. Iemand het ook zo gedaan? Als het maar gewoon af gaat :)

@Alcatraz, je had alleen het papier er een beetje af hoeven trekken en die "bedjes lont" van beide cakes tegen elkaar zetten. Ik zou ze nu gewoon echt doorlussen, dus reservelont op hoofdlont en zo dicht mogelijk bij de tube.

Dwazer dat heb ik inderdaad gedaan alleen dan het bosje rose lont van cake a+b aan elkaar gebonden met een tie-rip. Ook nog het hoofdlont verbonden dus zal niet fout kunnen gaan.

Bij deze hoef je eigenlijk alleen visco lonten bovenop aan elkaar te verbinden. Dus reservelont A met tyrapje aan hoofdlont B enz. Je krijgt bij deze dan geen vertraging. Je hoeft bij deze dus niet persé alles los te trekken en quickmatch te pakken.

Ik heb hem ook los gehaald, wat mij wel opviel is dat de reserve lont van D, ook een bosje roze lont bevat en die komt dus tegen de hoofdlont van A aan!

Dit betekend dat als je dit niet afschermt je cake A en finale cake gelijk zullen ontbranden.
Lijkt me niet de bedoeling. Ik heb reserve lont van D kort geknipt en met aluminiumfolie en stukje karton gescheiden van de hoofdlont van A.

@Frawel:

Dat was me dus ook al opgevallen! Nu ik het net lees nog even gekeken en inderdaad hier hetzelfde "probleem". Heb nu op de hoek van cake D, waar het reserve lont zit, naar beide kanten toe aluminium folie geplakt. Dat moet de vonk overslag van cake A naar D als het goed is wel tegenhouden.

Maar al bij al een vreemde constructie om het maar zo te noemen. Op deze manier zullen een boel boxen ongewild met de foute cakes starten of dubbel schieten.

Ik begrijp dus juist dat je bij deze bak niets hoeft te doen. Dat "bosje" roze lont steekt de volgende hoofdlont aan. Ik ben er ook pas net achter gekomen op FPM dus pin me er niet op vast.

@Frawel:

Dat was me dus ook al opgevallen! Nu ik het net lees nog even gekeken en inderdaad hier hetzelfde "probleem". Heb nu op de hoek van cake D, waar het reserve lont zit, naar beide kanten toe aluminium folie geplakt. Dat moet de vonk overslag van cake A naar D als het goed is wel tegenhouden.

Maar al bij al een vreemde constructie om het maar zo te noemen. Op deze manier zullen een boel boxen ongewild met de foute cakes starten of dubbel schieten.

Ja heel vreemd, ik heb dat ook gedaan en mijn hoofdlont van cake a in aluminium gevouwen :) tot onderaan de tube.

Wel apart ja dat ze nu ook een bosje bij de reservelont van cake D hebben gedaan...ik heb nog niet gekeken hoe die bij mij zit, weet nog niet welk productiejaar die van mij heeft.

Ik knoop ze zowiezo zelf aan elkaar vast, om zeker te zijn dat ie goed doorloopt. voordeel is dat je die roze lontjes dan mooi kunt gebruiken om andere cakeboxen mee te "tunen" want die lontjes branden rete snel en fel! wat nou pauzes! rammen zullen ze :P

heb ook gehoord dat je helemaal niks hoeft door te lonten omdat aan het eind van de eerste cake de vlam de volgende lont doet ontvlammen voor mij helemaal nieuw weet iemand hier iets meer vanaf

Back
Bovenaan